  • 31. Data: 2017-12-11 23:00:15
    Temat: Re: Frankowicze już nie chcą?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Poldek" p0mp4l$1ue$...@n...news.atman.pl

    > Odpowiedzi frankowiczów mniej więcej znam.

    Ja teraz ;) nie znam -- franki tanieją, stopy ujemne...
    Budzik już zapowiada, że przemocy nie należy stosować
    wobec tych, którzy nie chcą przewalutowania...

    BTW -- bardzo łatwo wyłuskać frankowiczów. :)

    > Cały czas nie znam odpowiedzi na pytanie co z tymi, co kredytów nie wzięli,
    mieszkań nie kupili, bo że rozsądek podpowiada, że
    > ceny mieszkań są sztucznie pompowane przez nierozsądnych, którzy biorą kredyty na
    absurdalne kwoty?

    Co z tymi, którzy miast kombinować z wyłudzaniem kredytów, pracowali
    zarobkowo? Jak zazwyczaj -- muszą pracować i na siebie, i na innych.

    -=-

    Prawdziwym koszmarem frankowiczów nie jest wzrost kosztu kredytu
    (iluzoryczny -- z uwagi na ujemne oprocentowanie) ale połączenie
    wielu czynników:

    - wzrost kosztu obsługi kredytu
    - spadek wartości mieszkań
    - utrata innych zarobków

    -=-

    > Wychodzi na to, że ci rozsądniejsi są i mają całe życie być bardziej poszkodowani
    niż ci nierozsądni.

    Po to są rozsądnymi, aby:

    - z jednej strony zabezpieczać się przed nierozsądnymi
    - zaś z przeciwnej strony -- radzić sobie pomimo potrzeby
    ciągłego naprawiania tego, co popsują nierozsądni

    > Czy nie byłoby lepiej, żeby dla nauki, ku przestrodze dla przyszłych pokoleń jednak
    nierozsądni oberwali po tyłku, co im się
    > należy? :-)

    Kosztami swojego obłędu AHitler podzielił się z setkami milionów ludzi.

    -=-

    Niewiele na to można poradzić. Ogólnie kredyty są drogie nie dlatego, że
    bankierzy są pazerni, ale dlatego, że uczciwi spłacają długi nieuczciwych...

    -=-

    Co do frankowiczów -- kiedyś uważałem, że przebaczanie jest dobrym rozwiązaniem,
    ale dziś tak nie uważam. Pewnego dnia pewna pani udzieliła mi pomocy, przy okazji
    zauważając, że zło trzeba karać. Ponieważ wygłosiła swój pogląd przy okazji
    udzielani mi pomocy, uznałem, że nie mogę zbagatelizować jej stanowiska co do
    potrzeby karania.

    Także religia rzymskokatolicka wyraźnie uczy -- Bóg za dobro wynagradza, zaś
    za zło -- KARZE!

    -=-

    Tak czy siak -- cwani ZAWSZE będą darli mordy :) na ulicach o tym, jak są
    krzywdzeni. Takie zachowanie IMO trzeba wliczać w koszty naszego życia. ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;' leszekc.w.tkb.pl/danutac .;\|/......

  • 32. Data: 2017-12-11 23:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

> [...]
    > Czy nie byłoby lepiej, żeby dla nauki, ku przestrodze dla przyszłych
    > pokoleń jednak nierozsądni oberwali po tyłku, co im się należy? :-)

    Wielokrotnie juz oszusci "marketingowcy" sprzedali coś nieswiadomym
    ludziom i wielokrotnie jeszcze sprzedadza.
    Beda zawsze krok, dwa do przodu przynajmniej przed czescia spoleczenstwa.

    Co do konsekwencji, ci rozsadniejsi frankowicze jak najbardziej
    rozumieja, ze ponosza jakas czesc winy i zapewne wzieliby pod uwage
    rozwiazanie w ktorym jakas czesc kosztu przewalutowania wzieliby na
    siebie. A co swoje przeszli i nadenerwowali sie to nerwów i niepewnosci
    nikt nikomu nie odda.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 33. Data: 2017-12-11 23:07:14
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    [...]
    > Co do konsekwencji, ci rozsadniejsi frankowicze jak najbardziej

    Nie odpowiedziałeś na pytanie.
    KJ

    Jak ktoś ma pecha, to złamie ząb podczas seksu oralnego (S.Sokół)

  • 34. Data: 2017-12-11 23:21:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5a2da9a1$0$5143$6...@n...neostrada.pl

    > Już miałem nu nawciskać że nie czyta, nie pamięta że...

    Czytam i pamiętam. Profesjonalnie składasz teksty, ale
    nie wiesz o ligaturze. Znasz doskonale PHP itp., ale BTC
    znasz tylko od strony koparek... Mamroczesz stale
    o łamaniu prawa, ale ani razy nie znalazłem konkretu typu:

    - bank złamał prawo zapisane w artykule itd...

    Prawo jest jakoś zapisane -- zwykle w Dziennikach ustaw
    itp. publikacjach.

    > Ale on już się tak zapętlił

    Twoim kredytem?

    Znam masę ludzi, którzy:

    - wyłudzili kredyty
    - kupili mieszkania
    - wynajęli te mieszkania studentom
    (biednym, ale sumiennym)
    - opłatami czynszowymi spłacali zaciagnięte kredyty
    - prezentowali siebie superlatywnie...
    (opisywali swój geniusz, dryg do interesów itd...)

    > w tym pisaniu że żyje w jakimś swoim matrixie :-)

    A cóż to za matrix?

    > Szkoda czasu szkoda życia

    Prawdziwi mężczyźni to nie ci, którym trzeba oblizywać
    kutasy, ;) co by dobrze ;) stały, ale ci, którzy spłacają
    swoje zobowiązania. Ja spłacałem długi masy ludzi -- moich
    długów nikt nie spłacał. (jeśli nawet ktoś spłacił (mandat
    chociażby) otrzymywał ode mnie zwrot)

    -=-

    Czytam i pamietam -- troszczysz się o podatki.
    Frankowicze przyczynili się do wygrania PiS.
    PiS właśnie proponuje kasowanie wyroków, które
    zapadły w ciągu ostatnich 20 lat -- jeśli PiS
    przeprowadzi tę reformę, podejmę kroki zmierzające
    do skasowania wyroku opartego o nic.

    -=-

    Zarabiałem pieniądze, zanim ukończyłem 10 lat.

    Zanim skończyłem podstawówkę (w wieku 14 lat)
    prowadziłem księgowość na własny rachunek.

    Jednego roku potrafiłem zapłacić 10 razy więcej
    podatków niż niejeden Polak zarobił legalnie
    w tym czasie.

    Do tej pory nie zbankrutowałem ani razu pomimo
    spłacania cudzych długów i pomagania ludziom.

    -=-

    BTW -- pomaganie ludziom to zazwyczaj pracowanie
    za kogoś i naprawianie tego, co ten ktoś popsuł. :)

  • 35. Data: 2017-12-12 00:18:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" p0n0ec$9em$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > w tym czasie.

    > Jednego roku potrafiłem zapłacić 10 razy więcej
    > podatków niż niejeden Polak zarobił legalnie
    + na etacie w takim roku.

    Lubiłem zarabianie bezstresowe, na luzie, z ogromnym
    zapasem możliwości... [pewnie dlatego dziś dziękuję
    Bogu za to, że na basenie spotykam jedynie pasztety
    trwale ;) uniezdolnione do podniecania kogokolwiek]

    Uważałem (i nadal tak uważam) że dobra praca zarobkowa
    nie może różnić się zbyt mocno od dobrej zabawy, w której
    zarabiane pieniądze są efektem ubocznym, nie zaś celem
    samym w sobie...

  • 36. Data: 2017-12-12 00:53:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Wielokrotnie juz oszusci "marketingowcy" sprzedali coś nieswiadomym
    > ludziom i wielokrotnie jeszcze sprzedadza.

    Ty już zapowiadasz przyszłość co do przewalutowywania.
    Jeśli za jakiś czas franki znów sięgną 5 pln -- nadal
    będziesz utrzymywał podgląd o nieświadomości?

    Przy korycie ludzie są zazwyczaj świadomi, rozumni,
    przedsiębiorczy, podejrzliwi do przesady -- brak im
    dziecięcej naiwności itd... Ale gdy franki podrożały
    -- nagle wielu powołuje się na niepoczytalność...

> [...]

    > rozwiazanie w ktorym jakas czesc kosztu przewalutowania wzieliby na
    > siebie. A co swoje przeszli i nadenerwowali sie to nerwów i niepewnosci

    Ich nerwy to (jak sami zauważają) kilka dych pln miesięcznie na jedno mieszkanie.
    Gdy tacy ludzie wzięli kredyt, aby płodzić dzieci, drobny fragment 500+ spłaca
    niespodziewaną nadwyżkę.

    Franki niby poszły w górę ostro, ale przy okazji niespodziewanie w dół poszło
    oprocentowanie.

    -=-

    Zgodzę się na ,,pomoc'' (czyli solidarne spłacanie) frankowiczom wtedy,
    gdy frankowicze zgodzą się na pokrycie moich strat ;) związanych
    z niekupieniem BTC! ;) A i to tylko wtedy, gdy BTC będą nadal szły
    w górę, bo jeśli runą -- będę chełpił się swoją przezornością. ;)

    Bez BTC?... Straciłem ;) masę forsy z powodu omijania gier hazardowych,
    czy choćby totolotka! Nie spekulowałem na giełdach, ani nawet nie
    handlowałem walutami czy ropą naftową bądź srebrem... Przecież
    ktoś powinien ;) mi pomóc i za mnie zapłacić!!!! ; )

    -=-

    W ING można było kupić papiery i sprzedać w przeszłości, :) wiedząc
    w momencie podejmowania decyzji o tym, czy zdrożały, czy nie... Ty
    byś właśnie tak chciał żyć.

    Pomyśl może o drukowaniu forsy -- drukowałbyś tanio ładne, tanie banknoty... ;)

    -=-

    Ludzi należy uczyć uczciwego zarabiania -- w tym także dotrzymywania
    obietnic i umów. Jeśli ktoś mylnie uważał, że zdoła żyć kosztem innych
    ludzi, powinien ,,posprzątać'' po sobie.

    Cała ludzkość nie może żyć z ,,robienia'' pieniędzy.

    -=-

    Jestem za:

    - dogadywaniem się z kredytobiorcami
    (przykładowo -- rozciąganiem spłaty kredytu w czasie)
    - dawaniem dodatkowej pracy kredytobiorcom

    ale jestem przeciwny:

    - spłacaniu cudzych zobowiązań!!!!!!!
    - wywalaniu ludzi z ich mieszkań

    -=-

    Funkcjonuje taki typ przedsiębiorcy:

    - wyłudza kredyty
    - zatrudnia pracowników
    - zrzuca odpowiedzialność na innych

    w efekcie pracownicy muszą spłacać długi
    pracodawcy, czyli -- PRACOWAĆ ZA FREEKO!!!

    -=-

    Dyskusje o frankach są jałowe:

    - Szwajcarzy żyją z ,,bankowania''
    (z kantowania)
    - cwani zawsze chcą żyć cudzym kosztem
    - pomagałem masie ludzi, za co zostałem
    ukarany przez Boga, a wcześniej byłem
    wielokrotnie upominany!!!!

    -==-

    Jesteś ponoć prawnikiem, więc zapytam Cię:

    - można za kogoś ponosić karę?

    Przykładowo -- iść do więzienia w zamian za zabójcę? ;)

    Kara musi kształtować. Musi uczyć życia!

    -=-

    Brednie opowiadasz o niepoczytalności setek tysięcy frankowiczów!!!
    Nawet kilkuletnie dziecko pojmuje, o co chodzi!!!

  • 37. Data: 2017-12-12 00:58:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil "Jońca"" 8...@a...kjonca

    > [...]

    > Nie odpowiedziałeś na pytanie.

    Ci, którzy nie kupili mieszkania, mogą liczyć na ,,mieszkanie+''.

    -=-

    Pomagałem biednym -- dziś nie tylko oni nie pomagają innym, ale
    nadal domagają się wspierania. IMO taki los spotka tych, którzy
    żyją z 500+ i będą żyli w ,,mieszkaniach+''.

  • 38. Data: 2017-12-12 06:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > [...]
    > [...]
    >
    > Nie odpowiedziałeś na pytanie.
    > KJ

    Ale o co pytasz?
    Przeciez tu nie o cene mieszkania a o cene kredytu chodzi.

    A to ze ktos podjał inna decyzje, nie stracił nerwów, nie nabawił się
    siwych włosów etc to lepiej czy gorzej?

    To ze z franków zrobił się taki ogólny hałas chyba nie implikuje tego ze
    warto dawac sie wszem i wobec oszukiwac liczac na to ze 10 lat być moze
    uda sie cos wywalczyc z rekompensat od "chytrych marketingowców".

    Czy takie podejscie jest słuszne? Nie wiem, tez sobie pluje w brode ze
    troche bitcoinów nie kupiłem.
    Z drugiej strony dascoinów tez nie kupiłem a juz coraz wiecej oszukanych
    słychac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 39. Data: 2017-12-12 08:14:03
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > Ale o co pytasz?
    > Przeciez tu nie o cene mieszkania a o cene kredytu chodzi.

    Nie. Chodzi o rozsądek i ostrożność przy podejmowaniu decyzji.
    I dlaczego ktoś rozsądny ma płacić za frankowych ryzykantów.
    Nie odpowiedziałeś.
    [...]

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 40. Data: 2017-12-12 09:04:39
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Zagadnienie jest źle postawione.
    Polskie społeczeństwo zostało okradzione prze polski [nie]rząd, który doprowadził do
    drastycznej dewaluacji złotówki (od roku 2008 do mniej więcej 2015).
    Dewaluacja to kradzież w biały dzień.
    Podobnie okradł nas Balerowicz dwukrotnie przeprowadzając skokową (urzędniczą, "bo
    tak") dewaluację.
    Przy czym Balcerek nas rąbnął na 15-20% za każdym razem, a nie na 120% jak P0+PSL
    ("zielona wyspa gównianej złotówki").
    Członki związku zawodowego PSL brały dopłaty wg zasady im tańszy złoty tym więcej (za
    euro)?
    O tyle też spadła cena roboczogodziny polskich składaczy niemieckich towarów.
    Dla porównania wyobraź sobie, że nagle pensje płacone Ukraińcom maleją o 60% w ciagu
    paru miesięcy, żyć nie umierać, tak?
    Problem kredytów frankowych zniknie, gdy polityka gospodarcza doprowadzi do kursu
    złotówki ok. 2 pln/srf (ok. 2,20 pln/usd).
    Do powyższego trzeba dodać prowadzoną przez unię (głownie Merkel dla zalania swiata
    niemieckimi maszynami) politykę taniego euro (w 2008 r. było 1,70 usd/eur, obecnie
    jest 1,17 usd/eur).
    Wymagasz, aby 'frankowicze' płacili za brak wzrostu wydajności pracy (a zamiast tego
    wspomnianą obniżkę pensji) polskich składaczy.

    -----