  • 1. Data: 2003-03-09 16:35:13
    Temat: ujemne stopy procentowe od kredytow:)
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    tak wlasnie jest w japonii, bo panuje tam pani deflacja. normalnie banki
    doplacaja do kredytow, byleby klienci chcieli je brac.

    mam pytanie - czy my sie kiedys doczekamy takich czasow? i czy polak moze
    wziac kredyt w japonii?:)))

  • 2. Data: 2003-03-09 17:04:23
    Temat: Re: ujemne stopy procentowe od kredytow:)
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    rena <r...@p...pl> wrote:
    > tak wlasnie jest w japonii, bo panuje tam pani deflacja. normalnie banki
    > doplacaja do kredytow, byleby klienci chcieli je brac.

    chyba nie do konca.
    to tylko na rynku miedzybankowym tak tam maja.
    Jeszcze chyba nie ma tak, zeby klientowi dali 100 yenow i oczekiwali
    zwrotu 90 chyba ze nie za rok a za dwa, to 80 ;-)
    10 letni kredyt spada do zera, a jak na dluzej,
    to po 10 latach bank zaczyna doplacac?

    marzenia. nawet fajne.

    pozdrawiam

    romekk

  • 3. Data: 2003-03-09 22:23:28
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "rena" <r...@p...pl> wrote in message news:b4fqg2$5cn$1@foka.acn.pl...
> [...]
    > doplacaja do kredytow, byleby klienci chcieli je brac.
    >
    > mam pytanie - czy my sie kiedys doczekamy takich czasow? i czy polak moze

    Obyśmy sie jednak nie doczekali takich czasów. Zarządzanie finansami
    publicznymi i stymulacja gospodarki w warunkach deflacji to nie jest nic
    "miłego".

    K. Kowalski

  • 4. Data: 2003-03-11 03:02:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Roman Kubik <r...@p...com.pl> writes:

    > chyba nie do konca.
    > to tylko na rynku miedzybankowym tak tam maja.

    Albo miewaja lub w ogole mieli. I to raczej przy bardzo krotkoterminowych
    transakcjach (np. overnight). No i mimo wszystko w skali roku jest to
    sporo ponizej 1% (wiec latwo policzyc ile to bedzie na jednym dniu).

> [...]
    > zwrotu 90 chyba ze nie za rok a za dwa, to 80 ;-)
    > 10 letni kredyt spada do zera, a jak na dluzej,

    No nie wiem. Gorzej, jesli ktos ma pieniadze i nie chce (pozyczac) wiecej.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 5. Data: 2003-03-15 10:56:02