  • 41. Data: 2002-09-04 16:26:43
    Temat: Re: Jaki Bank
    Od: "Robert" <m...@w...ppll>

    Tristan Alder wrote:

    > Nie rozumiem. Strasznie zamotałeś. Z Twojego opisu wynika, że to samo,
    > ino elektronicznie...

    IMHO w ogóle nie zamotał. Poczytaj może archiwum grupy - dużo było o
    zasadach Polecenia Zapłaty.

    Podstawowa praktyczna różnica to taka, że PZ nie jest (jeszcze?)
    dostępne w większości praktycznie koniecznych opłat, np. za energię
    elektryczną, czynsz, telefon stacjonarny (z wyjątkiem nielicznej liczby
    miejsc w kraju), natomiast ręczne zlecenie stałe jest dostępne,
    aczkolwiek jest drogie i zawodne, bo wpisują je zwykle ludzie.

    --
    Robert
    remove duplicated chars from email address

  • 42. Data: 2002-09-04 16:27:50
    Od: "Robert" <m...@w...ppll>

    Robert wrote:

    > aczkolwiek jest drogie i zawodne, bo wpisują je zwykle ludzie.

    z tym drogie to przesadziłem, bo w dwóch największych bankach jest
    akurat bez dodatkowych opłat

  • 43. Data: 2002-09-04 17:53:12
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > z tym drogie to przesadziłem, bo w dwóch największych bankach jest
    > akurat bez dodatkowych opłat

    Dla mnie PZ nie ma zadnych zalet w porownaniu do zlecenia
    "stalo-zmiennego". Malo tego niektore instytucje sciagaja hurtowo swoje
    naleznosci co jakis czas (np. chyba ZE okolo 2 tygodni po dacie, do
    ktorej powinienem oplacic rachunek za prad - czyli platnosc faktury za
    prad przypada 22.06, a PekaoSA placi fakture 4.07).

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

  • 44. Data: 2002-09-04 19:54:57
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 4 Sep 2002 18:26:43 +0200), "Robert"
    <m...@w...ppll> był(a) napisał(a):

> [...]
    >miejsc w kraju), natomiast ręczne zlecenie stałe jest dostępne,
    >aczkolwiek jest drogie i zawodne, bo wpisują je zwykle ludzie.

    No i ok. Ale technicznie różni się to tylko tym, że firmy przesyłają
    rozliczenia nie fakturą, ale drogą elektroniczną... Tak rozumiem to,
    co się pojawiało wcześniej i obecne słowa.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 45. Data: 2002-09-05 08:04:26
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (...)
> [...]
    > miejsc w kraju), natomiast ręczne zlecenie stałe jest dostępne,
    > aczkolwiek jest drogie i zawodne, bo wpisują je zwykle ludzie.

    Są jeszcze inne, znacznie ważniejsze różnice: PZ można odwołać
    skutecznie, zlecenie stałe raczej trudno (da się, ale z procedurą,
    próbowałem, to wiem). Druga istotna różnica jest taka, że brak środków
    na koncie do zrealizowania PZ może być potraktowany jako odmowa zapłaty,
    co dla niektórych beneficjentów jest podstawą do natychmiastowego
    zawieszenia usług. Niezrealizowanie zlecenia stałego jest opóźnieniem w
    zapłacie i ma inny status prawny.

    Pzdr: Dogbert

  • 46. Data: 2002-09-06 22:47:53
    Temat: Re: Jaki Bank - Może KB
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > A cukier do kawy maja ? :-))))))))

    Ale zlosliwy jestes :-))))))
    Nie maja w ogole kawy totez nie moge przyczepic sie
    do braku cukru :-)))