  • 1. Data: 2009-09-13 16:52:56
    Temat: Historia pewnego skimmingu
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Bankomat przy ulkicy ul Grójeckiej 80/102 w Warszawie okazal sie zbyt
    zachlanny...
    www.pokazywarka.pl/uwaga-na-pieniadze-w-mbanku
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 2. Data: 2009-09-13 19:15:19
    Temat: Re: Historia pewnego skimmingu
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    > Bankomat przy ulkicy ul Grójeckiej 80/102 w Warszawie okazal sie zbyt
    > zachlanny...
    > www.pokazywarka.pl/uwaga-na-pieniadze-w-mbanku

    niby duza konkurecnaj miedzy bankami i taka olewka

    ale polecam lekture ustawy o elektronicznych instrumentach platnicznych i
    warto ostro powalczyc z bankiem!!!!

    i do jakiejs gazety, czym szybciej, tym lepiej!

  • 3. Data: 2009-09-13 19:30:47
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    astro pisze:
    > Bankomat przy ulkicy ul Grójeckiej 80/102 w Warszawie okazal sie zbyt
    > zachlanny...
    > www.pokazywarka.pl/uwaga-na-pieniadze-w-mbanku

    Co ma skimming karty debetowej do zlecenia przelewu do jakiegoś banku ?

    W jaki sposób zeskanowanie paska magnetycznego umożliwi zrobienie
    przelewu z karty ?

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2009-09-13 19:44:13
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:h8jha1$8p6$1@news.onet.pl...

    > Co ma skimming karty debetowej do zlecenia przelewu do jakiegoś banku ?
    >
    > W jaki sposób zeskanowanie paska magnetycznego umożliwi zrobienie przelewu
    > z karty ?

    To pisał jakiś niefachowiec. Zapewne chodziło mu o to, że ma blokadę na
    wypłatę z jakiegoś greckiego bankomatu.

  • 5. Data: 2009-09-13 19:47:59
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    MarekZ pisze:

    > To pisał jakiś niefachowiec. Zapewne chodziło mu o to, że ma blokadę na
    > wypłatę z jakiegoś greckiego bankomatu.

    Dokladnie takie komentarze sa na forum mBanku, ze jest to blokada pod
    wyplate z bankomatu.

  • 6. Data: 2009-09-13 19:59:26
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    > Dokladnie takie komentarze sa na forum mBanku, ze jest to blokada pod
    > wyplate z bankomatu.

    Nie zmienia to faktu, ze jesli bank wiedzial, ze w danym okresie w danym
    bankomacie karty byly zeskanowane, powinien je zastrzec, poinformowac
    klientow, przeprosic za klopot i najszybciej jak to mozliwe dostarczyc nowe.
    Niestety u nas....

  • 7. Data: 2009-09-13 20:03:40
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Uzytkownik krzysztofsf <krzysztofsf@wppl> napisal w wiadomosci
    > Dokladnie takie komentarze sa na forum mBanku, ze jest to blokada pod
    > wyplate z bankomatu.

    www.mbank.pl/forum/read.html?i=909929&t=909929
    Dowodzi tego rowniez zrzut ekranu umieszczony w uaktualnionym artykule:
    www.wykop.pl/ramka/235253/uwaga-klienci-mbanku-wasze
    -pieniadze-sa-zagrozone-kradzieza
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 8. Data: 2009-09-13 20:10:44
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
    > To pisał jakiś niefachowiec. Zapewne chodziło mu o to, że ma blokadę na
    > wypłatę z jakiegoś greckiego bankomatu.

    Moja sytuacja :
    1) mBank - limit na wypłaty z bankomatu 50 PLN (karta używana dotychczas
    raz - przez 2 lata),
    2) Alior - limit wypłat ustawiany zmiennie, standardowo bardzo niski (w
    razie czego mogę wypłacić środki w placówce).

    Obydwie karty mają zablokowane transakcje bezgotówkowe (i internetowe).

    Śpię w miarę spokojnie :)

    --
    Mithos

  • 9. Data: 2009-09-13 20:16:46
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:h8jjl1$fck$1@news.onet.pl...

    > Moja sytuacja :
    > 1) mBank - limit na wypłaty z bankomatu 50 PLN (karta używana dotychczas
    > raz - przez 2 lata),
    > Śpię w miarę spokojnie :)

    Jednak w standardowej sytuacji takie ustawienie dla karty debetowej jest nie
    do zaakceptowania. Konieczność modyfikowania limitu przed każda wypłatą to
    antyudogodnienie a nie wygoda.

  • 10. Data: 2009-09-13 20:21:36
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
    > Jednak w standardowej sytuacji takie ustawienie dla karty debetowej jest
    > nie do zaakceptowania. Konieczność modyfikowania limitu przed każda
    > wypłatą to antyudogodnienie a nie wygoda.

    Oczywiście. W BRE można ustawiać dodatkowo ilość, co wydatnie zmniejsza
    możliwość skimmingu.

    W Alior nie mogę limitować ilości dlatego też muszę radzić sobie inaczej.

    Poza tym posiadanie KK i karty debetowej umożliwia wydatne uzupełnienie
    się i sięganie do gotówki wtedy kiedy trzeba. W takiej sytuacji można
    pozwolić sobie na niskie limity wypłat gotówkowych z karty debetowej.

    --
    Mithos