  • 1. Data: 2021-11-16 14:36:45
    Temat: Bank Centralny w akcji
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    NBP na całego walczy z inflacją. Teraz już nie ma żartów i trzeba rzucić
    wszystkie ręce na pokład. Dlatego "Narodowy Bank Polski planuje emisję w
    trybie przyspieszonym i nadzwyczajnym banknotu kolekcjonerskiego i monety
    kolekcjonerskiej Obrona Polskiej Granicy Wschodniej"

    https://www.wnp.pl/finanse/nbp-planuje-emisje-bankno
    tu-i-monety-obrona-polskiej-granicy-wschodniej,50576
    4.html

    Taki banknot, nie wspominając o monecie, będzie wspaniale prezentował się w
    portfelu obok Lecha Kaczyńskiego w tonacji brązowej.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2021-11-16 16:45:16
    Temat: Re: Bank Centralny w akcji
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 16 listopada 2021 o 14:36:47 UTC+1 Olin napisał(a):
> [...]
    >
    > Taki banknot, nie wspominając o monecie, będzie wspaniale prezentował się w
    > portfelu obok Lecha Kaczyńskiego w tonacji brązowej.

    Nieodparcie nasuwa się nieśmiertelny cytat z (nie)wielkiego prezydenta (wtedy jeszcze
    Warszawy niestety):
    "Spieprzaj dziadu!"
    Na tym pierwszym banknocie zapomnieli, na drugim będzie jak znalazł.

    PS.: A jest coś o nominale? Starczy na majtki dla żołnierzy od spółek skarbu
    państwa?

  • 3. Data: 2021-11-16 16:50:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A, zapomniałbym - gdzie można znaleźć konterfekt projektantki?

  • 4. Data: 2021-11-16 16:56:54
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-11-16, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:
> [...]
    >
    > Taki banknot, nie wspominając o monecie, będzie wspaniale prezentował się w
    > portfelu obok Lecha Kaczyńskiego w tonacji brązowej.

    Tu masz lepszy przykład na to, że pociąg komuś odjechał:
    https://businessinsider.com.pl/gospodarka/makroekono
    mia/nbp-w-czasach-ataku-i-wojny-pracownicy-banku-nal
    eza-do-najodwazniejszych-urzednikow/2rcj7gt

    ---
    NBP: w czasach wojny pracownicy banku należą do najodważniejszych
    ---

    :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 5. Data: 2021-11-16 17:09:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Nov 2021 07:45:16 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    jeszcze Warszawy niestety):
    > "Spieprzaj dziadu!"
    > Na tym pierwszym banknocie zapomnieli, na drugim będzie jak znalazł.

    :-)

    No, ale ciekawe, co na tym drugim banknocie bedzie ... wizerunek
    symbolicznego funkcjonariusza SG?
    I wizerunek wszawego migranta?

    A moze plot kolczasty?

    Bo tak rysowac jak funkcjonariusz dzielnie wypycha uchodzce to chyba
    nie wypada?

    Trzeba siegnac do socrealizmu, arysci zaangazowani potrafili
    https://cojestgrane.pl/polska/kujawsko-pomorskie/byd
    goszcz/wydarzenie/91m/socrealizm/bylo
    https://lekcjehistorii.pl/wp-content/uploads/2020/10
    /Plakat-Zapluty-karzel-2.jpg

    Choc wczesniej tez bylo niezle
    https://www.not-tarnow.pl/index.php/wystawa-z-okazji
    -100-rocznicy-bitwy-warszawskiej/

    J.

  • 6. Data: 2021-11-17 10:21:20
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 16 Nov 2021 07:45:16 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

> [...]
    jeszcze Warszawy niestety):
    > "Spieprzaj dziadu!"
    > Na tym pierwszym banknocie zapomnieli, na drugim będzie jak znalazł.

    Nie mogę tego wygooglać, ale pod jednym z artykułów o banknocie z
    Kaczyńskim ktoś dodał komentarz, że powinien również zostać wydany banknot
    z Błasikiem i napisem "warto być pijakiem".

  • 7. Data: 2021-11-22 11:12:16
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 16 lis 2021 o 14:36, Olin pisze:

> [...]
    > trybie przyspieszonym i nadzwyczajnym banknotu kolekcjonerskiego i monety
    > kolekcjonerskiej Obrona Polskiej Granicy Wschodniej"

    ZUS w zespół z zespół z PFR także kładzie ręce na mamonę...
    Znaczy... Na pokład...

    Pismo z ZUS:

    wzywamy Państwa do:
    1. zawarcia umowy o zarządzanie PPK z funduszem
    zdefiniowanej daty, zarządzanym przez wyznaczoną
    instytucję finansową, czyli PFR Towarzystwo Funduszy
    Inwestycyjnych S.A. (PFR TFI) albo do przekazania do
    PFR za pośrednictwem poniższego formularza internetowego
    informacji o zawarciu umowy o zarządzanie PPK z inną
    instytucją finansową. Mają Państwo na to 30 dni od
    dnia otrzymania tego wezwania;

    -=-
    https://umowappk.pfrtfi.pl/#wniosekPPK
    -=-

    Wypełnienie formularza jest obowiązkowe także dla przedsiębiorcy
    zwolnionego z zawarcia umowy o zarządzanie PPK...

    -=-

    Chcę dobrodziejstwa PPK czy nie chcę -- muszę stracić czas na
    wypełnianie formularza itd... Tak wygląda w praktyce mój wybór...

    -=-

    Tak oto MMorawiecki zwalcza vatowskie mafie...

    -=-

    Podmiotowi zatrudniającemu, który nie zawrze umowy o zarządzanie
    PPK, grozi kara grzywny w wysokości do 1,5% funduszu wynagrodzeń
    u tego pracodawcy w roku obrotowym, który poprzedza
    niedopełnienie tego obowiązku

    -=-

    [strzyżenie owiec i baranów w pełni...]

    --