  • 1. Data: 2015-07-19 12:41:46
    Temat: Grecy cofają się w rozwoju bankowości - wraca obrót gotówkowy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/883803,siec-belg
    ijsko-holenderskich-sklepow-placi-grekom-w-gotowce.h
    tml

    Wprawdzie greckie banki zostaną otwarte w poniedziałek, ale niektóre
    restrykcje pozostaną. Sieć Delhaize ma w Grecji 300 sklepów, zatrudnia
    12 tysięcy pracowników. Informacja o tym, że pensje dostaną oni w
    gotówce, a nie przelewem na konto, pojawiła się w ubiegłym tygodniu.
    Teraz kierownictwo sieci delikatesów poinformowało, że podtrzymuje tę
    decyzję przynajmniej do końca miesiąca. Zamierza też zwiększyć
    zaopatrzenie sklepów na terenie Grecji, bo klienci od początku miesiąca
    zaczęli wykupywać towar i robić zapasy żywności.

    Czyli życie obejdzie system bankowy. Czytałem, że bankomaty są
    zablokowane. A co z obrotem bezgotówkowym? Kartą da się płacić?

  • 2. Data: 2015-07-20 16:56:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
> [...]
    >zatrudnia 12 tysięcy pracowników. Informacja o tym, że pensje dostaną
    >oni w gotówce, a nie przelewem na konto, pojawiła się w ubiegłym

    No coz, jesli banki zamkniete ... to chyba i gotowki od sklepow nie
    przyjmuja ? :-)

    banki zostaly dzis otwarte, przynajmniej w/g polskiego radia.
    Utrzymano limit wyplat 420 euro/tydzien (dawne 60e/dzien).

    Tak swoja droga - czy w naszych bankach byloby tak latwo taki limit
    wprowadzic ? Czy trzeba tydzien przygotowan ?

    Dzienny limit to chyba latwo - on juz jest, jedna komenda w SQL i
    ustawi sie wszystkim na 60eur.

    A towar skad ? Platny przelewem za 3 miesiace ? :-)

    >Czyli życie obejdzie system bankowy. Czytałem, że bankomaty są
    >zablokowane. A co z obrotem bezgotówkowym? Kartą da się płacić?

    Turysci zapewne przywiezli teraz gotowke, duzo gotowki :-)

    J.

  • 3. Data: 2015-07-21 00:06:38
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Mon, 20 Jul 2015 16:56:49 +0200, J.F. napisał(a):

    > A towar skad ? Platny przelewem za 3 miesiace ? :-)

    Dlaczego?
    Jeśli sklepy przyjmują tylko płatności gotówką (a kto im zabroni?) to i
    za towar gotówką mogą płacić. Dostawca ciężarówką przywozi towar,
    odjeżdża z walizeczką pieniędzy. To też przerabialiśmy za czasów wojny
    polsko-jaruzelskiej :)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 4. Data: 2015-07-21 00:38:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-07-15 o 00:06, Chris94 pisze:

> [...]
    > za towar gotówką mogą płacić. Dostawca ciężarówką przywozi towar,
    > odjeżdża z walizeczką pieniędzy. To też przerabialiśmy za czasów wojny

    Nie wiem, czy decydenci zdają sobie sprawę, że tego typu ruchami
    podkopują zaufanie do bankowości i obrotu bezgotówkowego.

  • 5. Data: 2015-07-21 01:18:03
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    .pl...

    > Nie wiem, czy decydenci zdają sobie sprawę, że tego typu ruchami podkopują
    > zaufanie do bankowości i obrotu bezgotówkowego.

    W obecnej formie ten system nie jest po prostu wart nadmiernej dawki
    zaufania. Sensownej alternatywy jak na razie i tak nie ma, więc realnie
    niczego to nie zmieni. Masowego powrotu do gotówki nie będzie, kryptowaluty
    w rozsypce.

  • 6. Data: 2015-07-21 09:23:45
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu wtorek, 21 lipca 2015 01:18:05 UTC+2 użytkownik MarekZ napisał:
    > Masowego powrotu do gotówki nie będzie, kryptowaluty
    > w rozsypce.
    Co sadzisz o bit coinie?

  • 7. Data: 2015-07-21 09:35:38
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Co sadzisz o bit coinie?

    Niewykorzystana szansa. Oligopol "kopania", zbyt niska suma bilansowa
    wszystkich istniejących BTC co skutkuje trwałem brakiem możliwości
    wystabilizowania kursu (i to jest podstawowa przyczyna porażki), zszargana
    opinia przez mnóstwo przekrętów oraz przez inne kryptowaluty.

    Z żalem stwierdzam, że nic z tego nie będzie niestety.

  • 8. Data: 2015-07-21 10:56:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości grup

    >Niewykorzystana szansa. Oligopol "kopania",

    Jakos trzeba ograniczyc "emisje" pieniadza.

> [...]
    >przekrętów oraz przez inne kryptowaluty.
    >Z żalem stwierdzam, że nic z tego nie będzie niestety.

    Za tym przede wszystkim nic nie stoi. Taka banka mydlana.
    Sytuacja prawna niejasna.

    A przekrety ... bylyby i na kazdej innej kryptowalucie ... i
    niekoniecznie krypto :-)

    J.

  • 9. Data: 2015-07-21 11:40:56
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jakos trzeba ograniczyc "emisje" pieniadza.

    Wielkość emisji to jest ograniczona z definicji. Był moment kiedy wyglądało
    to naprawdę nieźle. Coraz więcej miejsc zaczynało to akceptować (i wcale nie
    tylko silk road, porno-strony czy jakieś podejrzane serwisy), powstały nawet
    bankomaty, które wypłacały to w formie fizycznej (Finlandia).

    Niestety potem rozpoczęła się droga do upadku, produkcja dedykowanych
    układów asic do produkcji oraz farmy produkcyjne oparte na kradzionym
    prądzie spowodowały, że większość normalnych ludzi przestała się tym
    interesować.

    > Za tym przede wszystkim nic nie stoi. Taka banka mydlana.
    > Sytuacja prawna niejasna.

    Gdyby nie masowe przekręty oraz fakt, że nie ma za bardzo miejsca gdzie
    można to bezpiecznie trzymać, mogłoby to przetrwać na zasadzie chronienia
    się przed fiskalizmem oraz takiego biernego oporu przeciwko zwykłemu
    systemowi finansowemu. Ale tak jak się to potoczyło to niestety koniec tej
    historii, już tylko próby ubierania naiwnych w to będą, bo posiadacze
    znacznych ilości BTC bardzo by chcieli zamienić to na prawdziwe pieniądze.

  • 10. Data: 2015-07-21 15:23:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości grup

    >Wielkość emisji to jest ograniczona z definicji.

    Masz na mysli laczna kwote mozliwych bitcoin ?
    No coz, obecny rynek walut sugeruje, ze
    a) powinna byc mozliwosc generacji nowych pieniedzy, bo
    zapotrzebowanie rosnie :-)
    b) ta generacja powinna byc trudna, bo co to za pieniadz, gdy kazdy
    moze sobie latwo zrobic.

> [...]
    >układów asic do produkcji oraz farmy produkcyjne oparte na kradzionym
    >prądzie spowodowały, że większość normalnych ludzi przestała się tym

    Czekaj, czekaj, ale to jest prawidlowo.
    Zloto tez mozesz wydobywac i przekuc na monety w dawnych czasach,
    mozesz zrobic lepsza maszyne do wydobywania zlota, mozesz podkradac
    prad do niej potrzebny, albo zloto z innych zrodel krasc.

> [...]
    >chronienia się przed fiskalizmem oraz takiego biernego oporu
    >przeciwko zwykłemu systemowi finansowemu.

    I w pewnym momencie stwierdzic, ze twoje oszczednosci sa nic nie warte
    ?
    A fiskalizm ... na pewno to opodatkuje, jak zaczniesz zarabiac w BTC
    :-)

    >Ale tak jak się to potoczyło to niestety koniec tej historii, już
    >tylko próby ubierania naiwnych w to będą, bo posiadacze znacznych
    >ilości BTC bardzo by chcieli zamienić to na prawdziwe pieniądze.

    Wszystko zalezy od tego ile tego maja i jak bardzo chca.
    Taki np amerykanski rzad bardzo by chcial zamienic swoje papierki na
    prawdziwe dobra.
    Kazdy rzad by chcial, ale udaje sie tylko nielicznym, o ile nie sa
    zbyt pazerni :-)

    Jak rozumiem, to mimo tych ASIC kopanie jest nadal "trudne". Wiec
    warunek bycia pieniadzem spelniony.

    W szczegoly BTC sie nie wczytywalem, ale cos mi tu smierdzi:
    a) jak jest zapewnione niekopiowanie monet ? Wygenerowalem sobie czy
    kupilem, i chce paru osobom zaplacic tymi samymi. Niekoniecznie w
    jednym czasie, moge pare lat poczekac.
    b) podobno zapewnia prywatnosc transakcji ... jak ? Przeciez te
    komputery wszystko moga zapisac - kto, komu, ile ....

    J.