  • 1. Data: 2014-05-26 23:16:42
    Temat: Kasa z mBanku - czy ja cos zle licze?
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    2 przypadki
    a) gotowka z KK
    b) kredyt gotowkowy

    zeby bylo latwo liczyc

    a)
    "Oprocentowanie zadłużenia Kredytobiorcy w ramach usługi Spłaty na raty
    jest naliczane miesięcznie, od kwoty wykorzystanego kredytu."
    Dodatkowo jest promocja, ze nie ma prowizji.

    12000 na rok, niby 12% oprocentowanie uslugi "splaty na raty"

    Kwota do rozłożenia na raty - 12000
    Liczba rat - 12
    Twoja miesięczna rata wyniesie:
    1066.69 PLN (liczac splate po lekko ponad 1000 zl kazdego miesiaca mamy
    nizsze odsetki, bo kapital nizszy)

    czyli wychodzi, ze calkowicie oddaje sie 12792 zl, czyli koszt kredytu
    calkowity to 792 zl czyli ok 6,6%.

    b)
    takie same kwoty do wziecia, jakas tam promocja, "Oprocentowanie
    nominalne 10,69%":

    Miesięczna rata równa 1 111,79 PLN
    Całkowity koszt kredytu 1 341,46 PLN

    Gdzie tu sens? Czy cos zle licze dla opcji z KK? Zrobilem excela i przy
    miesiecznym naliczaniu odsetek od wykorzystanej kwoty rzeczywiscie na
    koniec wychodzi w okolicach 6,6%... Czy to moze byc takie proste i tanie?

  • 2. Data: 2014-05-27 09:06:07
    Temat: Re: Kasa z mBanku - czy ja cos zle licze?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 maja 2014 23:16:42 UTC+2 użytkownik neoniusz napisał:
    >Czy to moze byc takie proste i tanie?

    12000zł na 12 mcy raty równe przy oprocentowaniu 12% rata wychodzi 1066zł
    12000zł na 12 mcy raty równe przy oprocentowaniu 10,69% rata wychodzi 1058zł

  • 3. Data: 2014-05-27 10:49:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    > Całkowity koszt kredytu 1 341,46 PLN
    Aby przy kwocie 12tys na 12 miesięcy wyszła rata 1111zł oprocentowanie musiałoby być
    20% a takie na dzisiaj jest niedopuszczalne.
    Jeśli więc piszą o oprocentowaniu 10,69 i racie 1111zł na 12mcy to jakieś
    ubezpieczenie pewnie doliczone do raty jest

  • 4. Data: 2014-05-27 10:52:15
    Od: neoniusz <k...@g...com>

    On Tuesday, 27 May 2014 09:06:07 UTC+2, Kris wrote:

    > 12000zł na 12 mcy raty równe przy oprocentowaniu 12% rata wychodzi 1066zł
    >
    > 12000zł na 12 mcy raty równe przy oprocentowaniu 10,69% rata wychodzi 1058zł

    No tak, to wiem, tak by to wygladalo jakby odsetki naliczali miesiecznie od kwoty
    wykorzystanego kredytu (tak jest dokladnie napisane w "Splacie na raty" i dlatego
    ostatecznie koszt kredytu wychodzi tam dosc niski). Za to w przypadku kredytu
    gotowkowego wyglada na to, ze odsetki naliczaja juz na poczatku od calej kwoty
    kredytu a nie miesiecznie od wykorzystanej kwoty, bo calkowity koszt kredytu
    wychodzi 2x wiekszy - ubezpieczen nie ma. I chce potwierdzenia lub zaprzeczenia
    odnosnie mojego toku rozumowania ;) Te teksty o calkowitych kosztach w punktach a i b
    sa skopiowane prosto z systemu wnioskowania mBanku.

  • 5. Data: 2014-05-27 11:08:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 maja 2014 10:52:15 UTC+2 użytkownik neoniusz napisał:

    > No tak, to wiem, tak by to wygladalo jakby odsetki naliczali miesiecznie od >kwoty
    wykorzystanego kredytu (tak jest dokladnie napisane w "Splacie na raty" >i dlatego
    ostatecznie koszt kredytu wychodzi tam dosc niski).
    To jest dokładnie tak jakbyś wziął 12tys kredytu gotówkowego na 12 równych rat z
    oprocentowaniem 12%. Czyli w pierwszym miesiącu liczą od 12tys odsetki w drugim od
    kwoty mniejszej o spłacone saldo w 1 racie itd. Rata równa kapitałowo odsetkowa.
> [...]
    >calkowitych kosztach w punktach a i b sa skopiowane prosto z systemu >wnioskowania
    Gdzieś jest błąd bo raczej niemożliwe jest aby przy kwocie 12tys na 12 równych rat i
    oprocentowaniu 10,69 rata miesięczna wyszła 1111zł

  • 6. Data: 2014-05-27 11:11:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 maja 2014 23:16:42 UTC+2 użytkownik neoniusz napisał:
    > Miesięczna rata równa 1 111,79 PLN
    >
    > Całkowity koszt kredytu 1 341,46 PLN
    Tak dokładnie wychodzi dla kwoty 12600zł na 12 rat z oprocentowaniem 10,69
    Więc gdzieś albo popełniłeś błąd albo 600zł czegoś tam do "podstawy" pożyczki
    doliczyli.

  • 7. Data: 2014-05-27 11:27:42
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "neoniusz" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > No tak, to wiem, tak by to wygladalo jakby odsetki naliczali miesiecznie
    > od kwoty wykorzystanego kredytu [...]

    Ale kredyt gotówkowy w mBanku analizujesz?

    To jeden z najgorszych produktów na rynku, prowizja uruchomieniowa typu
    5-7%. Oprocentowanie w formule wibor+marża z gigantyczną marżą.

  • 8. Data: 2014-05-27 12:08:37
    Od: neoniusz <k...@g...com>

    On Tuesday, 27 May 2014 11:27:42 UTC+2, MarekZ wrote:
    > Ale kredyt got�wkowy w mBanku analizujesz?
    >

    > To jeden z najgorszych produkt�w na rynku, prowizja uruchomieniowa typu
    >
    > 5-7%. Oprocentowanie w formule wibor+mar�a z gigantyczn� mar��.

    Wiem ;) Ale robilem to tylko dla celow "badawczych" zeby porownac z "splatami na
    raty", bo bylo pod reka. Pewnie rzeczywiscie przez te prowizje wychodzi tak wielki
    koszt kredytu.

  • 9. Data: 2014-05-27 12:09:41
    Od: neoniusz <k...@g...com>

    On Tuesday, 27 May 2014 11:08:36 UTC+2, Kris wrote:
    > Gdzieś jest błąd bo raczej niemożliwe jest aby przy kwocie 12tys na 12 równych rat
    i oprocentowaniu 10,69 rata miesięczna wyszła 1111zł

    Pewnie ta prowizja tak jak pisal Marek, bo jak mi pokazuje teoretyczny harmonogram
    splat to same odsetki wychodza takie jak mi policzyles ;)

  • 10. Data: 2014-05-27 12:44:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 maja 2014 12:09:41 UTC+2 użytkownik neoniusz napisał:
    > Pewnie ta prowizja tak jak pisal Marek, bo jak mi pokazuje teoretyczny >harmonogram
    splat to same odsetki wychodza takie jak mi policzyles ;)
    Czyli wygląda że Podana symulacja jest z oprocentowaniem 10,69 na 12miesięcy dla
    kwoty 12600zł(w tym 600zł prowizja)-więc dla klienta "na ręke" 12tys.. Z tą prowizją
    jest ciekawie bo bank oprócz tego że zarobi na skasowaniu tych 600zł to jeszcze od
    tej kwoty liczy normalne odsetki gdyż jest ona doliczona do kwoty kredytu- czyli
    jakieś 35zl.
    Ale to żadna nowość tak chyba robi większość jak nie wszystkie banki;)