  • 1. Data: 2005-03-22 22:18:26
    Temat: procent skladany z "doladowaniem"
    Od: "tomek" <s...@S...op.pl>

    witam,

    wiem, ze juz byla dyskusja o wzorze na procent skladany, ale czy ktos
    rozpatrywal nastepujacy przypadek...
    mamy kapital poczatkowy (np.$100), oczywiscie co miesiac (lub powiedzmy co
    kwartal) przyrastaja odsetki (na lokacie czy na rachunku oszczed.), a do
    tego co miesiac (kwartal) regularnie dorzucamy powiedzmy $50...

    jak w powyzszej sytuacji obliczyc wysokosc srodkow po np. 8 miesiacach?

    pozdr,
    tomek

  • 2. Data: 2005-03-23 07:19:23
    Temat: Re: procent skladany z "doladowaniem"
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "tomek" <s...@S...op.pl> wrote in message
> [...]
    > tego co miesiac (kwartal) regularnie dorzucamy powiedzmy $50...
    >
    > jak w powyzszej sytuacji obliczyc wysokosc srodkow po np. 8 miesiacach?

    Skoro sledziles dyskusje nt oprocentowania efektywnego to tylko maly (a w
    zasadzie bardzo duzy) hint

    FV = P*[(r+1)^n -1]/r

    Maciej

    P = wartosc miesiecznej wplaty