  • 1. Data: 2002-02-01 11:51:01
    Temat: uwaga dla likwidujacych konta Iteligo
    Od: Marcin <m...@i...pl>

    w zwiazku z zamiarem likwidacji rachunku w inteligo zapytalem
    infolinii o mozliwosc otrzymania potwierdzenia transakcji po
    rozwiazaniu umowy, po 15 min oczekiwaniu i rozmowie pani
    konsultantki z dzialem operacji dowiedzialem sie ze nie ma
    takiej mozliwosci, tak wiec chcacy posiadac papierowe
    potwierdzenie przelewu trzeba trzeba to zalatwic przed
    zamknieciem rachunku

    moze ktos wie ile czasu powinno sie trzymac potwierdzenia
    dokonywanych platnosci(3 czy 5 lat)?

  • 2. Data: 2002-02-01 13:23:16
    Temat: Re: uwaga dla likwidujacych konta Iteligo
    Od: "Rad'ek" <A...@p...fm>

    5 lat

  • 3. Data: 2002-02-01 13:59:40
    Od: "skarus" <s...@p...fm>

    nieprawda, że 5 lat
    firma ma prawo dochodzić roszczeń tylko w ciągu 24 lub 36 miesięcy (tu nie
    jestem pewien ale jest w kodeksie cywilnym) od zaistnienia zobowiązania.
    Czyli jeżeli w ciągu 24 miesiecy operator telefoniczny nie przyśle wezwania
    do zapłaty to zobowiązanie się przedawnia.

    5 lat to w sprawach podatkowych i dotyczy firm

    MK

  • 4. Data: 2002-02-01 14:04:11
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    skarus wrote:

> [...]
    > nie przyśle wezwania do zapłaty to zobowiązanie się przedawnia.
    >
    > 5 lat to w sprawach podatkowych i dotyczy firm

    Osób indywidualnych też. Przecież Urząd Podatkowy w przeciągu 5 lat
    może wezwać zwyklego Kowalskiego w celu weryfikacji jego PITu - a
    Kowalski powinien wówczas mieć potwierdzenie przelewu którym płacił
    podatek (jeśli to robił), dowody wpłat które wiązały się z ulgami
    (np. darowizny) etc...

  • 5. Data: 2002-02-01 15:07:00
    Od: "Mariusz Marchewka" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "skarus" <s...@p...fm> napisał w wiadomości

    A jak tam twój Provent się trzyma? Jesli jeszcze takie cos sie moze
    trzymac..... myslalem ze to porządna firma

    MM

  • 6. Data: 2002-02-02 00:08:21
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    Okres przedawnienia zobowiazan podatkowych wynosi 5 lat - zarowno dla osob
    fizycznych (dzialalnosc gospodarcza, S.C. ...) jak i prawnych.

    Okres przedawnienia zobowiazan w sprawach gospodarczych (po obu stronach
    podmioty gosp.) wynosi 2 lata, a odsetek 3 lata liczone OD MOMENTU
    wymagalnosci danego swiadczenia (dnia zaplaty).

    pzd
    Witek