  • 1. Data: 2002-09-03 13:31:52
    Temat: Czek bankierski rozrachunkowy
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Czy znacie w Polsce taki produkt:

    - bank wystawia czek bankierski i wrecza swojemu klientowi (oczywiscie czek
    ma pokrycie, blokada srodkow na rachunku klienta itp.)

    - klient wrecza ten czek beneficjentowi jako zaplata za towar/usluge

    - beneficjent wraca z czekiem do banku wystawiajacego i prosi o realizacje
    na rachunek bankowy, ktory jest wpisany na tym czeku (jakies dodatkowe pole,
    przedluzka do czeku)

    Dla utrudnienia beneficjent to nierezydent i konto bankowe posiada za
    granica.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 2. Data: 2002-09-04 05:00:50
    Temat: Re: Czek bankierski rozrachunkowy
    Od: "Piotr Orzechowski" <n...@p...USUNSPAM.com>

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> wrote in message
    > Czy znacie w Polsce taki produkt:
    >
    > - bank wystawia czek bankierski i wrecza swojemu klientowi (oczywiscie
    czek
    > ma pokrycie, blokada srodkow na rachunku klienta itp.)
    > Dla utrudnienia beneficjent to nierezydent i konto bankowe posiada za
    > granica.

    PKO BP
    ale lepiej niech nierezydent założy konto C w banku lub wykona SWIFT
    jeśli waluta jest nietypowa (np. AUD) to mogą nie mieć czeków "od ręki"

    niedawno kupowałem mieszkanie od nierezydenta z Australii :) trochę panie w
    banku poduczyłem procedur

    pozdrawiam
    Piotr