  • 1. Data: 2017-02-01 13:46:38
    Temat: Alior Kantor - płatność kartą
    Od: b...@g...com

    Witam Szanownych Grupowiczów!

    Wybieram się do Czech. Chciałbym w miarę tanio móc płacić bezgotówkowo kartą.

    Kredytówka PLN Aliora odpada, natomiast posiadam dodatkowo wypukłe karty debetowe
    MasterCard rozliczane w EUR i USD wystawione przez Kantor Walutowy Alior Banku.
    Jeżeli dobrze rozumuję, to najbardziej opłacalna opcja to "doładowanie" i płacenie
    kartą rozliczaną w USD. Zakładam, że w tym przypadku będę miał tylko jedno
    przewalutowanie CZK->USD po kursie MasterCard (pomijam oczywiście przewalutowanie
    związane z zakupem USD). Niemniej, patrząc na lichwiarskie praktyki regularnego
    Aliora, ta opcja i tak wydaje się opłacalna.

    Czy ktoś mógłby potwierdzić/skorygować moje rozumowanie?

    Pozdrawiam!

    p.s.

    RAZ popełniłem błąd, płacąc za kilkudniowy pobyt rodziny w hotelu w Czechach kartą
    kredytową Alior Banku rozliczaną w PLN. Nauka kosztowała mnie dodatkowe kilkaset
    złotych z tytułu opłat/prowizji/przewalutowań - zainteresowanych odsyłam do ich TOiP.

  • 2. Data: 2017-02-01 15:16:48
    Temat: Re: Alior Kantor - płatność kartą
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-02-01 o 13:46, b...@g...com pisze:
> [...]
    Aliora, ta opcja i tak wydaje się opłacalna.

    > Czy ktoś mógłby potwierdzić/skorygować moje rozumowanie?

    Na podstawie tego co tu ludzie piszą (sam nie miałem okazji)...
    Terminal podobno potrafi zauważyć, że karta z Polski (i zignorować, że
    rozliczana w USD) i zaproponować przeliczenie na PLN, i podobno pytanie
    o to nie zawsze trafia do płacącego.
    Rozumiem, że można się zorientować według tego co na wyświetlaczu przed
    wpisaniem PINu.
    P.G.

  • 3. Data: 2017-02-01 15:19:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik bm12... napisał w wiadomości grup
    >Wybieram się do Czech. Chciałbym w miarę tanio móc płacić
    >bezgotówkowo kartą.

    Jeszcze BZWBK oferuje MasterCard World, i tam jakies zmniejszone
    prowizje ponoc ma, ale jeszcze nie mialem okazji przetestowac.
    Karte oferuje wiecej bankow.

    Albo debetowa Visa w Inteligo
    http://inteligo.pl/karty/karty-debetowe/karty-do-kon
    ta-prywatnego/karta-debetowa-inteligo-visa-paywave/

    O ile rozumiem - dla walut, dla ktorych bank prowadzi tabele kursow,
    sa bez dodatkowych oplat.

    A dla CZK prowadzi
    https://www.pkobp.pl/waluty/#rates

    Tylko ... nie pamietam po ktorym kursie, tzn po tym gorszym, czyli
    chyba "pieniadze", a tu w tabeli "n.d." ...

> [...]
    >Nauka kosztowała mnie dodatkowe kilkaset złotych z tytułu
    >opłat/prowizji/przewalutowań - zainteresowanych odsyłam do ich TOiP.

    A tak zle nie powinno chyba byc - tzn juz sie przyzwyczailem, ze jesli
    nie wiadomo ile, to moze byc 6% ... tylko 6%, czy az 6% ?

    J.

  • 4. Data: 2017-02-01 15:26:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    związane z zakupem USD). Niemniej, patrząc na lichwiarskie praktyki regularnego
    Aliora, ta opcja i tak wydaje się opłacalna.

    Tak będzie. Byłem w Czechach, Węgrzech, działało.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2017-02-01 15:27:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-01 o 15:16, Piotr Gałka pisze:
    > Terminal podobno potrafi zauważyć, że karta z Polski (i zignorować, że
    > rozliczana w USD) i zaproponować przeliczenie na PLN

    Przy płatności kartami z kanotru aliora nie spotkałem się z takim pytaniem.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2017-02-01 18:28:06
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-02-01 o 15:27, Liwiusz pisze:

    > Przy płatności kartami z kanotru aliora nie spotkałem się z takim pytaniem.

    a ja i owszem, należy wybrać, że płatność ma być w CZK a nie przeliczana
    od razu na PLN

    natomiast w Niemczech praktycznie zawsze mnie pytali czy chcę płacić w
    ojro czy od razu w PLN

    to drugie niby wygodniejsze, bo od razu znana kwota obciążenia, ale
    płacenie kartą w EUR wychodzi taniej

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2017-02-01 18:38:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup
> [...]

    Na karcie nigdzie nie ma waluty rozliczeniowej. Trzeba by sie z
    serwerem polaczyc ... czemu nie.

    >a ja i owszem, należy wybrać, że płatność ma być w CZK a nie
    >przeliczana od razu na PLN
    >natomiast w Niemczech praktycznie zawsze mnie pytali czy chcę płacić
    >w ojro czy od razu w PLN

    Alior Kantor ?
    Bo ja sie odwazylem pare kart uzyc w Niemczech i ani razy takie
    pytanie nie padlo ...

    >to drugie niby wygodniejsze, bo od razu znana kwota obciążenia, ale
    >płacenie kartą w EUR wychodzi taniej

    Szczegolnie, jesli zaproponuje przeliczenie dla karty rozliczanej w
    EUR.

    A tu jeszcze czlowiek nie wie jak odmowic po niemiecku, francusku, czy
    np portugalsku albo dunsku :-)

    J.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2017-02-01 21:35:24
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-02-01 o 18:38, J.F. pisze:

    > Alior Kantor ?
    > Bo ja sie odwazylem pare kart uzyc w Niemczech i ani razy takie pytanie
    > nie padlo ...

    w hotelu, w sklepie...kobita pokazała terminal i pyta cos tam cos tam
    polnisze zloty or ojro
    nawet jak nie szprechasz po ichniemu to zrozumiesz

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2017-02-02 07:50:54
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 1 Feb 2017 15:27:32 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >Przy płatności kartami z kanotru aliora nie spotkałem się z takim pytaniem.
    Miałem takie pytania przy karcie USD użytej w USA i karcie EUR użytej
    w Hiszpanii.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 10. Data: 2017-02-03 23:16:43
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Tak będzie. Byłem w Czechach, Węgrzech, działało.

    Alior Kantor USD? W EU? A nie lepiej EUR?
    Żeby nie było: tylko pytam.