  • 1. Data: 2008-05-26 10:22:30
    Temat: BZWBK - niezgodna z ustawa weryfikacj adanych
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Zdrukowalem sobie ze strony BZWBK zaswiadczenie o zarobkach. Ostatnim
    punktem jest wyrazenie zgody na telefoniczna weryfikacje danych u
    pracodawcy oraz zobowiazanie sie do powiadomienia go o takiej
    weryfikacji.
    Otoz jest to niemozliwe, jesli pracodawca przestrzega ustawy o
    ochronie danych osobowych.
    Skresle telefoniczne zmieniajac na pisemne i zobacze co dalej, gdy za
    jakis czas zloze zaswiadczenie.

  • 2. Data: 2008-05-26 12:52:59
    Temat: Re: BZWBK - niezgodna z ustawa weryfikacj adanych
    Od: "K. Mackiewicz" <d...@o...pl>

    krzysztofsf pisze:
> [...]
    > ochronie danych osobowych.
    > Skresle telefoniczne zmieniajac na pisemne i zobacze co dalej, gdy za

    najprawdopodobniej odmowa przyznania produktu kredytowego

    Krzysztof M.

  • 3. Data: 2008-05-26 13:43:27
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > ochronie danych osobowych.
    > Skresle telefoniczne zmieniajac na pisemne i zobacze co dalej, gdy za

    w BZWBK masz dwie mozliwosci:
    1. albo przyniesiesz zaswiadczenie o dochodach na druku banku
    2. wyrazisz zgode na tel. weryfikacje oswiadczenia, jezeli klient wyraza na
    to zgode i dodatkowo uprzedza pracodawce to dzialanie takie nie nosi znamiom
    łamania ustawy o ochronie danych
    3. oczywiscie mozesz zastrzec, ze w Twojej firmie przez tel. takich danych
    sie nie udziela (niektore firmy tak maja), wtedy postepujesz zgodnie z pkt
    1.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2008-05-26 19:05:56
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    RobertS pisze:

    > w BZWBK masz dwie mozliwosci:
    > 1. albo przyniesiesz zaswiadczenie o dochodach na druku banku

    Podana klauzula jest wlasnie integralna czescia zaswiadczenia o dochodach.

    > 2. wyrazisz zgode na tel. weryfikacje oswiadczenia, jezeli klient wyraza na
    > to zgode i dodatkowo uprzedza pracodawce to dzialanie takie nie nosi znamiom
    > łamania ustawy o ochronie danych

    Nic z tego. Moja firma mocno przestrzega ustawy (specyfika ogolnej
    dzialanosci firmy)i kadry bez wzgledu na wszystko nie udziela zadnych
    informacji "telefonowi" w ktorym ktokolwiek twierdzi, ze jest kimkolwiek.

    > 3. oczywiscie mozesz zastrzec, ze w Twojej firmie przez tel. takich danych
    > sie nie udziela (niektore firmy tak maja), wtedy postepujesz zgodnie z pkt
    > 1.

    I patrz adnotacja przy pkt 1.

    Zobacze, co oni na to w przyszlym tygodniu.

  • 5. Data: 2008-05-26 19:23:25
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    krzysztofsf napisał(a):
    > Na szkoleniach z ochrony danych (na ktore co jakis czas chodza u nas
    > wszyscy pracownicy) szkoleniowiec z GIODO podawal nam przyklady, ze za
    > powyzsze osoby, ktore dane tak niefrasobliwie udostepniono, wygrywaly
    > sprawy o odszkodowania, jesli byly w stanie udowodnic (a bywalo, ze
    > byly), ze odniosly jakies straty z tego tytulu. Stad przeczulenie na tym
    > punkcie wszystkich pracownikow.

    No tak, a decyzje GIODO, ktore sa skierowane do kilku stron postepowania
    maja wymienione w rodzielniku decyzji wszystkie ww. strony wliczajac w
    to nie tylko ich dane osobowe, ale takze adresowe :) Innymi slowy sami
    naruszaja to czego pilnuja (przynajmniej tak bylo jeszcze niedawno).

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2008-05-26 19:24:01
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Zobacze, co oni na to w przyszlym tygodniu.

    a moja firma udziela takich informacji chociaz ja sobie tego wyraznie nie
    życzę...
    jednak w wyjątkowych sytuacjach zgadzam sie jezeli nie mam szans pojechac po
    zaswiadczenie a na np. kk mi zalezy...

    --
    pozdrawiam
    RobertS