  • 1. Data: 2012-09-04 15:29:44
    Temat: Czy wszyscy wciskaja juz jedynie debetowki chipowe/zblizeniowe?
    Od: Daareek Allegro <d...@g...com>

    Witam,

    za niedlugo konczy mi sie termin waznosci debetowki ktora uzywam, czy wszyscy juz
    oszaleli i na sile wciskaja jedynie zblizeniowe/chipowe karty nie dajac zadnego
    wyboru? :-(

    Pozdrawiam, Darek.

  • 2. Data: 2012-09-04 15:45:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Daareek Allegro wrote:
> [...]
    oszaleli i na sile wciskaja jedynie zblizeniowe/chipowe karty nie dajac zadnego

    tak mniej wiecej. musza byc cool i trendy, bo inaczej zaden gosciu by
    ich nie chcial. A mlode pokolenie trzeba sobie umiec wychowac.

  • 3. Data: 2012-09-04 17:09:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Daareek Allegro" 1...@g...co

    > za niedlugo konczy mi sie termin waznosci debetowki ktora
    > uzywam, czy wszyscy juz oszaleli i na sile wciskaja jedynie
    > zblizeniowe/chipowe karty nie dajac zadnego wyboru? :-(

    -- Co mogę zjeść w państwa restauracji?
    -- Kotlet mielony.
    -- Więc nie mam wyboru?
    -- Ma pan.
    -- Jaki?
    -- Może pan nie jeść.

    Możesz też zdeflorować.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2012-09-04 18:05:31
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    W dniu 2012-09-04 15:29, Daareek Allegro pisze:
> [...]
    oszaleli i na sile wciskaja jedynie zblizeniowe/chipowe karty nie dajac zadnego

    Kilka dni temu przysłano mi nową Visę Electron z Inteligo. Nie ma chipa
    i nie jest zbliżeniowa.

  • 5. Data: 2012-09-04 20:43:41
    Od: Grzexs <g...@g...u-su-nto.pl>

    > Kilka dni temu przysłano mi nową Visę Electron z Inteligo. Nie ma chipa
    > i nie jest zbliżeniowa.

    Z Merituma też VE bez antenki.

    --
    Grzexs

  • 6. Data: 2012-09-04 21:28:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Daareek Allegro <d...@g...com> writes:

    > za niedlugo konczy mi sie termin waznosci debetowki ktora uzywam, czy
    > wszyscy juz oszaleli i na sile wciskaja jedynie zblizeniowe/chipowe
    > karty nie dajac zadnego wyboru? :-(

    Ale to różnica, karty stykowe jako bezpieczniejsze (dla banku = dla
    klienta) to jedno, a zbliżeniowe to zupełnie coś innego.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2012-09-05 14:10:06
    Od: Daareek Allegro <d...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 września 2012 21:28:18 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > Ale to różnica, karty stykowe jako bezpieczniejsze (dla banku = dla
    > klienta) to jedno, a zbliżeniowe to zupełnie coś innego.

    No tak, ale pytam tak ogolnie bo moze gdzies sie ostaly jeszcze tylko magnetyczne? Z
    tym bezpieczenstwem to dla klienta zadna kozysc, transakcje z podpisem moge sie
    jeszcze starac jakos podwazyc jak nie jest moja ale z PINem to juz kicha. Jest PIN
    autoryzujacy transakcje wg. systemu = brak mozliwosci reklamacji! Takze jak zwykle
    bank do przodu, klient w plecy... :-S

  • 8. Data: 2012-09-06 23:19:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > jest moja ale z PINem to juz kicha. Jest PIN autoryzujacy transakcje
    > wg. systemu = brak mozliwosci reklamacji! Takze jak zwykle bank do

    Problem w tym, że fraudy z PINem są dużo mniej prawdopodobne niż takie
    bez PINu. Dodatkowo w przypadku karty bez scalaka to bank (a więc
    klient) odpowiada za fraudy (pomijając ew. te bez obecności karty),
    w przypadku karty ze scalakiem jest tak tylko wtedy, gdy użyto scalaka
    (= w praktyce oryginalnej karty).

    Jesteś pewien że chcesz mieć na karcie fraudy i składać reklamacje
    (przypuszczalnie mało nieskuteczne, bo płacić za nie musiałby bank)?

    BTW dwa fragmenty:
    Art. 45. 1. Ciężar udowodnienia, że transakcja płatnicza była
    autoryzowana przez użytkownika lub że została wykonana prawidłowo,
    spoczywa na dostawcy tego użytkownika.
    2. Wykazanie przez dostawcę zarejestrowanego użycia instrumentu
    płatniczego nie jest wystarczające do udowodnienia, że transakcja
    płatnicza została przez użytkownika autoryzowana. Dostawca jest
    obowiązany udowodnić inne okoliczności wskazujące na autoryzację
    transakcji płatniczej przez płatnika albo okoliczności wskazujące na
    fakt, że płatnik umyślnie doprowadził do nieautoryzowanej transakcji
    płatniczej, albo umyślnie lub wskutek rażącego niedbalstwa dopuścił się
    naruszenia co najmniej jednego z obowiązków, o których mowa w art. 42.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2012-09-07 00:08:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    (= w praktyce oryginalnej karty).

    Jesteś pewien że chcesz mieć na karcie fraudy i składać reklamacje
    (przypuszczalnie mało skuteczne, bo płacić za nie musiałby bank)?