eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Karty płatnicze pomocą w smart shoppingu

Karty płatnicze pomocą w smart shoppingu

2014-03-19 10:35

Przeczytaj także: Karty płatnicze: jak płacą Polacy?


Jednym ze sposobów na „inteligentne zakupy” z użyciem kart płatniczych jest korzystanie z programów rabatowych. Jak pokazało badanie Deutsche Bank, aż jedna piąta Polaków (18 proc.) przy wyborze karty kredytowej zwraca uwagę na zniżki, z jakich będą mogli korzystać posługując się nią. Programy rabatowe oferują zarówno operatorzy, jak i banki. – Rynek kart płatniczych w Polsce jest bardzo konkurencyjny i dlatego oprócz najnowszych rozwiązań technologicznych ułatwiających płatności, jak technologia zbliżeniowa, wzbogacamy ofertę rabatową – mówi Paweł Dziekoński. Nasze dwie nowe karty IQ z wizerunkiem Alberta Einsteina w ramach programów Strefa Rabatów Deutsche Bank i Buy&Smile umożliwiają zakupy ze zniżkami w wielu sklepach – dodaje.

Smart shopping, czyli co?

Czym są dla Polaków „inteligentne zakupy”? Przede wszystkim oznaczają kupowanie wyłącznie tego, co niezbędne. Tak określiła je prawie połowa ankietowanych w badaniu Deutsche Bank. Jedna trzecia utożsamia je z wybieraniem produktów lepszej jakości, nawet jeśli są droższe. Natomiast 28 proc. respondentów twierdzi, że o inteligencji zakupowej świadczy wybór produktów jak najlepszej jakości, przy jednoczesnym zwracaniu uwagi na cenę. Zaledwie co dziesiąty uważa, że smart shopping, to kupowanie tylko jak najtańszych produktów. Opinię tę wyrażają głównie starsi respondenci. Młodsi „inteligentnych zakupów” szukają raczej na promocjach.

Kontrowersyjne „okazje”

Kobiety nieco inaczej rozumieją inteligentne zakupy niż mężczyzn. Aż 40 procent (wobec 34 proc. mężczyzn) jest skłonnych zapłacić więcej za produkt wyższej jakości. Dwa razy więcej kobiet niż mężczyzn szuka okazji na promocjach. Z kolei mężczyźni wolą szukać równowagi pomiędzy ceną a jakością.

Na okazje polujemy przede wszystkim na wyprzedażach w sklepach – taką odpowiedź wskazało 42 proc. ankietowanych w badaniu Deutsche Bank. To domena kobiet. Jednocześnie, już co czwarty Polak (w większości mężczyzn) tropi okazje w Internecie, korzystając głównie z porównywarek cen oraz serwisów aukcyjnych. Co ciekawe, duża grupa ankietowanych (prawie 40 proc.) z zasady unika okazji i kupuje wyłącznie to, co jest im w danym momencie niezbędne.

Inteligentnie, czyli szybko i bezpiecznie

Na pytanie o najważniejsze cechy kart debetowych i kredytowych, trzydzieści procent ankietowanych przez Deutsche Bank wskazuje bezpieczeństwo. Zapewnia je m.in. technologia chipowa wykorzystywana w większości emitowanych obecnie kart. Dodatkowo najnowsze generacje kart płatniczych, które pozwalają na dokonywanie szybkich płatności za zakupy w Internecie, dają możliwość ustanowienia dziennych i jednorazowych limitów transakcyjnych.

Dynamicznie rośnie też liczba kart zbliżeniowych, w większości wykorzystujących technologię PayPass. Już w połowie ubiegłego roku przekroczyły połowę wszystkich używanych w Polsce kart płatniczych i według najnowszych danych NBP, już co szósta karta umożliwia transakcje bezdotykowe. – Technologia PayPass, wykorzystywana też w naszych najnowszych kartach Deutsche Bank IQ, jest ważnym krokiem w upowszechnieniu płatności bezgotówkowych. Nawet niewielka redukcja czasu potrzebnego na pojedynczą operację sprawia, że nasi klienci już nie muszą się wahać, czy użyć karty, gdyż mogą być pewni, że transakcja zbliżeniowa przebiegnie szybciej, niż płatność gotówką – podsumowuje Paweł Dziekoński z Deutsche Bank.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: