  • 1. Data: 2012-09-26 07:58:04
    Temat: personal finance manager - inne Wasze opinie?
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    Witam.
    Trochę poguglałem i wpadła mi w oko taka stronka:
    http://www.tylkoprogramy.pl/homebank.php
    Tam na dole jest kilka wskazań na inne podobne narzędzia, w tym godne
    moim zdaniem uwagi:
    - Money Manager
    - Gnu Cash
    Ma-ktoś jakieś opinie z doświadczeń?

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 2. Data: 2012-09-26 20:57:37
    Temat: Re: personal finance manager - inne Wasze opinie?
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <5062996c$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>
    SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com> wrote:

> [...]
    > http://www.tylkoprogramy.pl/homebank.php
    > Tam na dole jest kilka wskazań na inne podobne narzędzia, w tym godne

    GnuCasha używam regularnie od około dwóch lat (gdzieś tak po trzech
    próbach, które kończyły się po max. kilku miesiącach ;-)).

    W zasadzie głównie do śledzenia stanu bieżącego finansów osobistych -
    bilans płynnych aktywów względem bieżących zobowiązań (kredyty, karty
    kredytowe itp.), a także do sumowania wydatków w pewnych kategoriach.

    Nie używam żadnych bardziej zaawansowanych funkcji (tylko ręczna
    edycja transakcji), poza śledzeniem bieżących wartości papierów
    wartościowych przez Finance::Quote, z czego korzystam chętnie:
    http://dug.net.pl/tekst/135/gnu_cash_i_polskie_instr
    umenty_finansowe/

    Dziennie obsługa GnuCasha zajmuje mi kilka do kilkunastu minut. Trochę
    więcej przy obsłudze transakcji giełdowych czy na funduszach, choć w
    okresach, w których robię to regularnie i to zbyt wiele czasu nie
    zabiera. GnuCash oferuje sensowne autouzupełnianie (kont, całych
    transakcji), więc zarówno transakcje indywidualne, jak i często
    powtarzające się mogą być sprawnie wprowadzane ręcznie (co zniechęca
    mnie do przyglądania się bardziej zaawansowanym funkcjom ;-))

    Generalnie przyzwyczaiłem się do niego i wszystkie moje finanse przez
    GnuCasha już przechodzą. Ostatnio nawet bardzo ograniczył mi się ruch
    na koncie "Zaginęło w tajemniczych okolicznościach" ;->, które na
    początku było dość popularne.

    Spojrzałem teraz (ale krótko) w HomeBank. Na pierwszy rzut oka nie
    przemawia do mnie jego filozofia (jakaś taka "joomlowa" się wydaje -
    znacznie bardziej zrozumiałe dla mnie jest drzewiasta struktura kont
    GnuCasha i klasyczne księgowanie "winien"/"ma").

    Nie przegryzałem się jeszcze zbytnio przez raporty GnuCasha, a na
    screenshotach z HomeBank wykresy wyglądają przyjaźnie ;-) (pytanie,
    czy są rzeczywiście użyteczne). W GnuCashu można jednak tworzyć
    własne, więc (większym lub mniejszym nakładem pracy) powinno dać się
    zrobić w tym zakresie wszystko, co jest potrzebne (jeśli jeszcze tego
    nie ma).

    W GnuCashu obsługa kredytu odnawialnego do ROR-u leży i kwiczy, tj. w
    zasadzie w ogóle jej nie ma. Po prostu masz konto na minusie, bez
    żadnego odniesienia do dostępnego limitu. Możesz sobie oczywiście
    wpisać limit w opisie konta, ale wyliczeń z nim związanych GnuCash nie
    zrobi. Podobnie jest z kartami kredytowymi. Jeśli jednak nie
    potrzebujesz dokładnego, automatycznego śledzenia, a możesz w pamięci
    odjąć sobie liczby z dwóch sąsiednich kolumn ;->, to nie ma problemu.

    --
    Jacek Politowski

  • 3. Data: 2012-09-27 12:03:05
    Od: pI <u...@1...pl>

    Wed, 26 Sep 2012 07:58:04 +0200, na pl.biznes.banki, SQLwiel napisał(a):

> [...]
    > http://www.tylkoprogramy.pl/homebank.php
    > Tam na dole jest kilka wskazań na inne podobne narzędzia, w tym godne

    Używam od paru lat Adarian Money. Płatny, ale nie jakieś straszne
    pieniądze, a całkiem wygodny (przynajmniej dla mnie). Można pobrać ze
    strony producenta trial i przetestować.
    --
    pI

  • 4. Data: 2012-09-29 13:00:01
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-09-26 20:57, Jacek Politowski pisze:
> [...]

    (...)

> [...]
    > własne, więc (większym lub mniejszym nakładem pracy) powinno dać się
    > zrobić w tym zakresie wszystko, co jest potrzebne (jeśli jeszcze tego

    Właśnie sobie pobrałem i zainstalowałem ten HomeCash. Całkiem fajny.
    Jest parę denerwujących rzeczy, np. to, że na liście nie można ustawić
    sobie kont w takim porządku w jakim się chce, ale np. da się kopiować
    ("powtórz") powtarzające się transakcje pod innymi datami, robić eksport
    do CSV. Wszystkiego jeszcze nie ogarnąłem, ale jak na program, kóry
    zajmuje 31 MB (vs instalka GnuCash - 131 MB) to jest dobrze. Prosty
    program, ale użyteczny. Typowy "pamiętnik" dla transakcji przeszłych i
    przyszłych, które jednak trzeba ręcznie wprowadzić "na zaś".

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 5. Data: 2012-09-29 17:04:32
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-09-29 13:00, Krystek pisze:

    > Właśnie sobie pobrałem i zainstalowałem ten HomeCash.
    Sprecyzuj o czym piszesz... HomeBank, czy może
    http://www.fileguru.com/Home-Cash-Flow-Manager/info
    (ale to jest shareware...)
> [...]
    > program, ale użyteczny. Typowy "pamiętnik" dla transakcji przeszłych i
    > przyszłych, które jednak trzeba ręcznie wprowadzić "na zaś".

    ... a ja wgryzam się w GNU Cash. Jakoś-tak mam dużo zaufania do
    multiplatformowego projektu GNU z pewnym stażem :)
    Że instalka duża - no-bo trzeba było linuksowe biblioteki podołączać.

    Jest parę denerwujących niedopowiedzeń, ale póki-co, jakoś je pokonuję.
    Nie przewiduję, że wykorzystam nawet 30% jego możliwości.

    Przydałoby mi się jakieś pole do wymiany doświadczeń. Amerykańska
    specyfika nie do końca przystaje do moich oczekiwań, ale to pewno będzie
    w każdym przypadku. Z drugiej strony - aby móc coś porównywać, to trzeba
    poznać oba obiekty, więc pewno to trochę potrwa. Na razie zapisuję moje
    usiłowania (i niepowodzenia), może się komuś przyda.

    Mamy jakąś platformę do dyskusji o tych programikach? Bo zastosowanie
    czegoś tego-typu wydaje mi się coraz bardziej pożądane...

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 6. Data: 2012-11-01 21:08:55
    Od: assembea <a...@i...pl>

> [...]
    > Że instalka duża - no-bo trzeba było linuksowe biblioteki podołączać.
    >
    > Przydałoby mi się jakieś pole do wymiany doświadczeń.

    A ja wybrałem na pierwszy ogień Money Microsoftu - wydawał mi się na pierwszy rzut
    oka najbardziej user-friendly dla takiego jak ja nie-informatyka. Jednak nawet na nim
    poległem. Mam problem z pewną rzeczą - może szanowne koleżeństwo coś mi podpowie....
    Otóż nie widzę, jak wprowadza się codzienne wydatki. Wydawałoby się, że przez Account
    Tools -> Cash flow reviews -> Add an item -> One-time item. Ale to nie działa...
    Działają inne opcje w Account Tools -> Cash flow reviews -> Add an item np. transfer.
    Ale One-time item nie... Dlaczego?

  • 7. Data: 2012-11-01 21:38:07
    Od: notveryoldman <n...@g...pl>

    assembea:
    > Otóż nie widzę, jak wprowadza się codzienne wydatki.

    Account Register -> Withdrawal|Deposit|Transfer

    --
    notveryoldman

  • 8. Data: 2012-11-02 00:57:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    assembea wrote:

> [...]
    Działają inne opcje w Account Tools -> Cash flow reviews -> Add an item np. transfer.

    najnaturalniej jak tylko sie da.
    bezposrednio "w linijkach"

    Jak jestes w account register to na dole masz jeszcze show transaction
    forms
    jak sobie to zaznaczysz to bedziesz mial ekstra formularzyk do
    wpisywania danych.

  • 9. Data: 2012-11-02 09:00:56
    Od: JB <j...@o...pl>

    Jak w HB ustawić automatyczne opłaty?

    Co robicie w przypadku wypłaty gotówki (jak ją rozliczacie) - można np. złożyć
    dodatkowe konto CASH i tam zmienić stan wcześniej wypłaconych pieniędzy.

    Może jakiś inny sposób?

  • 10. Data: 2012-11-02 19:42:57
    Od: Maciejko <"Maciej Wroniak"@gazeta.pl>

    assembea wrote:

> [...]

    Działają inne opcje w Account Tools -> Cash flow reviews -> Add an item
    np. transfer. Ale One-time item nie... Dlaczego?

    Od czasu gdy spostrzeglem ze takie programy sa dostepne zastanowialo
    mnie kto i dlaczego bedzie marnowal czas na codzienne wprowadzanie
    wydatkow i po co? Najwazniejsze w tym wszystkim jest pytanie PO CO? No
    chyba ze osobnik jest ksiegowym z urodzenia i bez tabelek gdzie kazdy
    grosk rozlicza sie w dol, gore i w poprzek tabelki nie moze zasnac.

    Po co? Zeby na koniec miesiaca wyczytac ze na kondony poszlo xx zl? I
    jaki z tego wniosek? Ograniczyc seks a zaoszczedzone pieniadze
    przeznaczyc na paste do butow?
    Bez programu nie da sie wykombinowac ze na cos idzie troszeczke za duzo
    i nalezy przyhamowac? Moge sie mylic ale wydaje mi sie ze gospodarke
    pieniedzmi najlepiej zaczac od nie kupowania bezuzytecznych programow a
    zaoszczedzony na wprowadzaniu danych czas przeznaczyc na jakies
    produktywne zajecie.