-
Bankomaty w Polsce rosną w siłę?
... sieci bankomatów jest zwiększenie dochodowości maszyn przez rozbudowanie ich funkcjonalności i zainteresowanie tym klientów oraz niższe czynsze za wynajem powierzchni pod bankomat. Najwyraźniej zainteresowane pojawieniem się bankomatu punkty handlowe ... przypada tam ok. 360 bankomatów, podczas gdy w Polsce było to 431. Dostęp do bankomatów przedstawia ...
-
Visa payWave: już 100 tys. kart w Polsce
... Małgorzata O’Shaughnessy, dyrektor generalna Visa Europe w Polsce. Obecnie karty Visa payWave są przyjmowane w placówkach detalicznych wyposażonych w ponad 3,5 tys. czytników kart zbliżeniowych obsługiwanych przez eService. Placówki handlowe i usługowe, w tym także placówki należące do ogólnopolskich sieci, jak np. Empik, Coffee Heaven czy ...
-
Kolporter wprowadza płatność PayPass
... 700 salonikach prasowych, należących do spółki Kolporter Sieci Handlowe w całej Polsce. Do końca stycznia 2010 we wszystkich salonikach prasowych będzie można ... zdecydowanie poprawia standard obsługi klienta” – mówi Mateusz Wiśniewski, prezes Kolportera Sieci Handlowe. PayPass jest zbliżeniowym sposobem płatności, szybszą niż gotówka metodą płacenia ...
-
Karty kredytowe tańsze czy droższe?
... handlowych w całej Polsce. Można sobie wyobrazić, ... sieci handlowe, które oferują własne karty płatnicze. Jednym słowem dla dalszego rozwoju całego rynku, opłata interchange jest niezbędna. Najważniejszą kwestią jest jednak jej poziom. Banki stwierdzają, że opłata musi być w naszym kraju wyższa, bo ponoszą duże wydatki związane z rozwojem sieci ...
-
Smartfon przyszłością płatności zbliżeniowych?
... wzrost liczby płatności mobilnych w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Sprzedaż smartfonów w Polsce stanowi już ok. 30 proc. nowej sprzedaży telefonów komórkowych. ... programy lojalnościowe, etc. Tempo zmian będzie ustalane m.in. poprzez sieci handlowe, które w niektórych przypadkach będą zmuszone do modernizacji swoich terminali płatniczych ...
-
Opłata interchange w transakcjach bezgotówkowych
... sieci sklepów zlokalizowanych w jednym lub kilku miastach. Z kolei krajowy system kart płatniczych reprezentuje bardziej rozwiniętą infrastrukturę. Obejmuje on obsługę transakcji dokonywanych na terenie danego państwa, przy czym karty płatnicze akceptowane przez punkty handlowe ... , że dynamika wzrostu sieci akceptacji w Polsce jest znacznie niższa niż ...
-
Grupa Exorigo-Upos SA na NewConnect
... wspomagają na każdym etapie działania sieci handlowe w Polsce oraz w Europie Środkowo – Wschodniej. Zgodnie z informacją zawartą w Dokumencie Informacyjnym, Grupa świadczy usługi dla największych sieci handlowych w Polsce. Wśród klientów Grupy są m. in. sieci: Empik, SuperPharm, Carrefour, Castorama, Statoil, oraz sieci salonów marek należących do ...
-
Karta płatnicza. Jak luksus trafił pod strzechy
... XX w. zaczęły pojawiać się papierowe i metalowe karty wydawane przez największe sieci handlowe, korporacje i stacje benzynowe. Dostępne były jednak tylko dla ... wydał dla swoich klientów indywidualnych kartę identyfikacyjną umożliwiającą wypłatę gotówki z pierwszego w Polsce bankomatu, a w 1993 r. na rynku pojawiła się pierwsza polska karta płatnicza ...
-
30% kart kredytowych z hipermarketu
... Sieci handlowe kuszą dodatkowymi przywilejami przy wydawaniu kart. Według danych NBP na koniec zeszłego roku Polacy posiadali 9,4 mln kart kredytowych. Według portalu Bankier.pl obecnie jest ich prawie milion więcej. Według Mateusza Ostrowskiego z sieci ...
-
Faktoring - fakty i mity
... usług finansowych. Na Zachodzie jest bardziej popularny od leasingu, w Polsce ciągle bywa mylony z windykacją długów. Co odnośnie faktoringu jest prawdą, a ... - dłuższy termin płatności to atut, który przekonuje wielu dużych kontrahentów, zwłaszcza sieci handlowe. Ponadto, zyskując środki obrotowe, firma może szybciej uregulować zobowiązania wobec ...
-
Debiut Hygienika SA na Catalyst
... pieluchy dla dorosłych. Emitent poprzez nowoczesne sieci handlowe w Polsce i Europie (m.in. w Czechach, Słowacji, Chorwacji, Słowenii, na Litwie i Białorusi) sprzedaje obecnie 12 marek podpasek i wkładek higienicznych oraz ponad 15 marek pieluszek Hygienika (w tym - najdłużej istniejącą w Polsce markę pieluszek dziecięcych BAMBINO). Celem emisji ...
-
Finanse gospodarstw domowych w I kw. 2013
... . I kwartał 2013 roku", przygotowane przez Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce. Obecna dynamika zadłużenia gospodarstw domowych z tytułu kredytów wynosi zaledwie 0,1% ... 2008 r. znaczącą pozycję na rynku wywalczyły sobie karty wydawane przez duże sieci handlowe. Oferując zniżki przy dokonywaniu zakupów, dotarły już ze swoją ofertą do ok. ...
-
Zadłużenie małych sklepów wzrośnie po podwyżce VAT?
... i ekspansywnej reklamie ich udział w rynku cały czas rośnie. Sieci handlowe systematycznie się umacniają i stanowią coraz większe zagrożenie dla najmniejszych przedsiębiorców – wskazuje dr hab. Waldemar Rogowski, główny analityk BIG InfoMonitor. Na koniec 2023 r. liczba sklepów w Polsce spadła poniżej 370 tys., co oznacza, że w rok ...
-
Jak Polacy płacą za zakupy online?
... który jak wynika z zapowiedzi ustawodawcy, prawdopodobnie nie obejmie e-sklepów. Duże sieci handlowe już zapowiadają w związku z tym, że będą mocno inwestować w kanały internetowej ... się liczba tego typu urządzeń – tylko w ciągu pierwszych trzech miesięcy br. w Polsce sprzedano 1,88 mln smartfonów, co w porównaniu z I kw. 2015 r. stanowi wzrost o 7 ...
-
Kryzys nie wpłynął na wydatki świąteczne
... handlowe i sklepy internetowe przeżywają oblężenie. Coraz częściej ... zadeklarowało, że kupi w tym roku świąteczne prezenty w sieci. … ale prezenty kupimy w sieci Decyzja o zakupach w Internecie ma swoje ... raportu Deloitte wynika, że to właśnie zadłużenie jest w Polsce głównym czynnikiem ograniczania wydatków świątecznych - taką odpowiedź wskazało ...
-
Wyniki spółek giełdowych I kw. 2012
... Polsce i na świecie znalazła swoje odzwierciedlenie w wynikach finansowych spółek notowanych na GPW za pierwsze ... znalazły się spółki handlowe, którym sprzyjała bardzo dynamicznie rosnąca konsumpcja i co za tym idzie – sprzedaż detaliczna. LPP i NG2 znacząco zwiększyły sprzedaż, przede wszystkim dzięki rozwojowi sieci (również zagranicą) i większej ...
-
BIG InfoMonitor: dynamika zadłużenia w e-handlu spadła o 50 p.proc.
... proc. wzrostu względem lutego. Prognozuje się natomiast, że w Polsce w całym 2020 r. sprzedaż w sieci wzrośnie o 30 proc. – zauważa Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor. ... 2019 wzrost ten sięgał aż 60,7 proc. W tych samych przedziałach czasowych firmy handlowe także ograniczyły narastanie swoich zobowiązań, ale ta zmiana nie jest już aż tak ...
-
MasterCard obniża opłaty interchange w urzędach
... na konsumentów wyniosły 237 milionów euro w 2006 roku i 2,3 miliarda euro w okresie 2006-2010. Jedynym beneficjentem takiej regulacji były duże sieci handlowe. - Obawiamy się, że w Polsce wzrost kosztów związanych z użytkowaniem kart będzie powodował odwrót konsumentów od płatności bezgotówkowych. Uważamy też, że w kontekście decyzji obu ...
-
Mercator Medical S.A. na GPW
... na Głównym Rynku. O emitencie Grupa Mercator Medical jest liderem w Polsce oraz jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku jednorazowych rękawic ... Mercator Medical są jednostki służby zdrowia, zakłady przemysłowe, sieci handlowe i hurtownie farmaceutyczne. Grupa składa się z podmiotu dominującego Mercator Medical S.A. i ...
-
Getin Bank uruchamia samoobsługowy Getin Point
... galerii handlowej Złote Tarasy w Warszawie. GETIN UP Wprowadzenie sieci samoobsługowych oddziałów jest kolejnym etapem długofalowego projektu Getin UP, ... Point oferujemy naszym obecnym i przyszłym Klientom innowacyjne rozwiązanie, dotychczas niedostępne w Polsce. FUNKCJONALNOŚCI SAMOOBSŁUGOWYCH ODDZIAŁÓW Za pośrednictwem samoobsługowego oddziału ...
-
Karty płatnicze dla dzieci
... z karty nie trzeba być pełnoletnim. Sprowadziliśmy jak do tego podchodzą duże sieci handlowe. Poinformowano nas, że sytuacja jest zależna od kwoty zakupów. Jeśli ... 24 miesiące. Można nią bezpłatnie dokonywać płatności w sklepach w Polsce i za granicą. Wypłata pieniędzy z bankomatu w Polsce kosztuje 5 zł, a w innych krajach 10 zł niezależnie od ...
-
Debiut D&D SA na NewConnect
... sprzedaż krajową jak również zagraniczną. Do produkcji swoich wyrobów wykorzystuje prefabrykaty nabywane w Polsce i za granicą, w szczególności w Chinach i Korei Południowej. Odbiorcami produktów i usług Spółki są przede wszystkim ogólnopolskie sieci handlowe. D&D SA prowadzi również sprzedaż dla klientów detalicznych poprzez dwa punkty sprzedaży ...
-
VAKOMTEK S.A. na NewConnect
... %). Warto zaznaczyć, że Spółka jest wyłącznymi dystrybutorem na rynku w Polsce niektórych marek – np.: Vakoss, Msonic i Xzero, oraz marek Verbatim i Sennheiser w wybranych sieciach handlowych. Głównymi odbiorcami towarów dystrybuowanych przez Emitenta są sieci handlowe działające na rynku polskim. Strategia Emitenta Podstawowym celem strategicznym ...
-
Na Walentynki 2024 wydamy średnio 396 zł
... . Jak bowiem wynika z danych zaczerpniętych z największego portalu aukcyjnego w Polsce, zakochani - przy okazji tegorocznych walentynek - postanowili wyraźnie głębiej sięgnąć ... niż przed rokiem. Przy tym musimy wziąć poprawkę na fakt, że sieci handlowe z okazji walentynek przygotowują dla zakochanych liczne promocje. Kina ostoją stabilizacji ...
-
Niezapłacone faktury kurierów: skąd bierze się zadłużenie firm kurierskich?
... sieci maleje, to jednak ilość transakcji rośnie, a nie bez ... gospodarczej Dun & Bradstreet pokazują, że na koniec 2023 r. w Polsce funkcjonowało 8,6 tys. firm kurierskich. W ciągu roku przybyło ich 600 ... zł. Za usługi nie płacą im przede wszystkim firmy handlowe - uzbierało się tu 18,4 mln zł nieuregulowanych faktur. Z należnościami zalegają też ...
-
Na Walentynki 2025 wydamy średnio 426 zł. Jest drogo, jak nigdy dotąd
... upominki. Jak bowiem wynika z danych zaczerpniętych z największego portalu aukcyjnego w Polsce, zakochani - przy okazji tegorocznych walentynek – wydawali trochę mniej na drobiazgi ... przed rokiem. Przy tym musimy wziąć poprawkę na fakt, że sieci handlowe z okazji walentynek przygotowują dla zakochanych liczne promocje. Kina ostoją stabilizacji ...
-
Leasing: nieruchomości komercyjne
... Polsce wciąż jest w fazie rozwoju. Według danych Związku Przedsiębiorstw Leasingowych w ciągu 3 kwartałów 2007 roku firmy leasingowe sfinansowały nieruchomości o wartości 1,98 mld złotych, z czego 44% stanowiły obiekty handlowe ... lokale biurowe, handlowe i usługowe, centra logistyczne, magazyny i hale produkcyjne, sieci hoteli, salony samochodowe, ...
-
Debiut spółki UNIMOT S.A. na GPW
... handlowe. Gaz LPG sprzedawany jest również w butlach, które trafiają do ok. 1300 klientów. Grupa posiada również jedną z kilku w Polsce ...
-
Handel najbardziej zadłużoną branżą
... rozwój e-commerce. Z danych Gemius wynika, że w sieci robi zakupy już 77 proc. internautów, co oznacza ... mazowieckiego (500,4 mln zł). Śląskie oraz wielkopolskie firmy handlowe powinny spłacić odpowiednio 297,5 mln zł i 251,1 mln zł ... . Zniesienie stanu epidemii w Polsce nie powinno uśpić czujności firm. To, że w Polsce i w Europie koronawirus zszedł ...
-
Boże Narodzenie 2015 będzie kosztować 1 282 zł
... , najczęściej są to galerie handlowe (29 proc.) oraz supermarkety i hipermarkety (24 proc.). W Europie wygrywają natomiast specjalistyczne sieci sklepów (31 proc.) oraz ... jedynie 11 proc. badanych, o 4 p.p. mniej niż rok wcześniej. Zarówno w Polsce, jak i pozostałych badanych krajach europejskich konsumenci oczekują od sprzedawców kompetencji. ...
-
GPW: słabe wyniki TP SA
... znacznie niższych obrotach niż podczas ostatnich dwóch sesji. Najbardziej rosły akcje sieci handlowych, banków oraz spółek budowlanych, które według banków inwestycyjnych ... handlowe w Szczecinie dla Auchan Polska za co otrzyma wynagrodzenie 144 mln PLN. Komputronik - podpisał umowę współpracy z firmą Microsoft. Komputornik jest szóstą spółką w Polsce ...
-
AIG Bank Polska wprowadza nowe produkty
... obowiązuje we wszystkich kanałach dystrybucji banku: w oddziałach (w tym w sieci placówek partnerskich) oraz w punktach handlowych współpracujących w sprzedaży ratalnej ... instytucji wyspecjalizowanej w rynku consumer finance. Rozpoczynał działalność w Polsce w 1998 roku, oferując klientom sprzedaż ratalną i pożyczki gotówkowe oraz ... lub punkty handlowe ...
-
Zawodowi dłużnicy. Jak ich rozpoznać?
... działalności gospodarcze (162 tys.). Zadłużonych spółek prawa handlowego było 101 tys. Jeśli jednak nałożymy te dane na liczbę firm w Polsce, to spółki handlowe wypadają pod względem moralności płatniczej znacznie gorzej niż JDG-i. O ile w przypadku JDG-ów odsetek zadłużonych wynosi ok. 6 proc., o tyle w przypadku ...