  • 1. Data: 2009-01-28 18:50:58
    Temat: Soros contra Balcerowicz
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    Balcerowcz nie tak dawno oswiadczyl, ze obecny kryzys jest daleko mniej
    powazny i znacznie mniej grozny od kryzysu z lat 30-tych XX wieku. A
    tymczasem Soros mowi zupelnie co innego:

    Soros: obecny kryzys jest powazniejszy niz ten z lat 30.
    (PAP, tm/28.01.2009, godz. 17:27)
    http://biznes.onet.pl/0,1906018,wiadomosci.html

    Amerykanski finansista pochodzenia wegierskiego George Soros ocenil w srode
    w Davos, ze obecny globalny kryzys finansowy jest powazniejszy niz ten z lat
    30. ubieglego wieku i interwencja panstwa w celu ratowania banków jest
    konieczna.

    Podczas obiadu inaugurujacego Swiatowe Forum Ekonomiczne, które bedzie trwac
    w Davos do niedzieli, Soros przyznal, ze nie przewidzial zalamania systemu
    finansowego. "Bylo to dla mnie takim samym zaskoczeniem, jak dla innych" -
    oswiadczyl.

    "Wielkosc problemu jest znacznie powazniejsza niz w latach 30." - oznajmil.

    Uzasadnil to tym, ze "kredyt wyrazony w odsetku produktu narodowego brutto
    wynosil w 1929 r. 160 proc. i wzrósl do 260 proc. w 1932 i na poczatku 1933
    r. na skutek deflacji oraz spadku aktywnosci gospodarczej".

    Tymczasem w 2008 r. kredyt wynosil ok. 360 proc. PNB i w najblizszych latach
    wzrosnie do 500 proc.

    =============

    Pester

  • 2. Data: 2009-01-28 19:03:26
    Temat: Re: Soros contra Balcerowicz
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Pester" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1933 r. na skutek deflacji oraz spadku aktywnosci gospodarczej".
    >
    > Tymczasem w 2008 r. kredyt wynosil ok. 360 proc. PNB i w najblizszych

    trzeba pamietac ze soros ma tez swoje brudne lapy i mowiac tak zapewne chce
    kase wyciagnac od podatnika dla w celu ich umycia.

    Balcer w tym przypadku mowi prawde.

  • 3. Data: 2009-01-28 19:09:11
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    "Kudlaty"

    > trzeba pamietac ze soros ma tez swoje brudne lapy i mowiac tak zapewne
    > chce kase wyciagnac od podatnika dla w celu ich umycia.
    >
    > Balcer w tym przypadku mowi prawde.
    Oczywiscie ze Soros reprezentuje biznes w czystej postaci (banki) a
    Balcerowicz jedynie "Nauke o biznesie".
    Ja jednak jestem przekonany, ze gdy ktos mowi o ogromnych pieniadzach, ale
    sam ich nie posiada, moze sie mylic.
    Inwestor natomiast odczuwa wszystko na wlasnej skorze.
    Im bardziej beda sie bankowcy domagac kolejnych subwencji, tym bardziej
    tragiczna bedzie sie stawac REALNA sytuacja finasowa swiata, niezaleznie od
    opinii naukowcow na ten temat.

    Pester

  • 4. Data: 2009-01-28 19:19:39
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Pester" <p...@o...pl> wrote in message news:glq9el$iga$1@opal.futuro.pl...
> [...]
    > 1933 r. na skutek deflacji oraz spadku aktywnosci gospodarczej".
    >
    > Tymczasem w 2008 r. kredyt wynosil ok. 360 proc. PNB i w najblizszych

    a co ma mowic jak jest pewnie na maksa w szortach ?

  • 5. Data: 2009-01-28 19:50:28
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

> [...]
    > powazny i znacznie mniej grozny od kryzysu z lat 30-tych XX wieku. A
    > tymczasem Soros mowi zupelnie co innego:

    [...]

    > Soros przyznal, ze nie przewidzial zalamania systemu finansowego. "Bylo to
    > dla mnie takim samym zaskoczeniem, jak dla innych" - oswiadczyl.

    Nie widzę tu sprzeczności. Sytuacja jest tak dynamiczna ze co miesiąc
    wszyscy modyfikują swoje prognozy.

    Anatol

  • 6. Data: 2009-01-28 20:39:59
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Pierwszy ubrany na maxa w shorty, a drugi pojecia nie ma o tym co mowi.

    D.