  • 1. Data: 2003-11-09 10:27:47
    Temat: symulacja splat kredytu?
    Od: "Marcin" <m...@w...p>

    Witam,

    Dostalem w banku sumulacje splat kredytu hipotecznego i to co mnie
    zastanawia to roznica miedzy "suma rat kapitalowych" a "kwota kredytu".

    Kredyt 30 lat, suma 101tys, suma rat kapitalowych 84168. Czy ktos moglby mi
    wytlumaczyc z czego wynika ta roznica? Do tej pory wydawalo mi sie ze
    kapital = kwota pozyczki.

    z gory dziekuje za oswiecenie.

    pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2003-11-10 01:35:15
    Temat: Re: symulacja splat kredytu?
    Od: "s." <s...@A...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@w...p> napisał w wiadomości
> [...]
    mi
    > wytlumaczyc z czego wynika ta roznica? Do tej pory wydawalo mi sie ze

    moze chodzi o to, ze nie wziales pod uwage wysokosci wkladu wlasnego ? moze
    stad wlasnie ta roznica?
    Sebastian

  • 3. Data: 2003-11-10 09:29:39
    Od: "amico_pl" <a...@g...pl>

    Moze chodzi o splate "balonowa" na koncu, czyli jednorazowa duza splate
    kapitalu (szczegolnie popularne przy kredytach samochodowych).

    choc wydaje mi sie to dziwne w przypadku kredytow mieszkaniowych, ale kto
    wie, rozne rzeczy robia banki, zeby rata miesieczna byla niska.

  • 4. Data: 2003-11-10 09:34:29
    Od: "Marcin" <m...@w...p>

    "s." <s...@A...onet.pl> wrote in message

    > moze chodzi o to, ze nie wziales pod uwage wysokosci wkladu wlasnego ?
    moze
    > stad wlasnie ta roznica?

    otoz nie, bo calkowita wartosc inwestycji to 125tysia.

    Dostalem dwie symulacje - raty stałe i malejące gdzie przy stałych podana
    suma rat kapitałowych jest w ogole niska - 68453.

    Ale wlasnie pomnożyłem 1 rate kapitalową (przy malejacych) x ilosc miesiecy
    (360) i jak w pychol wychodzi 101tysia. Tak wiec nie wiem dlaczego jest tu
    podana sume rat kapitalowych 84?

    pozd.
    Marcin