Klienci banków w Polsce samowystarczalni
2014-05-07 12:44
Przeczytaj także: Zaufanie do banków 2014
Również w krajach Europy Zachodniej cena najbardziej motywuje klientów do otwierania i zamykania kont w bankach. Tymczasem w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie ważniejsze są czynniki miękkie. Dla mieszkańców Ameryki Północnej ważniejsze jest doświadczenie w kontakcie z bankiem niż poziom prowizji i opłat.
Polak – klient samowystarczalny
Firma doradcza EY na podstawie wyników badania przygotowała również unikalną segmentację klientów banków. Biorąc pod uwagę ponad 30 wskaźników, eksperci EY wskazali 8 grup klientów, które w różnych odsetkach występują na każdym z badanych rynków. Te grupy to: Samowystarczalni, Tradycjonaliści, Zachowawczy, Wyważeni, Odkrywcy Nowego Świata, Elity, Mobilni pionierzy i Sfrustrowani niemobilni. W Polsce aż 37% badanych stanowili klienci Samowystarczalni. W Europie Zachodniej stanowili oni natomiast 24%. Drugą najliczniejszą grupę wśród Polaków stanowiły osoby Zachowawcze – 16% (dla porównania w Europie Zachodniej 19%).
fot. mat. prasowe
Dystrybucja segmentów klienckich w Polsce na tle Europy Zachodniej
- Duży i rosnący udział klientów samowystarczalnych, których cechuje większa samodzielność w podejmowaniu decyzji w zakresie wyboru usług bankowych, nie powinna być zaskoczeniem. Klienci banków w Polsce w coraz większym bowiem stopniu korzystają z nowoczesnych technologii np. porównywarek internetowych przy podejmowaniu decyzji o wyborze oferty raczej niż zdają się na doradców bankowych czy pośredników finansowych. Jednocześnie tacy klienci cenią wygodę i prostotę obsługi swoich produktów bankowych. Lubią i korzystają z bankowości online i chcą mieć szeroki dostęp do sieci bankomatów – mówi Piotr Frankowski, Starszy Menedżer w Grupie Rynków Finansowych EY. – Na pewno bankom nie jest łatwo budować lojalność w grupie klientów samowystarczalnych. Wydaje się, że to, na co banki powinny stawiać w większym stopniu w odniesieniu do tej grupy, to poprawa komunikacji w zakresie oferty i jej transparentności czy też rozwijanie nowoczesnych narzędzi pozwalających na samodzielne zarządzanie finansami – dodaje.
Informacje o badaniu
W trzeciej edycji Światowego Badania Klientów Banków Detalicznych EY wzięło udział ponad 32 tys. klientów z 43 krajów, w tym reprezentatywna grupa 500 osób z Polski. Na podstawie odpowiedzi na pytania o ponad 31 aspektów relacji klienta z bankiem eksperci z Grupy Rynków Finansowych EY stworzyli unikalną segmentację klientów banków wychodzącą poza standardowe miary takie jak wiek, dochód czy miejsce zamieszkania.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Polacy mają zaufanie do banków
-
Banki w Polsce spełniają oczekiwania klientów
-
Polacy docenili bankowość internetową
-
Prognozy dla private banking w Polsce
-
Wealth management - przyszłość bankowości?
-
Polacy zadowoleni ze swoich banków
-
Polacy niechętnie zmieniają bank
-
Edelman Trust Barometer 2019: oczy zwrócone na pracodawców
-
Edelman Trust Barometer 2018: zaskakujące wyniki dla Polski
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)