  • 1. Data: 2004-05-04 07:45:20
    Temat: Bankowe oszustwa u naszych południowych sąsiadów
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    1 kwietnia w Pradze w Czechach przy stacji metra Dejvicka policja złapała
    mężczyznę, który majstrował przy bankomacie. Jak się później okazało
    mężczyzna próbował zainstalować urządzenie skanujące, które kopiowałoby dane
    z pasków magnetycznych z kart płatniczych. Urządzenie zawierało też
    miniaturową kamerę, która miała rejestrować wpisywanie PINów.
    Wydarzenie to miało miejsce zaraz po tym jak policja zakończyła poszukiwania
    osób, które pod koniec marca manipulowały przy bankomatach Ceska Sporitelna.
    W ciągu miesiąca ktoś majstrował przy sześciu maszynach tego banku, a jest
    on w posiadaniu około 2,700 maszyn, czyli ponad 40 procent bankomatów w
    kraju.
    calosc: http://wiadomosci.prnews.pl/index.php/display,5092

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || wortal public relations: http://www.PRnews.pl

  • 2. Data: 2004-05-04 22:08:28
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    > W ciągu miesiąca ktoś majstrował przy sześciu maszynach tego banku, a
    jest
    > on w posiadaniu około 2,700 maszyn, czyli ponad 40 procent bankomatów w
    > kraju.

    2700 ATMów jednego banku w kraju liczącym mieszkańców 10 mln 144 tys. ...
    ładny wynik

    nasze PKO juz przekroczyło 2000, czy jeszcze nie? chyba nie, a jest nas...
    38 mln 609 tys.

    taka dygresyjka...
    dane za http://www.opoka.org.pl/biblioteka/X/XU/usajaponia.h
    tml
    może nie są najnowsze, jedynie proporcje ukazać z grubsza chciałem

    zbyszko janke