  • 1. Data: 2006-09-04 16:47:01
    Temat: Czy bank ma prawo??
    Od: "artur" <a...@p...fm>

    Czy bank ma prawo nie zaksiegowac kwoty wplywajacej na moje konto, jezeli w
    przelewie jest blad w samym imieniu??
    Z gory dzieki za pomoc.

    P.S. Bank nie przyjal przelewu ze wzgledu na nieprawidlowosc w samym
    imieniu, odlal nadawcy pieniazki, ale odlal niecala kwote poniewaz ja
    pomniejszyl o swoja prowizje za usluge "odlania", zreszta nie mala kwote bo
    100 zl:(

  • 2. Data: 2006-09-04 17:53:44
    Temat: Re: Czy bank ma prawo??
    Od: "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl>

    100 zł? To był przelew z zagranicy?

  • 3. Data: 2006-09-04 19:00:42
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Czy bank ma prawo nie zaksiegowac kwoty wplywajacej na moje konto,
    > jezeli w przelewie jest blad w samym imieniu??

    Przy przelewie z zagranicy taki ustawowy obowiązek raczej trudno nazwać
    prawem.

  • 4. Data: 2006-09-04 19:21:32
    Od: "artur" <a...@p...fm>

    > Przy przelewie z zagranicy taki ustawowy obowiązek raczej trudno nazwać
    > prawem.

    Tak, to byl przelew z zagranicy.
    Ustawowy obowiazek?? Czyli co?...bank sobie "odlewa" pieniazki po czym
    zabiera prowizje za przelew, mnie o niczym nie informuje? Czy tak to powinno
    wygladac?

  • 5. Data: 2006-09-04 19:26:09
    Od: "artur" <a...@p...fm>

    ,
> [...]
    > Ustawowy obowiazek?? Czyli co?...bank sobie "odlewa" pieniazki po czym
    > zabiera prowizje za przelew, mnie o niczym nie informuje? Czy tak to

    A kto mi teraz zwroci pieniazki tj. 100 zl?? Bo nadawca przelewu tego nie
    zrobi:(....

  • 6. Data: 2006-09-04 19:49:52
    Od: "martin" <m...@g...com>

    artur wrote:

    > ,
    > powinno
    >

    > A kto mi teraz zwroci pieniazki tj. 100 zl?? Bo nadawca przelewu tego nie
    > zrobi:(....

    Ja ci zwroce. Podaj numer konta.

    --
    pozdro
    m.

  • 7. Data: 2006-09-04 20:01:29
    Od: "artur" <a...@p...fm>

    > Ja ci zwroce. Podaj numer konta.

    Bez zartow....ja powaznie pytam! Jakie prawo ma bank zabierac mi pieniazki,
    bez konsultacji czy tez wyjasnienia sprawy ze mna??

  • 8. Data: 2006-09-04 20:58:45
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia Mon, 4 Sep 2006 22:01:29 +0200, artur napisał(a):

    > nie

    > Bez zartow....ja powaznie pytam! Jakie prawo ma bank zabierac mi pieniazki,
    > bez konsultacji czy tez wyjasnienia sprawy ze mna??

    Nie zabrał Ci bo był błąd w przelewie więc te pieniądze nigdy nie trafiły
    na Twoje konto - tylko zostały odesłane, a że przelewy międzynarodowe
    kosztują to zostały odesłane pomniejszone o tą opłatę.

    Teraz kwestia kto popełnił błąd przy zlecaniu przelewu - jak Ty to raczej
    nie ma tu nic więcej do roboty - ot błąd, który Cię kosztował - następnym
    razem już go nie zrobisz. Jeśli pomylił się ktoś z pracowników banku, który
    przelew wysyłał to powinni grzecznie pieniążki zwrócić.

    Adam

  • 9. Data: 2006-09-04 21:02:08
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    Użytkownik "artur" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
    > nie
    > Bez zartow....ja powaznie pytam! Jakie prawo

    § 2. ust. 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 21 sierpnia 2003 r. w
    sprawie przelewów transgranicznych (Dz.U. 2003 nr 163 poz. 1576)

    > ma bank zabierac mi pieniazki,

    Nikt ci nie zabrał pieniędzy. Nie stwierdzono by beneficjent o podanym w
    przelewie imieniu miał jakieś prawa do twojego rachunku, w tym także by
    był mu udostępniony (np. pełnomocnictwo), więc pieniądze nie mógły być tam
    zaksięgowane. W przypadku przelewów transgranicznych rachunkiem
    beneficjenta jest rachunek prowadzony na jego imię (lub firmę).lub
    rachunek jemu udostępnionym.

    > bez konsultacji czy tez wyjasnienia sprawy ze mna??

    A tajemnica bankowa? Przelew był kierowany do kogoś innego, więc jakim
    prawem powinieneś być o nim informowany skoro prawnie nie byłeś jego
    odbiorcą?

  • 10. Data: 2006-09-04 21:12:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "artur" <a...@p...fm> writes:

    > bez konsultacji czy tez wyjasnienia sprawy ze mna??

    Imię się nie zgadzało, zatem nie byly to pieniądze dla ciebie. 8-(

    MJ