  • 11. Data: 2011-09-23 06:56:14
    Temat: Re: Armagedon.
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 21-09-2011 o 21:01:28 totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > taniej, a eksporter za ten sam wysiłek co poprzednio dostaje mniej. To
    > dobrze? Może i dobrze. Tylko dla kogo? Dla mnie jest jasne kto się
    > bogaci.

    dostaje więcej w swojej walucie. I na tym się bogaci, a jakże. Bogacą się
    bogaci ;)

    Przypomnę casus HTL Strefy. W dołku kosztowała 5 zł i jak inne akcje
    traktowano ją jak śmieć.
    Tyle że HTL Strefa nie korzystała z opcji i futures, więc skorzystała na
    osłabieniu PLN i miała spore zyski.
    Na tyle spore, że zainteresowali się nią Szwedzi i wykupili coś po 12 czy
    13zł o ile pamiętam.
    A Polacy sprzedawali - w swojej mądrości - znacznie taniej.
    Teraz spółka zastanawia się w co inwestować, bo ma kasę, a na rynku
    nakłuwaczy są potentatem światowym i perspektywy wzrostu zawęziły się.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 12. Data: 2011-09-23 08:28:07
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Zbyszek wrote:

> [...]
    > Teraz spółka zastanawia się w co inwestować, bo ma kasę, a na rynku
    > nakłuwaczy są potentatem światowym i perspektywy wzrostu zawęziły się.

    Skupiłeś się na eksporterze ale w kraju eksportera dewaluują się pieniądze
    wszystkich nie tylko wypłaty pracowników na rzecz eksportu. Kto się bogaci,
    a kto biednieje można zawsze policzyć przymierzając przepływy do jakiegoś
    zewnętrznego wzorca np złota lub ropy czy pszenicy. Lub do koszyka. Ja
    jestem zdania, że przy dewaluacji waluty eksportera względem kraju importera
    bogaci się importer. Można to też zauważyć co się dzieje z walutami
    największych eksporterów światowych. Ich waluty powinny się osłabiać. Jest
    odwrotnie. Waluty największych eksporterów światowych się wzmacniają. Czyli
    jak? Dewaluacja lokalnej waluty długoterminowo nie wspiera eksportu.
    Dlaczego? Bo osłabia całą gospodarkę. Pozbawią ją kapitału.

  • 13. Data: 2011-09-23 08:37:45
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    dodruk i dewaluacja to zwykłe złodziejstwo i nie ma co tego ubierać w żadne
    kłamliwe farmazony
    wsio

  • 14. Data: 2011-09-23 08:38:53
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 23-09-2011 o 10:28:07 totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > jak? Dewaluacja lokalnej waluty długoterminowo nie wspiera eksportu.
    > Dlaczego? Bo osłabia całą gospodarkę. Pozbawią ją kapitału.

    nie twierdze, że długotrwała dewaluacja jest dobra, zwykle stoją za nią
    inne kłopoty.
    Nie zgadzam się tylko z tezą, że eksporterzy tylko i wyłącznie się
    osłabiają razem z walutą.
    Nie dyskutowalismy ani podziału na długość, ani przyczyny dewaluacji.
    Uważam zresztą, że eksport - pracy, nie wyprzedaż - daje lepszą równowagę.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 15. Data: 2011-09-23 08:57:46
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Zbyszek wrote:

> [...]
    > Nie dyskutowalismy ani podziału na długość, ani przyczyny dewaluacji.
    > Uważam zresztą, że eksport - pracy, nie wyprzedaż - daje lepszą równowagę.

    Nie widzę jak bogacą się eksporterzy. Chyba że dla ciebie bogacenie to
    posiadanie większej kwoty pieniędzy w oderwaniu od tego co można za te
    pieniądze kupić. Tak patrząc to ostatnio bardzo wzbogacili się Białorusini.
    Wielu tak myśli i drukują pieniądze.

  • 16. Data: 2011-09-23 09:23:31
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    On 21 Wrz, 13:06, a...@v...pl wrote:
> [...]
    > chętnie mówi się o Grecji i innych, gdzie są podstawy by ich troszkę do
    > ziemi
    > przygnieść jak to na kapitalizm przystało, ale co się dzieje ze
    > złotóweczką?
    > Wykresy zaczynają zapowiadać armagedon, czyżby sen o mocarstwie pryskał.
    > Najwyraźniej 6 lat rządów koalicji popsiusiu i przylepców znowu
    > doprowadził na
    > skraj katastrofy??? Problemem jest, że zapowiada się następna kadencja
    > czego
    > jeszcze nie eksperymentowaliśmy. Tego pacjent może nie wytrzymać.

    Mysle ze nie ma co dopatrywac sie jakis spekulacji itp.
    Normalny ruch deflacyjny na rynku. Potrwa to jakis czas. Druga sprawa
    to wszyscy przygotowuja sie w europie na spadek wartosci towarow.
    Dlatego trzeba kraje produkujace lekkko przycisnac aby produkcja byla
    jeszcze tansza.
    Moim zdaniem kurs złotówki to spekulacja i tylko spekulacja.
    Jeżeli kurs jest ustalany na foreksie który powstał po to aby można na nim
    spekulować walutami to jest to tylko spekulacja.
    Jeżeli dolar USA jest w kiepskim stanie, jeżeli euro sie trzęsie, to
    złotówka powinna być jak frank szwajcarski (też małe państwo), jej wartość
    powinna rosnąć z dnia na dzień. Niestety spekulanci wybrali sobie Polske aby
    na niej zarobić, bo można przy wysokim prawdopodobieństwie przewidzieć
    reakcję na spadek wartości złotówki.
    To właśnie Wy powinniście podać dlaczego spekulańci wybierają Polskę, a nie
    np. Norwegię, Rumunię czy Luksemburg i jakie środki powinny być stosowane
    aby im obrzydzić takie działania.

    pozdr

  • 17. Data: 2011-09-23 10:23:59
    Od: "Jan Werbinski" <j...@N...gazeta.pl>

    Emeryt <w...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Jeżeli kurs jest ustalany na foreksie który powstał po to aby można na nim
    > spekulować walutami to jest to tylko spekulacja.

    Hahaha!

> [...]
    nie
    > np. Norwegię, Rumunię czy Luksemburg i jakie środki powinny być stosowane

    Ty naprawdę nie rozumiesz różnicy pomiędzy Luksemburgiem, a zadłużoną po
    uszy Polską?
    I skąd Ci przyszło do głowy, że to ogon macha kotem?

    --
    Jan Werbiński

  • 18. Data: 2011-09-23 10:38:18
    Od: " Archangell" <a...@N...gazeta.pl>

    > Ty naprawdę nie rozumiesz różnicy pomiędzy Luksemburgiem, a zadłużoną po
    > uszy Polską?

    55% PKB to jest zadłużenie po uszy?
    http://www.dlugpubliczny.org.pl/pl/dlug-europy

    To Ci co mają ponad 75% to "po co" są zadłużeni? Po czubek kapelusza? ;-)

    Arch

  • 19. Data: 2011-09-23 10:51:39
    Od: "Jan Werbinski" <j...@N...gazeta.pl>

    Archangell <a...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > 55% PKB to jest zadłużenie po uszy?
    > http://www.dlugpubliczny.org.pl/pl/dlug-europy
    >
    > To Ci co mają ponad 75% to "po co" są zadłużeni? Po czubek kapelusza? ;-)

    14 bilionów zadłużenia USA to nie problem, jeżeli w dalszym ciągu są chętni
    na nowo drukowane dolary. Tak samo inne kraje, jeżeli produkują dobra hi-
    tech czy mają duży eksport. Polska jest importerem netto i producentem dóbr
    prymitywnych, a naszej waluty nikt nie chce z uwagi na niestabilną sytuację
    polityczną i zadłużenie.

    --
    Jan Werbiński

  • 20. Data: 2011-09-23 11:17:42