  • 31. Data: 2022-05-10 14:26:36
    Temat: Re: BFG
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 10.05.2022 o 12:04, Olin pisze:

    > Ogłaszają, do którego banku trzeba się udać. Przedstawiasz się i mówisz, że
    > miałeś pieniądze w upadłym banku. Pokazujesz DO i podajesz numer konta, na
    > które przeleją należność. Następnego dnia kasa już była.
    > Mnie jeszcze pytali, ile trzymałem u bankruta. Rozumiem, że to forma
    > weryfikacji.

    Chyba jednak trzeba będzie zlikwidować te lokaty w Getinie, a nie czekać
    na upadłość. Tym bardziej że ja załapałem sie na 2%/rok a teraz dają 5.5%.

    Coby jednak nie było - dzięki za info.

  • 32. Data: 2022-05-10 16:10:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Oddzielić można bez problemu - przecież tak właśnie działa system
    > gwarantowania.

    Tzn. jak? Deponenci cały czas mają prawo do roszczeń w stosunku do
    swojego banku. A że dodatkowo w stosunku do BFG (być może), to zupełnie
    inna sprawa. Gdyby zabrać z banku kredyty, to te roszczenia przestałyby
    mieć sens - prosty powód do skargi.

    > Hmm, jak mogliby coś "odzyskać kosztem BFG"?
    > Wszystko, co BFG wypłaci, staje się długiem upadłego banku - i to
    > pierwszym w kolejce, zaraz za skarbem państwa.

    Zwyczajnie, bank (przed upadłością) np. spłaca jakiś swój dług, zyskuje
    wierzyciel (bo przecież nie miał nadziei na spłatę). Oczywiście bank ma
    teraz mniej np. środków obrotowych itp. i np. BFG będzie musiał sięgnąć
    głębiej do kieszeni - ale to już inna sprawa.

    Swoją drogą, ciekawa definicja "pierwszego w kolejce" :-)
    Właściwie to w jakim sensie "za skarbem państwa"?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 33. Data: 2022-05-10 18:26:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 May 2022 14:26:36 +0200, trybun wrote:

    > Chyba jednak trzeba będzie zlikwidować te lokaty w Getinie, a nie czekać
    > na upadłość.

    W dotychczasowej praktyce - nic ci nie grozi, do 100kEUR.
    Co najwyzej pare dni zwłoki.

    > Tym bardziej że ja załapałem sie na 2%/rok a teraz dają 5.5%.

    Lokaty, czy promocja na koncie?
    Bo lokaty jak zerwiesz, to bez odsetek.
    Musisz zobaczyc czy oplaca sie doczekac czy zerwac.

    No ale 5.5% to w tym podejrzanym Getinie przeciez :-)

    J.

  • 34. Data: 2022-05-23 15:29:48
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 10.05.2022 o 18:26, J.F pisze:

    > W dotychczasowej praktyce - nic ci nie grozi, do 100kEUR.
    > Co najwyzej pare dni zwłoki.

    No właśnie nie wiem jak wygląda to od strony praktycznej. Weźmy pod
    uwagę najgorsze - bank upadł, a Fundusz umywa ręce, nawet nie mam kogo
    pozwać, bo przecie nie pozwę bankruta a z Funduszem praktycznie niczym
    nie jestem osobiście związany.

    > Lokaty, czy promocja na koncie?
    > Bo lokaty jak zerwiesz, to bez odsetek.
    > Musisz zobaczyc czy oplaca sie doczekac czy zerwac.
    >
    > No ale 5.5% to w tym podejrzanym Getinie przeciez :-)
    >

    > J.

    Lokaty. Odsetek akurat nie zdążyło dużo nabić, bo lokaty odnawiałem
    stosunkowo niedawno.

    No jakby nie patrzeć, lepiej ryzykować za 5.5% niż za 2procenty..?

  • 35. Data: 2022-05-23 15:42:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 May 2022 15:29:48 +0200, trybun wrote:

> [...]
    > uwagę najgorsze - bank upadł, a Fundusz umywa ręce, nawet nie mam kogo
    > pozwać, bo przecie nie pozwę bankruta a z Funduszem praktycznie niczym

    W dotychczasowej praktyce bylo tak, ze BFG wyznaczal bank, do którego
    sie mozna bylo zglosic po pieniadze.
    I trwalo to pare dni - tzn od zablokowania banku, do uruchomienia
    wyplat w nowym.
    Tylko to byly male banki, gdzie BFG mial pieniadze na wyplaty.

    A potem nastąpiła zmiana ... restrukturyzacja Idei to chyba weekend
    zajeła.

    J.

  • 36. Data: 2022-05-26 12:06:55
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 23.05.2022 o 15:42, J.F pisze:

> [...]
    > Tylko to byly male banki, gdzie BFG mial pieniadze na wyplaty.
    >
    > A potem nastąpiła zmiana ... restrukturyzacja Idei to chyba weekend

    Cały szkopuł w tym że klient banku nie ma imiennej  umowy z BFG, i tu
    może być niespodzianka.