  • 1. Data: 2003-07-28 18:57:06
    Temat: BPH PBK rozbój w biały dzień
    Od: "MB" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Od 2 ponad lat mam ROR w BPH. Przepuściłem przez to konto ponad 650.000 zł
    Za złoty SEZAM płaciłem 24 zł miesiecznie. Ponoć byłem dla nich VIPem.
    Któregoś pieknego dnia udałem sie do MOJEGO banku aby sprzedać 4000$ Kilka
    miesiecy pożniej to samo. Co się okazało. Za każdą transakcję pobierali
    odemnie 2% prowizji (prawie 400 zł sic)
    nie informując mnie o tym. Złotówki wpłacałem na ROR i byłem nieswiadomie
    zadowolony. Za takie kurestwo postanowiłem zmienić bank a nastepne dewizy
    sprzedawałem obok w WBK za ok. 40 zł prowizji a pieniądze zanosiłem do BPH.
    To co spotkało mnie ostatnio było kroplą która przelała czarę goryczy.
    Wypłaciłem w bankomacie BPH 800 zł ( otrzymałem wszystko w 50zł.) Następnie
    podszedłem do okienka 10 metrów dalej i poprosiłem o wymianę 2 -50 tek na
    2 -20tki i 6 -10tek.
    Pani rozmieniła mi pieniadze i wydała 90 zł pobierając UWAGA! 10 zł
    prowizji!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Kpina i rozbój w biały dzień. BPH daje żenujące oprocentowanie na ROR i
    jeszcze łupi swoich ponoć VIPowych klientów.
    Konie mojej bytności w BPH!
    Przeniosłem sie juz do Inteligo.
    Tak traci się klientów - barany z BPH.
    Sławek

  • 2. Data: 2003-07-28 19:35:29
    Temat: Re: BPH PBK rozbój w biały dzień
    Od: "Graan" <h...@i...pl>

    Użytkownik "MB" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kpina i rozbój w biały dzień. BPH daje żenujące oprocentowanie na ROR i
    > jeszcze łupi swoich ponoć VIPowych klientów.

    Za brak wiedzy się płaci, należy czytać tabele opłat i prowizji, regulaminy,
    wtedy nie będziesz się czuł oszukany, a świadomy tego co robisz:)
    Pozdrawiam:)

  • 3. Data: 2003-07-28 20:52:39
    Od: Zeus <y...@p...onet.pl>

    > Za brak wiedzy się płaci, należy czytać tabele opłat i prowizji, regulaminy,
    > wtedy nie będziesz się czuł oszukany, a świadomy tego co robisz:)
    > Pozdrawiam:)

    zgadam sie kiedys spotkalem pana ktory wybieral pieniadze z bankomatu
    BPH i mowil " co za zlodziejski bank trzeba placic za wyplacanie kasy"
    odpowiedzilem ze sam sie pan dal na to zrobic bo "oni" sie nie kryja z
    tym i zaproponowalem zmiane banku i przeczytanie regulaminu. no i
    spotkala mnie delikatna zjebka z jego strony
    no i jak ma byc dobrze w tym kraju jak ludzie nie wiedza co robia
    no ale takie rzeczy jak prowizje w okienkach powinni mowic wtedy nie
    bedzie mozna bankow bluzgac
    pozdrowienia

  • 4. Data: 2003-07-28 21:34:46
    Od: "Piotr N." <p...@p...onet.pl>

    Bank ma byc dla klientow a nie klient dla banku.! Przez to ze do mnie tez
    przysylali tabele prowizji i innych zmian, z ktorymi mialbym sie zapoznawac,
    stwierdzilem ze nie mam czasu studiowac literatury bankowej, bo to nie oni
    mnie utrzymuja tylko klienci utzrymuja bank. Ja postanowilem rozstac sie z
    BPH po 9 latach za coraz wyzsze prowizje i oplaty za nie wiadomo za co.i
    przejsc do konkurencji. I nie zaluje decyzji wrecz przeciwnie. Piotr

  • 5. Data: 2003-07-28 21:38:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "MB" <m...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > miesiecy pożniej to samo. Co się okazało. Za każdą transakcję pobierali

    W dodatku do zastosowania kursu gotowkowego? Bardzo dziwne, normalnie
    banki po prostu sprzedaja/kupuja po kursie gotowkowym (tzw. pieniadze,
    w odroznieniu od tzw. dewiz) i nie biora dodatkowej prowizji.

    Chyba ze to byl kurs sredni - 2%, to inna sprawa.

> [...]
    > sprzedawałem obok w WBK za ok. 40 zł prowizji a pieniądze zanosiłem do BPH.

    I w rezultacie dostawales wiecej zlotowek? Uwagi jak wyzej, oczywiscie.

    Normalnie po prostu wplaca sie pieniadze na rachunek, i w razie potrzeby
    przewalutowuje. Zdecydowanie korzystniejsze kursowo.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 6. Data: 2003-07-28 22:21:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Czytanie regulaminów i tabel prowizji w BPH nic nie daje. W bankach wiszą
    stare tabele. mam tam konto 10 lat i już kilka razy zaskakiwali mnie jakąś
    dziwną opłatą. niby nie wiele. ostatnio 2 zł z tytułu rzadko używanej karty.
    Jak zapytałem z czego to wynika, to po godzinnych poszukiwaniach w banku i
    telefonicznych ustaleniach do poziomu któregoś wicedyrektora w Centrali w
    Krakowie okazało się, że opłatę wprowadzono okólnikiem znanym tylko kilku
    zaufanym pracownikom. Dopiero po awanturze, którą zrobiliśmy z kilkoma
    znajomymi i zagrożeniu nasłaniem Nadzoru NBP mailami rozesłali to do
    klientów i zmienili regulamin. BPH ma swoje wady, ale inne banki z tego co
    się orientuję nie są wolne od wad. Dla tego nie chce mi się przenosić.
    Lepsze znane zło od nieznanego.

  • 7. Data: 2003-07-29 06:25:54
    Od: Zeus <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik Piotr N. napisał:
> [...]
    > BPH po 9 latach za coraz wyzsze prowizje i oplaty za nie wiadomo za co.i
    > przejsc do konkurencji. I nie zaluje decyzji wrecz przeciwnie. Piotr

    no oczwiscie ze bank powinien byc dla kliena i to opisalem w ostatnich
    zdaniach tylko ze przy takiej ilosci produktow i takim nastawieniu
    polakow do rozumienia zamiast podania na gotowe (zarowno tych za lada i
    klientow) nie ma sie co dziwic ze jest tyle pretensji.
    Salut

  • 8. Data: 2003-07-29 06:31:25
    Od: "MB" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    wtedy nie będziesz się czuł oszukany, a świadomy tego co robisz:)
    >no i jak ma być dobrze w tym kraju jak ludzie nie wiedza co robią
    no ale takie rzeczy jak prowizje w okienkach powinni mówić wtedy nie
    będzie można banków bluzgać

    Witam
    Graan i Zeus.
    Słuchajcie.
    Jak BPH chciało abym załozył u nich konto to nawet słowem nie wspomnieli, że
    Jak bedę wymieniał walutę to zapłacę prowizję 2% czyli 10 razy wiekszą niż w
    innym Banku. Ba, kładli nacisk na informowanie mnie wyłącznie o korzyściach
    jakie bedę miał jak u nich założę rachunek. Przepisy o pobieraniu 10 zł za
    rozmienienie 100zł weszły sobie w zycie ot tak sobie któregoś dnia i ja jako
    klient nie byłem o tym powiadomiony.
    Dlaczego Pani w okienku nie poinformowała mnie, że powiniennem załozyć konto
    walutowe, wpłacic $ i przewalutować? Ano dlatego, że BPH jest nieuczciwe
    wobec swoich klientów i liczy na to, że powinni sie sami o tym doczytać a
    zanim to zrobią to niech płacą frycowe.( 3 transakcje po 390 zł każda to
    rewelacyjny zarobek) To, że mam czytać i kontrolować wszelkie zmiany
    regulaminu to wiem i bez Was. To że niewiedza jest karalna też.
    Chdzi mi o to, że Bank powinien być instytucją zaufania publicznego i ze
    strony Mojego Banku który ze mnie żyje nie powiniennem obawiać się kruczków
    prawnych, drobnych szwindli, cwaniactwa i działań mogących mi zaszkodzić w
    jakikolwiek sposób.
    Czy w stosunkach z MOIM Bankiem mam się tak samo zachowywać jak w
    potencjalnych kontaktach z parabankami, różnej maści pożyczaczami pieniędzy,
    Cwaniakami z Wizji TV i Cyfry+, Operatorami GSM, TPSA z kolegami od dialerów
    i linii 0700, reklamodawcami proszków do prania itd?

    Konstatacja, żeś sam sobie winien boś głupi i nie czytasz Regulaminu jest
    bardzo płytką oceną sytuacji.
    Opinia publiczna czyli Wy Panowie powinna piętnować i nagłaśniać takie
    przypadki a prawo eliminować takie patologie.
    Chyba, że to ma być normą.
    Proponuję zatem ogłosić zasadę "Śmierć frajerom" w pierwszym zdaniu
    Regulaminu prowadzenia rachunku w BPH.

    Generalnie zrobiłem co mogłem. Nie daję się już więcej oszukiwać przez BPH a
    moja czujność w kontaktach z innymi nie tylko bankami znacznie wzrosła.
    Teraz będą dawał sie strzyc przez inny Bank. Jeżeli bedzie to robił
    delikatnie z wyczuciem i finezją to bedzi ze mnie zył. Jezeli bedzie działał
    po chamsku to też mnie straci.
    MB

  • 9. Data: 2003-07-29 06:37:02
    Od: "RedLorD" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zeus" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > polakow do rozumienia zamiast podania na gotowe (zarowno tych za lada i
    > klientow) nie ma sie co dziwic ze jest tyle pretensji.

    alez o czym to mowic, jesli w tabeli prowizji znajduje sie pozycje dotyczaca
    rozmienienia na drobne dwoch 50 dla "VIP'a" - klienta ich banku .... ?
    To tak jakbys po kawie u swoich przyjaciol musial uregulowac rachunek
    za zuzyta wode.

    pozdr.
    Tomek

  • 10. Data: 2003-07-29 06:43:26
    Od: " jba2" <j...@N...gazeta.pl>

    MB <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > 2 -20tki i 6 -10tek.
    > Pani rozmieniła mi pieniadze i wydała 90 zł pobierając UWAGA! 10 zł

    Nie trzeba było wypłacać w bankomacie! Tym bardziej, że jak piszesz, kasa
    bankowa była 10 m dalej.
    Dla posiadaczy złotego Sezama wypłaty w kasie nie są obciązone prowizją.
    Zaoszczędziłbyś czas i nerwy.
    Niestety, trzeba czytać regulaminy oraz tabele opłat i prowizji.