  • 1. Data: 2005-08-10 20:39:41
    Temat: podpis elektroniczny banku
    Od: Andrzej <g...@N...gazeta.pl>

    Czy ktoś tu używał z powodzeniem w jakiejś instytucji potwierdzenia wpłaty
    podpisanego elektronicznie przez bank np tak jak to stosuje inteligo w
    postaci pliku eml ?

  • 2. Data: 2005-08-11 03:38:17
    Temat: Re: podpis elektroniczny banku
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "Andrzej" <g...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > Czy ktoś tu używał z powodzeniem w jakiejś instytucji potwierdzenia wpłaty
    > podpisanego elektronicznie przez bank np tak jak to stosuje inteligo w
    > postaci pliku eml ?

    W postaci pliku eml nie spotkałem, ale generalnie podpisaną cyfrowo pocztą
    lub podpisanymi plikami w standardzie CMS (pkcs#7 - więc taki jakiego
    stosuje Inteligo) często się posługują tak banki jak inne instytucje. W tym
    cała armia amerykanska w korespondencji wewnetrznej i z partnerami, banki z
    klientami, znam dużego pracodawcę ze stanów co w ten sposób powiadamia
    pracownika o wypłacie (jak to w stanach - zapewnie powiadamia o wysłaniu
    czeku). Ostatnio zaczęły stosować podpisanej poczty banki w Indiach, w
    Tajlandii, w Czechach, w Bułgarii i we Francji, bardzo popularne jest też
    jako standard podpisanego dokumentu we Włoszech.
    Ciekawe jest, że w Polsce (mimo iż jeszcze niedawno w obsłudze podpisanych
    cyrfowo dokumentów Polska była potęgą) mało kto posługuje się poczta
    podpisaną, ale zauważ, że gazeta.pl zniszczy podpisana pocztę, platforma
    webowa onet skutecznie uniemozliwia ich odczytania. To tak dla przykładu -
    Ty korzystasz z poczty gazety, ja z onet. Nie wiem jak jest dla pozostałych
    popularnych usług pocztowych.

    Vizvary Istvan
    Cryptigo

  • 3. Data: 2005-08-11 11:16:24
    Od: Andrzej <g...@N...gazeta.pl>

    Chodzi mi konkretnie o to czy ktoś np okazałby w banku plik eml podpisany
    elektronicznie przez inteligo a w treści (oprócz oczywiście załącznika pdf
    z wyciągiem) napisze że: Nasz klient posiada wkład milion zł na swoim
    koncie. Ponieważ plik podpisał bank więc na jego podstawie chce on uzyskać
    np kredyt w innym banku, którego normalnie by nie dostał.

  • 4. Data: 2005-08-11 13:29:38
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > koncie. Ponieważ plik podpisał bank więc na jego podstawie chce on uzyskać
    > np kredyt w innym banku, którego normalnie by nie dostał.

    Hmm. A Ty byś coś honorował, na czym jest parafka sekretarki lub adnotacja
    listonosza ?

    Vizvary Isvan

    PS. Nie znam tych plików Inteligo, ale jest tak, że podpis może byc
    honorowane, bo strony tak się umawiali (a głównie silniejsza). Nic z tego
    nie musi wynikać dla stron trzecich. Gdyby to był podpis kwalifikowany
    (podpis werifikowany za pomoca kwalifikowanego certyfikatu) , to mozna by
    się zastanawiać.

  • 5. Data: 2005-08-11 15:14:06
    Od: Andrzej <g...@N...gazeta.pl>

    Ale inteligo ma certyfikat verisign.

  • 6. Data: 2005-08-11 16:08:52
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    > Ale inteligo ma certyfikat verisign.

    OK. Prawdopodobnie jest to certyfikat do bezpiecznej poczty, nie zawiera
    klauzule (czy jak okreslic odpowiedni bit) o niezaprzeczalnosci i tak sie ma
    do podpisu cyfrowego (weryfikowanym za pomoca itd...) jak parafka sekretarki
    na kopercie do podpisu prezesa na dokumencie.

    Vizvary Istvan

  • 7. Data: 2005-08-11 18:18:56
    Od: Andrzej <g...@N...gazeta.pl>

    Obawiam się że używają ten porządny certyfikat:
    http://tinyurl.com/cqdrq

  • 8. Data: 2005-08-11 18:41:41
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    > Obawiam się że używają ten porządny certyfikat:
    > http://tinyurl.com/cqdrq

    A co w nim porządnego ? Szczególnie, że "Organizational Unit = Persona Not
    Validated".
    Certyfikat ten świadczy o tym, że ten , który pobrał twierdzi, że nazywa się
    "Inteligo Financial Services SA Inteligo Financial Services SA" i w momencie
    pobrania certyfikatu miał dostep do skrzynki pocztowej i...@i...pl.
    Tylko tyle.

    Vizvary Istvan

  • 9. Data: 2005-08-11 19:07:29
    Od: Andrzej <g...@N...gazeta.pl>

    Twierdzisz że to nie jest kwalifikowany certyfikat ?

  • 10. Data: 2005-08-11 20:20:09
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Andrzej"
    > Twierdzisz że to nie jest kwalifikowany certyfikat ?

    oczywiscie, ze nie jest kwalifikowany
    on ma zakres zastosowania tylko do potwierdzania e-maili
    i nie da sie nim na przyklad zaszyfrowac odpowiedzi na tego maila
    podpisujac jednoczesnie maila elektronicznie swoim kluczem
    *** blad ***