  • 21. Data: 2019-07-24 20:14:15
    Temat: Re: Co z lokatą zawrotną?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-07-24 o 19:44, J.F. pisze:

    >A jednak ten mobilny bankomat był znakiem firmowym Idei. Podobnie jak
    >Idea Huby. Świetna inicjatywa.

    Swietna pod warunkiem ze nie kosztuje zbyt duzo :-)

    >Masz odpowiedź dlaczego padają.

    Albo zakonczyli, bo pieniedzy na doplacanie nie ma.

    >Albo już zrezygnowali.

    No i co - kasa pusta, czy jeszcze sie domyka, ale zrezygnowali i
    czekaja na glosny upadek ?

    Tu sie bilans musi zgadzac, nie mozesz ot tak zrezygnowac.

    >Kupić. Bo najpierw musi mieć gotówkę. I przecież nie będzie opłacał
    >dewelopera z kilku kont.

    Czemu nie ?
    Juz chocby limity rozne powoduja, ze w jednym przelewie moze byc
    trudno.

    >Tak, można trzymać w 2 bankach, ale... coraz trudniej znaleźć 2 banki
    >mające dobrą ofertę. Jak się trafi jeden to już cud.

    No wiesz - nie ma obowiazku zapewnic dobrej oferty.
    Poza tym pisales, ze zaufanie wazniejsze niz dobra oferta.

    >Pamiętaj, że sektor się konsoliduje. Zwróć uwagę ile banków zniknęło
    >w ciągu 5-10 lat... A to w praktyce oznacza kłopoty z
    >bezpieczeństwem. Jeszcze parę lat temu Kowalski korzystał z kilku, a
    >zaawansowany i kilkunastu banków. Dziś ta liczba zdecydowanie maleje.

    Na razie dwa nam wystarcza nawet na ponadprzecietne mieszkanie.
    Chyba, ze banki zaczna obnizac gwarancje.

    I slusznie - "nie czekaj z zakupem, wez kredyt" :-)

    >nic mi o tym nie wiadomo. Czytałem natomiast o kłopotach firm, gdy
    >bank padał. M.in. chyba właśnie trafił się jakiś deweloper. No ale
    >umówmy się - co to jest dziś 450.000 gwarancji...

    Z drugiej strony - dobrze ze w ogole jest.
    No i zawsze mozna w obligacje skarbu panstwa - minister popiera :-)

    J.

  • 22. Data: 2019-07-24 20:42:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jeden deweloper miał powiernicze - i to ZAMKNIĘTE - w SK bank - a to niewielka
    różnica w stosunku do skok wołomin. Przechlapka (by gorzej nie napisać) - bo
    pojedyncza gwarancja, bo powierniczy to własność dewelopera.
    Mama kupuje chałupę - powierniczy, na szczęście otwarty, w getout. Dobrze, że oddają
    we wrześniu.

    I co za problem płacić deweloperowi z 2 czy więcej rachunków?
    Nawet lepiej, bo nie nadziejesz się na limit.
    A docelowy jest i tak dedykowany.
    Zaś polskich banków z dobrą ofertą mam 8, z tego RORy+KO w 7 (w jednym tylko KK) plus
    N26 plus curve. I 21 kart (nie licząc dodatkowych i wirtualnych). Żaden problem.

  • 23. Data: 2019-07-24 22:18:19
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > I co za problem płacić deweloperowi z 2 czy więcej rachunków?

    Dziwnie jakoś... Ale masz rację - z Millenium to by trzeba było z 10 dni
    słać pół miliona ;-) Niepoważnie.

    > Zaś polskich banków z dobrą ofertą mam 8, z tego RORy+KO w 7 (w jednym tylko KK)
    plus N26 plus curve. I 21 kart (nie licząc dodatkowych i wirtualnych). Żaden problem.

    Najwyraźniej mamy różne potrzeby. Obecnie korzystam z 3 banków. Wkrótce
    Eurobank połączy się z Millenium i zostaną dwa.

    Prawdopodobnie "dobra oferta" jest przez nas różnie definiowana.

  • 24. Data: 2019-07-24 22:33:09
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-24 o 20:14, J.F. pisze:

    > Swietna pod warunkiem ze nie kosztuje zbyt duzo :-)

    Kawa była za darmo. Zatem trochę to jednak kosztowało...

    > Tu sie bilans musi zgadzac, nie mozesz ot tak zrezygnowac.

    Straty idą w miliony.

    > Czemu nie ?
    > Juz chocby limity rozne powoduja, ze w jednym przelewie moze byc trudno.

    Trudno mi sobie wyobrazić działalność w takim układzie. Wyobraź sobie,
    że masz przesłać milion. Będzie to robił przez miesiąc po... trochę? ;-)
    Pewnie wyjdziesz na poważnego kontrahenta w oczach odbiorcy.

    > No wiesz - nie ma obowiazku zapewnic dobrej oferty.

    I widać monopolizację rynku. Niektórzy ekonomiści przekonują, iż w PL
    jest miejsce dla max 5 banków. W zasadzie ten scenariusz wydaje się
    realizować.

    > Poza tym pisales, ze zaufanie wazniejsze niz dobra oferta.

    Jak najbardziej. I wyobraź sobie, że faktycznie kiedyś będziemy mieli 5
    banków. To da gwarancje na 2 mln. Przy korzystaniu z każdego. Jednak...
    słabo.

    > Na razie dwa nam wystarcza nawet na ponadprzecietne mieszkanie.

    Ale naprawdę uważasz, że 200.000 eur do dużo???

    > Chyba, ze banki zaczna obnizac gwarancje.

    A jest z czego? Mogę się ubezpieczyć w Nationale Nederlanden na milion w
    przypadku niezdolności do pracy, a nie jestem ubezpieczony od ochrony
    oszczędności życia w banku?

    > I slusznie - "nie czekaj z zakupem, wez kredyt" :-)

    Ale kto dziś bierze kredyt? Przecież nie ma co robić z pieniędzmi.
    Problemem jest inwestycja na te 4-5% rocznie, a nie kredyt.

    > No i zawsze mozna w obligacje skarbu panstwa - minister popiera :-)

    Można, ale to dochód pasywny.

    Walutomat podaje, że w ciągu ostatnich 10 dni użytkownicy wymienili tam
    266 mln.
    Po 3 latach działalności (2012-15) Alior podawał, że wymieniono u nich
    20 miliardów. A to jeden z wieeeelu kantorów. Dzienne obroty sięgały 100
    mln. Teraz pewnie więcej, bo biznes się spopularyzował. A Ty mówisz, że
    pół miliona gwarancji to... wystarczy ;-)
    Te pieniądze przecież przechodzą przez konta w bankach. Tam sobie leżą,
    tam się zmieniają itd.

  • 25. Data: 2019-07-25 15:55:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    >Straty idą w miliony.

    Idea ma miliardy depozytow ... i miliardy kredytow.
    Jak deponenci zechca wyplacic, nawet nie wszystko, 10% wystarczy i
    bank padnie.
    Tzn niby w bilansie jest na plus, ale w kasie pusto.

    2% odplywu i zrobi sie cieplo.

    >Trudno mi sobie wyobrazić działalność w takim układzie. Wyobraź
    >sobie, że masz przesłać milion. Będzie to robił przez miesiąc po...
    >trochę? ;-)

    A co zrobisz ? Awanture w banku ?
    Pojdziesz i pisemne polecenie ? Byc moze.
    Konto zamknac i kazac przelac do lepszego banku ? To sie moze udac :-)

    Awizowac wyplate i przyjsc po gotowke ? :-)

    >Pewnie wyjdziesz na poważnego kontrahenta w oczach odbiorcy.

    Przeciez on tez od reki mieszkania nie sprzedaje, i tak to bedzie z
    miesiac trwalo, o ile w ogole nie sprzedaje dziury w ziemi, a
    mieszkanie za dwa lata.
    Taki to niepowazny kontrahent :-)

    >I widać monopolizację rynku. Niektórzy ekonomiści przekonują, iż w PL
    >jest miejsce dla max 5 banków. W zasadzie ten scenariusz wydaje się
    >realizować.

    Dawno temu bylem w GB, to tam wtedy dominowaly 4 banki.

    >Jak najbardziej. I wyobraź sobie, że faktycznie kiedyś będziemy mieli
    >5 banków. To da gwarancje na 2 mln. Przy korzystaniu z każdego.
    >Jednak... słabo.

    Trzeba zalozyc pare spolek i na ich konta :-)

    >Ale naprawdę uważasz, że 200.000 eur do dużo???

    Dla znakomitej wiekszosci Polakow wystarczy.

    >A jest z czego? Mogę się ubezpieczyć w Nationale Nederlanden na
    >milion w przypadku niezdolności do pracy, a nie jestem ubezpieczony
    >od ochrony oszczędności życia w banku?

    No to sie ubezpieczysz, ale prywatnie :-)

    >Ale kto dziś bierze kredyt? Przecież nie ma co robić z pieniędzmi.
    >Problemem jest inwestycja na te 4-5% rocznie, a nie kredyt.

    No to musisz inwestowac poza bankiem ...

> [...]
    >Po 3 latach działalności (2012-15) Alior podawał, że wymieniono u
    >nich 20 miliardów. A to jeden z wieeeelu kantorów.

    Albo caly bank

    >Dzienne obroty sięgały 100 mln. Teraz pewnie więcej, bo biznes się
    >spopularyzował. A Ty mówisz, że pół miliona gwarancji to... wystarczy
    >;-)

    W walutomacie masz zero gwarancji ... a jednak dziala.

    >Te pieniądze przecież przechodzą przez konta w bankach. Tam sobie
    >leżą, tam się zmieniają itd.

    trudno powiedziec. Moze jacys spekulanci/traderzy, moze biznesy, co
    zaraz przeleja dalej,
    moze zwykli ludzie franki na rate chca kupic.
    Albo ktos pracuje za granica a mieszka w kraju ...

    J.

  • 26. Data: 2019-07-30 23:00:48
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Szymon napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >
    >nic mi o tym nie wiadomo. Czytałem natomiast o kłopotach firm, gdy bank
    >padał. M.in. chyba właśnie trafił się jakiś deweloper. No ale umówmy się

    Dla osób fizycznych limit może sięgnąć 200 tys. euro gdy środki
    pochodzą ze sprzedaży domu lub mieszkania, ze spadku, wypłaty
    ubezpieczenia, wypłaty odprawy, podziału majątku po rozwodzie.
    Przy czym te 200 tys. EUR jest pomniejszone o wartość pozostałych
    oszczędności w tym samym banku lub SKOK-u. Dlatego do
    transakcji lepiej użyć nowego banku wtedy jest pełne 200 tys.
    Podwyższony limit obowiązuję czasowo - przez trzy miesiące od
    wpływu środków lub powstania należności. Potem wraca do normy
    czyli do max 100 tys EUR.

    Na rach powierniczych deweloperów zwiększono ze 100 tys EUR do
    100 tys. EUR razy ilość klientów. Podobnie na rach maklerskich.

    Arek

  • 27. Data: 2019-09-24 09:06:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A SKOK-i mogą otwierać rachunki podmiotów innych, niż os.fiz.?
    Chciałem kiedyś dla sp. z o.o. i nie dało się (OIDP Stefczyk).

    -----

  • 28. Data: 2019-09-24 12:55:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >A SKOK-i mogą otwierać rachunki podmiotów innych, niż os.fiz.?
    >Chciałem kiedyś dla sp. z o.o. i nie dało się (OIDP Stefczyk).

    Hm, "dzialalnosc bankową" to moga chyba tylko dla czlonkow kasy ...
    ale czy sp. z o.o, jako osoba prawna, nie moze zostac czlonkiem ?

    Ale kredyt/pozyczka ... to chyba co innego.
    A z kredytem sie wiaze rachunek, albo i kilka, chocby taki
    "techniczny".

    https://www.kasastefczyka.pl/firmy

    jest i rachunek firmowy, sa pozyczki, lokaty ...

    -----

  • 29. Data: 2019-09-24 16:53:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale to dla przedsiębiorców indywidualnych, czy dla spółek kapitałowych (jak sp. z
    o.o.)?
    Swoją drogą w jakimś BS też nie chcieli otworzyć.
    Zapytali "Jak duży kredyt zamierza wziąć spółka?"
    Po odpowiedzi, że żaden kredyt lecz rachunek bieżący, powiedzieli że nie są
    zainteresowani ;-)

    -----

  • 30. Data: 2019-09-24 19:27:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >Zapytali "Jak duży kredyt zamierza wziąć spółka?"
    >Po odpowiedzi, że żaden kredyt lecz rachunek bieżący, powiedzieli że

    Lubie dowolnosc wyboru kontrahenta, ale ... jesli spolka musi miec
    konto, bo taki przepis, to czy BS moze odmowic ?

    J.

    -----