  • 1. Data: 2011-01-14 19:30:25
    Temat: Getin, Lucas - kredyty hipoteczne
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Poszukując kredytu hipotecznego otrzymałem decyzje kredytowe od GNB i
    Lucas'a.
    Jeśli chodzi o warunki to prawie identyczne.
    Przy tych samych kwotach kredytu Lucas ma o 0,05% większą marżę, ale GNB
    ma niemałe koszty uruchomienia kredytu, tak więc finalnie sumulowana na
    podstawie oferty rata różni się o około 20zł.

    Mam więc pytanie, który z banków jest lepszy w późniejszym okresie.
    Po pierwsze w okresie wypłaty transz. Jak podchodzi do inspekcji
    wykonanych robót Lucas a jak GNB?

    Po drugie, w okresie spłaty kredytu. Czy banki nie robią problemów, np.
    zmiany warunków itp.

    Finalnie, który bank polecilibyście przy kredycie hipotecznym na budowę
    domu (z niemałym wkładem własnym).

    --
    M.

  • 2. Data: 2011-01-14 20:46:15
    Temat: Re: Getin, Lucas - kredyty hipoteczne
    Od: Jacenty <j...@w...pl>

    A co to jest ten Lucas? Bank George'a Lucasa?

  • 3. Data: 2011-01-14 21:27:56
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-01-14 21:46, Jacenty pisze:
    > A co to jest ten Lucas? Bank George'a Lucasa?

    No tak :-)
    Ma być oczywiście Lukas Bank.

    W natłoku różnojęzycznych nazw chyba już zaczynam generować takie aby
    bardziej dziwacznie wyglądały.

    --
    M.

  • 4. Data: 2011-01-15 22:01:06
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 11-01-14 22:27, Skimir wrote:

    > No tak :-)
    > Ma być oczywiście Lukas Bank.
    >
    > W natłoku różnojęzycznych nazw chyba już zaczynam generować takie aby
    > bardziej dziwacznie wyglądały.

    Poszukaj opinii o obu bankach na roznych forach czy blogach - ot, np u
    Macka Samcika ;)

    --
    http://macierzynski.blip.pl/

  • 5. Data: 2011-01-16 11:00:59
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):

    > Poszukaj opinii o obu bankach na roznych forach czy blogach - ot, np u
    > Macka Samcika ;)

    Dzięki za nakierowanie na kolejne źródło informacji.
    Niestety im więcej czytam tym się bardziej utwierdzam w przekonaniu, że
    kredyty to wielkie g...
    Problem w tym, że kredytu nie biorę dla zabawy i jeśli już to chciałbym
    wdepnąć w najmniejsze g...

    --
    M.

  • 6. Data: 2011-01-18 09:54:54
    Od: "MrMrooz " <m...@g...pl>

    Shreek <p...@M...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > zmiany warunków itp.
    >
    > Finalnie, który bank polecilibyście przy kredycie hipotecznym na budowę
    Nie wiem jak Getin, bo nie mam z nimi do czynienie (ciężko mieć dwa hipoteczne
    w tym samym czasie :-)

    Z Lukasa jestem zadowolony - problemów nie mam. Mają mały ficzer dotyczący
    częściowej spłaty - można tylko wtedy, kiedy jest spłata raty. Raz im wysłałem
    kasę dwa tygodnie wcześniej i się okazało że i tak spłata dodatkowa pójdzie w
    terminie raty - czyli przed dwa tygodnie kasa nie 'pracuje'. Ale na plus muszę
    im zaliczyć, że odesłali pieniądze i tuż przed terminem raty przelałem znowu.
    Oczywiście wszystko jest w umowie, ale się mi zapomniało.

    Nie wiem czy planujesz złotówki czy nie - zwróć uwagę kiedy zmienia się
    oprocentowanie. W Lukasie na chwilę obecną stopa referencyjna dla złotówek
    jest 3,85 i jak dobrze pamiętam, to nie zmieniła się od połowy 2010 - bo
    współczynnik zmiany oprocentowania to 0,25%.

    I na plus Lukasa to fakt, że dokładne info o oprocentowaniu jest na stronie.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 7. Data: 2011-01-18 13:55:22
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 16 Jan 2011 12:00:59 +0100, Shreek <p...@M...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >kredyty to wielkie g...
    >Problem w tym, że kredytu nie biorę dla zabawy i jeśli już to chciałbym

    nie martw sie, nikt nie bierze dla zabawy a bank ma kupe mozliwosci
    "stukniecia" klienta, ktory jest w tym ukladzie strona slabsza. tym
    niemiej normalnie bank jest zainteresowany strzyzeniem klienta, a nie
    obdarciem go ze skory :)

    pozdarwiam,
    Cyb