  • 1. Data: 2009-08-31 09:48:27
    Temat: [press] kartowi zlodzieje
    Od: Paweł <root@[127.0.0.1]>

    http://www.rp.pl/artykul/5,356280_Kartowi_zlodzieje_
    atakuja.html

    tak sie podniecaja tymi czipami, a przeciez te karty i tak maja
    latwokopiowalny pasek. widzial ktos karte z samym chipem bez paska?

  • 2. Data: 2009-08-31 09:54:52
    Temat: Re: kartowi zlodzieje
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 31, 11:48 am, Paweł <root@[127.0.0.1]> wrote:
> [...]
    >
    > tak sie podniecaja tymi czipami, a przeciez te karty i tak maja
    > latwokopiowalny pasek. widzial ktos karte z samym chipem bez paska?

    Widzial.

  • 3. Data: 2009-08-31 09:56:32
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 31 Aug 2009 02:54:52 -0700, BK napisał(a):

    > Widzial.

    No to może powiedz kto je wydaje? -- Bo jest ich pono aż coś kole 18 tys.
    w Polsce, ale żaden znany mi bank nie reklamuje się jako "u nas
    niemagnetyczne karty tylko".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 4. Data: 2009-08-31 10:09:49
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 31, 11:56 am, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > No to może powiedz kto je wydaje? -- Bo jest ich pono aż coś kole 18 tys.
    > w Polsce, ale żaden znany mi bank nie reklamuje się jako "u nas
> [...]

    To, ze "widzial"* nie oznacza, ze "wie" kto je w Polsce wydaje :)

    *widzial taka niewydana w Polsce :)

  • 5. Data: 2009-08-31 10:30:20
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "BK" news:77be8b72-c931-4c0b-b6f4-2c310efae1f7@q35g2000vb
    i.googlegroups.com

    > Widzial.

    Również widziałem i dodam, że czekam na to również w PL i całej Europie.

  • 6. Data: 2009-08-31 10:32:32
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "BK" news:97446d4e-d031-457f-9b2b-762b6b5b06bd@q14g2000vb
    i.googlegroups.com

    > No to może powiedz kto je wydaje? -- Bo jest ich pono aż coś kole 18 tys.
    > w Polsce, ale żaden znany mi bank nie reklamuje się jako "u nas
    > niemagnetyczne karty tylko".

    Bo w Polsce nikt nie wydaje na chwilę obecną kart z samych CHIPem. Zawsze
    jest to hybryda.

    A banki, które wydają karty z samych chipem mamy ot choć by tutaj:
    http://vpay.com/banks.html

    We Włoszech i UK widziałem kilka takich cudeniek :)

  • 7. Data: 2009-08-31 10:39:40
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 31 Aug 2009 12:30:20 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

    > Również widziałem i dodam, że czekam na to również w PL i całej Europie.

    Ehh, a ja jeszcze ani jednej chipowej karty nie mam i nie miałem. Może w
    końcu zamówie sobie w mbanku kartę po paru latach nieposiadania ;).

    --
    Kojer

  • 8. Data: 2009-08-31 10:56:25
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Robert Kois" news:xzh0xxzfvypf.dlg@kojer.kojer

    > Ehh, a ja jeszcze ani jednej chipowej karty nie mam i nie miałem. Może w
    > końcu zamówie sobie w mbanku kartę po paru latach nieposiadania ;).

    CHIP ona będzie miała ale i pasek... więc to będzie taka "prawie" karta
    chipowa :) I aby było śmiesznej to Polska jest takim fajnym krajem, że w
    terminalach Pekao SA (żubr) karty wyposażone w sam chip nie chodzą - no
    comment.

  • 9. Data: 2009-08-31 12:10:56
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Mon, 31 Aug 2009 12:56:25 +0200, name: Valdi.Pavlack:

    > "Robert Kois" news:xzh0xxzfvypf.dlg@kojer.kojer

    > CHIP ona będzie miała ale i pasek... więc to będzie taka "prawie" karta
    > chipowa :)

    A nie można paska magnetycznego po prostu zdrapać?
    Jakich problemów można się spodziewać (poza zmniejszoną liczbą
    obsługujących punktów)? Czy np bankomat może połknąć?

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 10. Data: 2009-08-31 12:46:54
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 31 Aug 2009 12:32:32 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

    > Bo w Polsce nikt nie wydaje na chwilę obecną kart z samych CHIPem.
    > Zawsze jest to hybryda.

    Nieprawda. Wystarczy sprawdzić w zestawieniach rodzajów kart (raport w
    PDF na stronie NBP.pl, nie chce mi się szukać linka). Jest kilkanaście
    tysięcy kart wyposażonych wyłącznie w czipę.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd