  • 1. Data: 2009-07-11 20:43:46
    Temat: universal
    Od: "tomek" <t...@o...eu>

    Witam:
    W 1999r zakupiłem akcje tej spółki które później zostały wycofane z obrotu.
    Czy myślicie że można w jakiś sposób odzyskać te pieniądze??

  • 2. Data: 2009-07-11 21:31:40
    Temat: Re: universal
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    tomek pisze:
    > Witam:
    > W 1999r zakupiłem akcje tej spółki które później zostały wycofane z obrotu.
    > Czy myślicie że można w jakiś sposób odzyskać te pieniądze??

    Jeśli znajdziesz prezesa Universalu, to może da się odzyskać. Podobno u
    Amerykanów siedzi i współpracuje z CIA.

    Przypomnę, że Dariusz Tytus Przywieczerski zwiał za granicę po tym jak
    skazał go PiSowski v-ce minister sprawiedliwości A. Kryże w sprawie FOZZ.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Fundusz_Obs%C5%82ugi_Za
    d%C5%82u%C5%BCenia_Zagranicznego

    Swoją drogą sprawa FOZZ jest bardzo ciekawa - idealny materiał na film
    sensacyjny. Historia jak z hollywood, tyle że ciekawsza.

    Polecam książkę "Via Bank i FOZZ - o rabunku finansów Polski", Mirosław
    Dakowski, Jerzy Przystawa. Na deszczowy lipiec książka idealna. Można z
    niej się wiele dowiedzieć na temat systemu finansowego w Polsce (wczesne
    lata 90te).

    Pozdrawiam
    Joachim

  • 3. Data: 2009-07-11 21:44:04
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    Joachim pisze:

> [...]
    > Dakowski, Jerzy Przystawa. Na deszczowy lipiec książka idealna. Można z
    > niej się wiele dowiedzieć na temat systemu finansowego w Polsce (wczesne

    Dodam jeszcze, że trzeba uważać z wgłębianiem się w temat, bo jest on
    dosyć śmiercionośny.

    (...)
    Tego samego dnia, Anatol Lawina, dyrektor Zespołu Analiz Systemowych
    NIK, przekazał mu polecenie Prezesa NIK, prof. Waleriana Pańki, o
    odsunięciu go od wszelkich czynności kontrolnych prowadzonych przez
    Zespół. Następnego dnia, 17 lipca 1991 Falzmann zmarł. Jako przyczynę
    zgonu uznano zawał serca.

    W kilka miesięcy później w wypadku samochodowym w przeddzień
    zapowiedzianego ogłoszenia wyników swojej pracy, zginął Walerian Pańko,
    jego przełożony, oraz Janusz Zaporowski. Wypadek przeżyła żona Pańki
    oraz kierowca urzędowej Lancii. W przeciągu kilku miesięcy od wypadku
    zmarł jeszcze zarówno kierowca, jak i policjanci, którzy jako pierwsi
    przybyli na miejsce wypadku.

    (...)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Micha%C5%82_Falzmann

    Joachim

  • 4. Data: 2009-07-11 21:56:18
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    Jeszcze jeden link związany z tematem FOZZ.

    http://www.rzeczpospolita.pl/tematy/fozz/

    J.