  • 1. Data: 2006-08-22 15:51:53
    Temat: spadek a bank
    Od: m...@p...onet.pl

    czy może mi ktoś doradzić w jaki sposób sprawdzić jakie konta bankowe posiadał
    nieboszczyk (jestem przyszłym spadkobiercą)

    ..mam na myśli czy jest jakać centralna baza informacji w której można znależć
    wszystkie informacje o nieboszczyku -gdzie posiadał konta bankowe.

    chciałbym uniknąć sprawdzania pojedyńczo każdgo banku ze względów czasowych

    dziekuje
    Marek

  • 2. Data: 2006-08-22 16:09:25
    Temat: Re: spadek a bank
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > czy może mi ktoś doradzić w jaki sposób sprawdzić jakie konta bankowe
    > posiadał
    > nieboszczyk (jestem przyszłym spadkobiercą)

    Nie da rady - sam latasz z postanowieniem sądu o spadku po bankach (sąd
    raczej nie będzie tego robił)

    Darek

  • 3. Data: 2006-08-23 08:09:20
    Od: "Krasnal" <k...@p...onet.pl>

    Musisz przynajmniej wiedzieć, w jakim banku - jakieś stare wyciągi,
    sprawdzić najbliższe banki itd.
    Składasz pismo, i dostajesz w odpowiedzi wszystkie rachunki, lokaty, kredyty
    z informacją ile na czym.

    Jeśli możesz to jak najszybciej wypłacić co się da, bo jak tylko zgłosisz do
    banku, że właściciel nie żyje to blokują wszystko i wchodzi to do masy
    spadkowej. Możesz tylko uzyskać pieniądze na pokrycie kosztów pochówku.

    Jeśli masz jakieś znajomości w jakimś banku, to może Ci sprawdzą w BIK'u -
    mnie pani w MultiBanku sprawdziła od ręki (tylko, że tam raczej kredyty)

    Krasnal, GG#1103

  • 4. Data: 2006-08-23 15:22:24
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Musisz przynajmniej wiedzieć, w jakim banku - jakieś stare wyciągi,
    > sprawdzić najbliższe banki itd.
    > Składasz pismo, i dostajesz w odpowiedzi wszystkie rachunki, lokaty,
    > kredyty z informacją ile na czym.

    Ke? Panie, obowiązuje tajemnica bankowa. Tylko własciciel ewentualnie
    pełnomocnik może otrzymać taką informację.
    Jeno sąd ma prawo "wglądu"
    Art 104 i 105 Prawa bankowego wyjaśnia kwestię co i jak.

> [...]
    > do banku, że właściciel nie żyje to blokują wszystko i wchodzi to do masy
    > spadkowej. Możesz tylko uzyskać pieniądze na pokrycie kosztów pochówku.

    To się akurat zgadza

    > Jeśli masz jakieś znajomości w jakimś banku, to może Ci sprawdzą w BIK'u -
    > mnie pani w MultiBanku sprawdziła od ręki (tylko, że tam raczej kredyty)

    Po co? I tak nie będzie widać jakie banki udzieliły kredytu. Bez
    kombinowania mozna w BIKu raport konsumencki uzyskać.

    Darek