  • 11. Data: 2005-12-04 19:01:47
    Temat: Re: Citi KK - kurs USD
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    > Dodatkowo VISA bierze 1% "oplaty transgranicznej". Nawet przy tej samej
    > walucie.

    Wątpię, aby było to dla transakcji w ramach Unii Europejskiej. Organy Unii
    zjadłyby Visę. Ideą UE jest to, że bez względu na to gdzie pojedziesz w
    ramach Unii, musisz być traktowany tak, jakbyś dokonał transakcji w swoim
    kraju. Nie jestem też pewien, czy rzeczywiście przy tej samej walucie jest
    ta opłata, ale sprawdzę w cenniku VISA.

  • 12. Data: 2005-12-05 23:33:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "rsa127" <r...@p...onet.pl> writes:

    > Wątpię, aby było to dla transakcji w ramach Unii Europejskiej.

    To jest wlasnie glownie dla transakcji w ramach UE, a w szczegolnosci
    w ramach unii walutowej.

    http://www.corporate.visa.com/pd/consumer_ex_faq.jsp
    :

    Has Visa changed its fee structure for international transactions?

    Effective April 2 [2005], Visa assesses a 1% International Service
    Assessment (ISA). The ISA is not a currency conversion fee but rather
    a charge to issuing banks when transactions use the global payment system.
    It is not a charge to cardholders. The ISA will also be charged to Issuers
    on same currency, cross-border transactions like DCC. Visa will no longer
    charge issuing banks the 1% Multicurrency conversion fee.
    [itd]

    Aczkolwiek mam wrazenie ze to obecnie tak nie dziala, tzn. ze jest to
    rozliczane tak jak poprzednio (tylko przy przewalutowaniu), tyle ze
    w bardziej pokrecony sposob. Niestety "u zrodla" tego nie widac.
    Mozliwe ze to ich stare numery z "trade secrets".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2005-12-06 19:39:33
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > on same currency, cross-border transactions like DCC. Visa will no longer
    > charge issuing banks the 1% Multicurrency conversion fee.

    Rzeczywistość jest bardziej skomplikowana, acz atrakcyjniejsza dla banków.
    Spójrzmy na to jednak z innej strony. Końcowe obciążenie klienta jest
    wynikiem kursu, po którym VISA przelicza transakcje, prowizji VISA i kursu
    banku. To bank decyduje na jaką walutę są przeliczane transakcje. Równie
    dobrze może byc to na złotówki. W takim przypadku VISA stosuje swój kurs,
    dodaje x%, a wtedy bank nie musi przeliczać.
    Jesli spojrzysz na sam dół strony z linku, który przesłałeś, można przejść
    do kalkulatora walut. Na jego bazie otrzymujemy następujące kursy wynikowe
    (uwzględniające prowizje):
    1 EUR = 3,86 PLN; 1 USD = 3,28 PLN
    Dla porównania spójrzmy na kursy średnie NBP:
    1 EUR = 3,8594; 1 USD = 3,2979

    Nie spotkałem się z bankiem, który w standardowej tabeli kursów, ma lepsze
    warunki. Zatem rzeczywisty koszt dla banku jest na poziomie kusu średniego
    lub mniejszy. Różnica zatem to dodatkowy zarobek banku.

  • 14. Data: 2005-12-06 20:07:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "rsa127" <r...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > Spójrzmy na to jednak z innej strony. Końcowe obciążenie klienta jest
    > wynikiem kursu, po którym VISA przelicza transakcje, prowizji VISA i kursu

    Dla transakcji w walucie rachunku VISA zadnych kursow nie przelicza.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2005-12-12 15:29:46
    Od: "mg" <m...@p...onet.pl>

    Bzdury opowiadacie. Ostatnio placilem karta w sklepie. zaplacilem 11 $ z konta
    pobrano mi 37.45 zl wiec jak widac nie jest tak tragicznie.