  • 1. Data: 2009-01-29 07:24:40
    Temat: Historyczny blad USA
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    To najwiekszy historyczny blad Amerykanow!
    =================================
    http://biznes.onet.pl/0,1906203,wiadomosci.html
    Izba Reprezentantów Kongresu USA uchwalila plan pomocy dla gospodarki
    (PAP, ak/29.01.2009, godz. 06:19)

    Izba Reprezentantów Kongresu USA uchwalila w srode plan pobudzenia
    gospodarki amerykanskiej do dalszego wzrostu kosztem ok. 825 mld dolarów.
    Plan uchwalono stosunkiem glosów 244:188. Wiekszosc demokratyczna w Izbie
    poparla rzadowy plan natomiast republikanie (z nielicznymi wyjatkami) byli
    przeciwko.

    Prezydent Obama powital z zadowoleniem uchwalenie planu przez Izbe
    Reprezentantów i wyrazil nadzieje, ze uda sie go jeszcze wzmocnic w Senacie.
    "Nie mamy momentu do stracenia" - powiedzial Obama dziennikarzom. Dodal, ze
    gospodarka oczekuje pilnej pomocy w obliczu najgorszej recesji od czasu
    Wielkiego Kryzysu z lat 30- tych ub. wieku.

    Zdaniem opozycji republikanskiej, ustawa nie przewiduje wystarczajacych ciec
    i ulg podatkowych, natomiast przewiduje wydatkowanie zbyt wielkich sum z
    pieniedzy podatników. Twierdza oni, ze wiekszosc z tych pieniedzy zostanie
    zmarnowana i nie przyczyni sie poprawy sytuacji Amerykanów, którzy utracili
    prace.

    ===============
    Te pieniadze zmarnuja sie bezpowrotnie. Za rok trzeba bedzie podwoic
    dofinasowanie. Za dwa lata potrzebne bedzie 5 razy tyle. W koncu przyjda po
    rozum do glowy, ale gdy bedzie juz za pozno.

    Pester

  • 2. Data: 2009-01-29 07:59:08
    Temat: Re: Historyczne błędy USA
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Pester" <p...@o...pl> pisze:

> [...]
    > dofinasowanie. Za dwa lata potrzebne bedzie 5 razy tyle. W koncu przyjda po
    > rozum do glowy, ale gdy bedzie juz za pozno.

    Ile procent 350 miliardów USD *już zmarnował* Paulson (R)?

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Do miłości i pożyczania pieniędzy nie zmusisz.

  • 3. Data: 2009-01-29 08:35:03
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ile procent 350 miliardów USD *już zmarnował* Paulson (R)?

    Nikt tego nie wie i nikt nigdy się tego nie dowie.
    I o to właśnie chodziło.
    Wot, demokracja.

  • 4. Data: 2009-01-29 12:51:32
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Greg" <m...@g...pl> pisze:

    > Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nikt tego nie wie i nikt nigdy się tego nie dowie.
    > I o to właśnie chodziło.
    > Wot, demokracja.

    Demokracja która wydaje/daje *takie* pieniądze z tak mizerną kotrolą
    jest tak gówniana jak gówniana była kontrola nad *DUŻYMI* pieniędzmi
    podatników. Ustanowiony precedens "gównianej kontroli" i braku
    przejrzystości *dla mnie* jest nawet groźniejszy niż cały obecny kryzys.

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Prawdziwą wiedzą jest ta, która łączy się z czynem.