  • 61. Data: 2016-05-24 14:26:29
    Temat: Re: Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:ni1fie$q51$...@n...news.atman.pl...

    >Nie Polska, tylko budżet. A co do zasady strata budżetu (tudzież:
    >brak zarobku budżetu) to zys/zarobek polskiej gospodarki, więc dla
    >Polski OK.

    Gdybysmy zyli w izolowanym kraju to moze, ale zyjemy w takim co ma
    sporo powiazan zagranicznych, wiec strata polskiego budzetu to moze
    byc zysk dla niemieckiej gospodarki, z polskich filii :-)

    >Tym bardziej nie widzę tu straty dla Polski. Wywozić mi tak złotówki
    >jak najwięcej, proszę!

    Ale wywozic beda tyle samo. Tylko ze polska filia zamiast pozyczyc w
    "polskim" banku na 5%, z czego 0.44% dla polskich rodzicow, to pozyczy
    w niemieckim banku.
    No ale jesli pozyczy na 4%, to zysk jest ... dopoki zlotowka nie
    spadnie :-)

    J.

  • 62. Data: 2016-05-24 15:27:57
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 24 May 2016 02:17:46 -0700 (PDT), w
    <9...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Jak jeden minister mówi że banki nie przerzucą kosztów na klientów to jemu nie
    wierzymy jak inny mówi że banki próbują wytransferować to temu wierzymy;)

    Bo jeden myśli życzeniowo, a drugi opowiada o mierzalnych faktach. Taka mała
    różnica :)

  • 63. Data: 2016-05-24 15:30:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 24 May 2016 03:56:50 -0700 (PDT), w
    <f...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > To PO i spółka to faktycznie nieroby ogromne skoro przez 8 lat nikomu ze SKOK
    kryminalnych zarzutów nie przypięli
    > Tak sobie myślę że chyba nie zmarnowali by okazji na show typu CBŚ w kominiarkach
    kogoś z wierchuszki SKOK w kajdanach wyprowadza. A jednak nie kojarzę aby taki show
    był.

    Też się dziwię, że nie zabrali PiS-owi bankomatu, też jestem ciekawy dlaczego
    :)

    > Ośmiorniczki u Sowy żreć potrafili ale kryminalistów do więźnia nie dali rady
    wsadzić;)

    Idź do Biedry, są tam po chyba 20zł :)

  • 64. Data: 2016-05-24 15:39:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 maja 2016 15:29:58 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > Bo jeden myśli życzeniowo, a drugi opowiada o mierzalnych faktach. Taka mała
    > różnica :)
    Nie lepiej poczekać aż będą zmierzone?

  • 65. Data: 2016-05-24 15:57:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 maja 2016 15:34:05 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > Też się dziwię, że nie zabrali PiS-owi bankomatu, też jestem ciekawy dlaczego
    Dwie odpowiedzi:
    -też są umoczeni
    -nic większego kryminalnego udowodnić się nie dało- ot biznes nie wyszedł/ nie udało
    się go rozwinąć w odpowiedniej skali
    Stawiam na to drugie. Bagaż złych kredytów w skokach ciągnie się od wielu lat a wtedy
    nie mieli jeszcze dopracowanych procedur szacowania ryzyka, nie mieli wglądu w BIK,
    do tej pory nie maja(i już mieć nie będą BTE)
    Więc łatwiej było dostać kredyt(brak wglądu w BIK) łatwiej było wyłudzić(jw+
    niedopracowane procedury a właściwie brak procedur), trudniej było taki kredyt
    windykować.Trzeba by spojrzeć jak szkodliwość wygląda w obecnie udzielanych
    kredytach- pewnie KNF na to patrzy i gdyby co to by reagował.
    Więc wszystko takie czarno-białe nie jest.
    Zarzuty prokuratorskie się gdzieniegdzie pojawiały ale to lokalnie raczej, nic
    większego nie było. Takoż i w bankach się zdarza że prokurator zapuka- ostatnio do SK
    Banku, Getin ze swoimi polisolokatami chociażby też jest mielony przez machinę
    sprawiedliwości.

    > Idź do Biedry, są tam po chyba 20zł :)
    Nawet kiedyś kupiłem, ugotowałem, pokroiłem, do tego warzywa i taką sałatkę dało się
    zjeść

  • 66. Data: 2016-05-24 15:57:56
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/24/2016 10:39 PM, Kris wrote:

    > Nie lepiej poczekać aż będą zmierzone?

    Tylko kto to dokładnie i obiektywnie zmierzy?

    - banki przecież się nie pochwalą: udało nam się zamienić 320 mld
    opodatkowanych aktywów w Polsce na 320 mld nieopodatkowanych aktywów w
    Niemczech / Francji / gdziekolwiek

    - Partia nie powie wprost, że chciała dobrze, a wyszło jak zwykle (a jak
    jakiś urzędnik nieopatrznie powie - to najdalej za tydzień nie będzie
    już urzędnikiem)

    A nikt inny dostępu do danych nie ma.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 67. Data: 2016-05-24 16:05:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 maja 2016 15:58:03 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

    > A nikt inny dostępu do danych nie ma.
    PO+ Rysiu Peru na konferencji prasowej się pochwalą
    Pisałeś o kredycie 2,5mld USD- prazy następnej takiej okazji będzie widać kto
    pożyczył

  • 68. Data: 2016-05-24 16:14:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości
> [...]

    >- banki przecież się nie pochwalą: udało nam się zamienić 320 mld
    >opodatkowanych aktywów w Polsce na 320 mld nieopodatkowanych aktywów

    Raporty publikuja, a do KNF wysylac musza.
    I pozycja "aktywa" tam figuruje.

    Dalej - urzedy skarbowe przyjmujac nowe deklaracje tez moga
    podsumowac.

    >- Partia nie powie wprost, że chciała dobrze, a wyszło jak zwykle (a
    >jak jakiś urzędnik nieopatrznie powie - to najdalej za tydzień nie
    >będzie już urzędnikiem)
    >A nikt inny dostępu do danych nie ma.

    Opozycja jeszcze czuwa.
    Zreszta same banki sie pochwala, ze nowy podatek spowodowal zalamanie
    w branzy ... no, ale czy mozna im wierzyc ? :-)

    J.

  • 69. Data: 2016-05-24 16:19:17
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/24/2016 11:05 PM, Kris wrote:

    > PO+ Rysiu Peru na konferencji prasowej się pochwalą

    Oby.

    > Pisałeś o kredycie 2,5mld USD- prazy następnej takiej okazji będzie widać kto
    pożyczył

    Może już nie być takiej okazji... 0.44% od ~10 mld zł to ~44 mln zł
    podatku bankowego rocznie, kwota warta "zoptymalizowania".

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 70. Data: 2016-05-24 16:35:36

    Tue, 24 May 2016 06:57:38 -0700 (PDT), w
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    wtedy nie mieli jeszcze dopracowanych procedur szacowania ryzyka, nie mieli wglądu w
    BIK, do tej pory nie maja(i już mieć nie będą BTE)

    Taa, i całe szczęście (dla nich), bo gorzej byłoby z wytłumaczeniem dlaczego
    pan Heniu od pana Zdzisia dostał kredyt mimo że żadnego nigdy nie spłacił.

    Poza tym tam pracowała ferajna pisuarowa i każdy sobie rączkę mył.