  • 1. Data: 2005-05-15 15:52:15
    Temat: weksel w euro
    Od: blubla <w...@g...pl>

    moi drodzy...
    może mnie poratujecie..
    potrzebny mi jest weksel w euro
    wiecie może gdzie w Warszawie mogę go kupić od ręki ??? najlepiej od
    7/8'mej rano...
    z góry dzięki za wszelką pomoc ;]

  • 2. Data: 2005-05-15 16:51:28
    Temat: Re: weksel w euro
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

> [...]
    > może mnie poratujecie..
    > potrzebny mi jest weksel w euro
    > wiecie może gdzie w Warszawie mogę go kupić od ręki ??? najlepiej od

    Weksel może być sporządzony na dowolnej kartce papieru, blankiety urzędowe
    ułatwiają jedynie jego uzupełnienie.
    Jeżeli weksel będzie wystawiony na terenie RP musi być on zgodny z naszym
    prawem wekslowym.
    To tak z teori.
    W Twojej sytuacji mozesz wykorzystać normalny blankiet wekslowy. Wpisujesz
    tylko kwotę i podajesz walutę eur.
    Jak ma byc to weksel in blanco to wpisz eur zamiast pln (prawy górny róg
    blankietu wekslowego)
    Problemem może być opłata skarbowa - powinieneś skontaktować się z US w celu
    sprawdzenie po jakim kursie (pewnie NBP) i z jakiego dnia przeliczyć kwotę
    zobowiązania wekslowego

    Darek

  • 3. Data: 2005-05-15 16:55:36
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>