  • 1. Data: 2013-12-22 10:33:30
    Temat: Bankomatowy zwis z rana i ciekawostka z Auchan
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    Poszedlem sobie dzis z rana do Euronetowego bankomatu. Niby wygladal OK,
    ale z drukarki zwisalo stare potwierdzenie, standard. Wkladam karte -
    nic. Zero reakcji. Czekam i czekam i czekam. Nic. Juz zaczalem dzwonic
    na infolinie, ale w koncu widze, ze pojawil sie ekran ze sprawdzaniem
    karty. Po okolo 2 minutach od wlozenia karty. Wczesniej nic, naciskanie
    guziczkow nic nie dawalo. Ale nic to, karte wydal, kase wydal,
    potwierdzenia nie dal. Zawisl na "prosze zabrac pieniadze", dioda kolo
    "wyrzutni" pieniedzy radosnie migala sobie przez minute od wydania
    pieniedzy i stwierdzilem, ze nie spedze przy nim calego dnia.
    Stwierdzilem, ze zglosze to na infolinie jednak. Pani po drugiej stronie
    "Nie bardzo rozumiem pana problem, wydal pieniadze, tak? To wszystko w
    porzadku". "Ale nie wydal potwierdzenia", "Tutaj wszystko wyglada w
    porzadku, drukarka nie zglasza bledy, papier sie nie skonczyl, ale na
    wszelki wypadek zglosze do dzialu monitorowania". Oczywiscie kobieta nie
    zrozumiala takze problemu, ze ktos roztargniony mogl wlozyc te karte i
    po prostu odejsc uznajac, ze zepsulo sie (nie moglo sie tak zdarzyc?).
    Czy to normalna sytuacja?

    Druga ciekawa rzecz - zauwazylem, ze w Auchan na samoobslugowych kasach
    do bodajze 50 zl terminal nie wymaga podawania PINu, prawie tak jak na
    bramkach na A4. Tylko sie przejezdza karta przez paskowy czytnik i od
    razu transakcja zatwierdzona. Dwie pod rzad tak nie przejda, przy
    drugiej kaze wlozyc czipem i zatwierdzic PINem. A karta M&M Premium z
    mbaka. Musze sprobowac z innymi. Niby szybsze rozwiazanie, ale czy do
    konca bezpieczne? Chociaz w dobie paypasow to i tak pewnie mala roznica.

  • 2. Data: 2013-12-22 11:21:30
    Temat: Re: Bankomatowy zwis z rana i ciekawostka z Auchan
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 Dec 2013 10:33:30 +0100, neoniusz napisał(a):

> [...]
    > na infolinie, ale w koncu widze, ze pojawil sie ekran ze sprawdzaniem
    > karty. Po okolo 2 minutach od wlozenia karty. Wczesniej nic, naciskanie

    Już od jakiegoś czasu (rok? dwa lata?) zauważyłam bardzo (bardzo!) duże
    spowolnienie w działaniu bankomatów Euronetu.
    Opisany przez Ciebie objaw trafił mi się ze dwa miesiące temu, też już
    zaczełam myśleć że zadławił się biedaczek na śmierć moją kartą, ale po
    paru dobrych minutach wszystko poszło.

    Dziś by pewnie powiedzieli, że to z racji zwiększonego ruchu
    świątecznego, ale i tak niemiło.

    Używałam do tej pory prawie wyłącznie Euronetów, ale trzeba będzie
    przetestotować inne bankomaty na codziennych trasach - może jednak
    działają nieco szybciej...?

    --
    Imka

  • 3. Data: 2013-12-22 23:04:27
    Od: "August" <a...@b...xxx.xxx>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > infolinie, ale w koncu widze, ze pojawil sie ekran ze sprawdzaniem karty.
    > Po okolo 2 minutach od wlozenia karty. Wczesniej nic, naciskanie

    Coś takiego (ale rzadko) ostatnio też mi się zdarzało przy Euronecie. Całość
    maszyny niemiłosiernie muliła.

  • 4. Data: 2013-12-23 13:09:56
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "August" <a...@b...xxx.xxx> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości

    > [...]
    >
    > Coś takiego (ale rzadko) ostatnio też mi się zdarzało przy Euronecie.
    > Całość maszyny niemiłosiernie muliła.

    Może ktoś zhackował bankomaty i one się zajmują rozsyłaniem SPAMU czy jakąś
    inną działalnością.
    P.G.

  • 5. Data: 2013-12-23 23:29:36
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 23.12.2013, 13:09, Piotr Gałka pisze:
    > Może ktoś zhackował bankomaty i one się zajmują rozsyłaniem SPAMU czy
    > jakąś inną działalnością.
    > P.G.

    Pewno stukajo bitcoiny :D