  • 1. Data: 2008-10-08 15:09:31
    Temat: Gdyby tak Koniec Swiata
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    A gdyby mial nastapic jakis niegwaltowny, lecz ewolucyjny Koniec Swiata, bez
    niepotrzebnych i kosztownych fajerwerków, to najpierw upadlyby wszystkie
    banki.
    Bo w "Nowym Swiecie" (Królestwie Bozym??) pieniadze juz nie bylyby do
    niczego potrzebne.

    Pester - zwolennik idei ewolucyjnego Konca Swiata

  • 2. Data: 2008-10-11 19:53:25
    Temat: Re: Gdyby tak Koniec Swiata
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pester" gciifl$qor$...@n...task.gda.pl

> [...]
    niepotrzebnych i kosztownych fajerwerków, to najpierw
    > upadlyby wszystkie banki. Bo w "Nowym Swiecie" (Królestwie Bozym??) pieniadze juz

    Wątpię w to, że masz rację. Nie [tylko] dlatego, że jestem człowiekiem
    słabej wiary, ale także dlatego, iż wierzę w mądrość rzymskokatolickich
    (innych słabo znam) duchownych, którzy z takim zaangażowaniem zbierają
    właśnie pieniądze. Nie wydaje mi się, że ludzie tak mądrzy -- błądzą...

    Niby zbierają tylko po to, aby następnie rozdawać ubogim, ale nie
    podejrzewam ich o to, iż kpią z ubogich, rozdając im coś bezwartościowego...

    IMO w Królestwie Niebieskim pieniądze będą bardzo istotne. Mówi o tym
    też/choćby nasz wielki Redemptorysta, Ojciec Tadeusz Rydzyk w słowach

    tyle wolności, ile własności

    które powtarzał aż do znudzenia, zanim stał się magnatem. :)

    Pomyśl tylko -- w Niebie są niewolnicy czy wolni? :)
    Niby można topić nadzieje nie w pieniądzach, lecz w innych
    dobrach (i w papierach wartościowych, i w kruszcach,
    i w posiadłościach, i w znajomościach) ale pieniądze
    zdają się dawać wolność najprościej i najskuteczniej. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'