  • 1. Data: 2006-11-29 13:45:03
    Temat: podatek od zagranicznych przelewow
    Od: "Anna" <a...@N...wp.pl>

    Witam grupę,

    Co miesiąc dostaję dorbne przelewy (max 500 PLN) z zagranicy. Na konto w
    banku. Czy muszę płacić od tego podatek?

    Anna

  • 2. Data: 2006-11-29 13:53:41
    Temat: Re: podatek od zagranicznych przelewow
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Anna porozsypywal nastepujace haczki:
    > Co miesiąc dostaję dorbne przelewy (max 500 PLN) z zagranicy. Na konto w
    > banku. Czy muszę płacić od tego podatek?
    A jak co miesiac dostajesz drobne przelewy z Polski, to placisz od tego
    podatek?
    --
    badzio

  • 3. Data: 2006-11-29 13:55:26
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Co miesiąc dostaję dorbne przelewy (max 500 PLN) z zagranicy. Na konto w
    > banku. Czy muszę płacić od tego podatek?
    >
    > Anna

    a z jakiego tytulu otrzymujesz te przelewy?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2006-11-29 20:36:23
    Od: "Anna" <a...@N...wp.pl>

    > a z jakiego tytulu otrzymujesz te przelewy?

    Z tytułu "zapłaty" za wykonywaną pracę wirtualną. Ale formalnej umowy z tą
    osoba nie mam, nie jestem formalnie zatrudniona.

    Anna

  • 5. Data: 2006-11-29 21:42:49
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    Anna napisał(a):

    > Z tytułu "zapłaty" za wykonywaną pracę wirtualną. Ale formalnej umowy z tą
    > osoba nie mam, nie jestem formalnie zatrudniona.
    >
    > Anna

    czyli uzywajac popularnie stosowanego nazewnictwa - pracujesz na czarno,
    jezeli kwoty sa niewielkie to nikt sie nie przyczepi

    ale gdybys chciala, aby wszystko bylo lege artis to powinnas spisac
    umowe z ta osoba, ona powinna zaplacic w Twoim imieniu podatek dochodowy
    w kraju, w ktorym powstal przychod, nastepnie powinnas te dochody oraz
    zaplacone podatki uwzglednic na zeznaniu podatkowym PIT, tutaj w
    zaleznosci od tego jaka umowe ma Polska z tym krajem - rozliczyc podatek
    dochodowy

    to oczywiscie teoria

    wnioski:
    przyjmuj kase i niczym sie nie przejmuj ;-)

    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2006-11-30 01:26:00
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Anna" <a...@N...wp.pl> wrote in message

    > Z tytułu "zapłaty" za wykonywaną pracę wirtualną. Ale formalnej umowy z tą
    > osoba nie mam, nie jestem formalnie zatrudniona.

    jest to twój dochód podlegający opodatkowaniu w Polsce.

  • 7. Data: 2006-11-30 09:40:39
    Od: "Anna" <a...@N...wp.pl>

    > jest to twój dochód podlegający opodatkowaniu w Polsce.

    Przyjmijmy, że tak jest. W jaki sposób mam obliczyć podatek od tego? (nie
    mam żadnej formalnej umowy z pracodawcą, po prostu otrzymuję przelewy).

    Anna

  • 8. Data: 2006-11-30 09:42:28
    Od: "Anna" <a...@N...wp.pl>

    Hmm.. dziękuję za wyjaśnienie. Już sama nie wiem. W tym przypadku chyba
    rzeczywiście się nie będę przejmować.

  • 9. Data: 2006-11-30 14:27:04
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Przyjmijmy, że tak jest. W jaki sposób mam obliczyć podatek od tego? (nie
    > mam żadnej formalnej umowy z pracodawcą, po prostu otrzymuję przelewy).

    Wpłacasz comiesięczne zaliczki na podatek dochodowych pit-52 czy 53, a
    rozliczasz się z tego na koniec roku.

  • 10. Data: 2006-12-01 16:39:13
    Od: roman k <K...@a...pl>

    > A jak co miesiac dostajesz drobne przelewy z Polski, to placisz od tego
    > podatek?

    A jeśli założyć, że ten koś bardzo Cię lubi, i chce abyś ładnie
    wyglądała :) To chyba fiskusa interesować przesadnie nie powinno.