  • 1. Data: 2003-11-03 18:06:05
    Temat: oprocentowanie kredytu w Eurokoncie w Pekao S.A.
    Od: "cisco" <c...@t...pl>

    witam, oto fragment maila który napisałem do Pekao, a na który nie
    otrzymałem odpowiedzi.
    może Wy będziecie mogli mi rozwikłać zagadkę złodziejskiej polityki Pekao...

    "Otóż w roku 1999 brałem pożyczkę w Eurokoncie i była ona oprocentowana w
    wysokości 18% rocznie. Prolongowałem ją (prolongowano mi automatycznie) ale
    oprocentowanie uległo wzrostowi w ciągu 4 lat do 19.25%. W związku z zapisem
    w umowie że oprocentowanie jest zmienne i zależy od:
    - zmiany stopy pr. kredytu lombardowego,
    -zmiany innych stóp, inflacji, rentowności papierów skarbowych itp itd.... -
    W KAŻDYM RAZIE CHODZI GENERALNIE O STOPY RYNKOWE, KTÓRE SĄ MIERZALNE I
    ULEGAŁY SYSTEMATYCZNEMU SPADKOWI W CIĄGU OSTATNICH LAT NAWET O POŁOWĘ (W
    UMOWIE NIE MA MOWY O SZACOWANIU RYZYKA KREDYTOWEGO, KTÓRE MIAŁOBY POWODOWAĆ
    WZROST STOPY PROCENTOWEJ)

    W ZWIĄZKU Z TYM MAM PYTANIE:
    CZY MAM SIĘ SPODZIEWAĆ DALSZEGO WZROSTU OPROCENTOWANIA POŻYCZKI W EUROKONCIE
    W PRZYPADKU DALSZEGO OBNIŻENIA STÓP PROCENTOWYCH A W PRZYPADKU ICH WZROSTU
    (LOGICZNIE) MOGĘ SIĘ SPODZIEWAĆ OBNIŻENIA STOPY PROCENTOWEJ POŻYCZKI W
    EUROKONCIE? CHCIAŁEM DOCIEĆ JAKA JEST ZALEŻNOŚĆ - CZY WZROST STÓP RYNKOWYCH
    SPOWODUJE OBNIŻKE OPROCENTOWANIA KREDYTU W EUROKONCIE W WASZYM BANKU I
    ANALOGICZNIE- CZY SPADEK STÓP RYNKOWYCH POWODUJE WZROST STOPY OPROCENTOWANIA
    W PEKAO? TO DLA MNIE BARDZO WAŻNE, GDYŻ W UMOWIE NIE JEST TA ZALEŻNOŚĆ
    OKREŚLONA, A JA BARDZO LUBIĘ JASNE SYTUACJE."

    jak sądzicie, czy bank powinien sprecyzować zależność mówiąc że
    oprocentowanie zależy od czegoś ale nie mówi w jakim kierunku ma się to
    prawo posuwać?

    pozdrawiam

    cisco

  • 2. Data: 2003-11-04 10:59:34
    Od: "Rafi" <r...@i...pl>

    cisco napisał(a) w wiadomości news:bo65eg$p3m$1@sunflower.man.poznan.pl:

    :: "Otóż w roku 1999 brałem pożyczkę w Eurokoncie i była ona
    :: oprocentowana w wysokości 18% rocznie, ale oprocentowanie uległo
    wzrostowi
    :: w ciągu 4 lat do 19.25%.
    :: jak sądzicie, czy bank powinien sprecyzować zależność mówiąc że
    :: oprocentowanie zależy od czegoś ale nie mówi w jakim kierunku ma się
    :: to prawo posuwać?

    Witam.
    Ja nie zgłębiałem polityki tego pseudobanku - przeniosłem swoje odnawialne
    do mBanku. Konto w Pe****.SA posiadałem jeszcze w czasach PBG (ktoś to
    pamięta), ale od fuzji (?) poziom usług systematycznie maleje (a poziom
    "złodziejstwa" wprost przeciwnie).
    Nie zdzierżyłem, gdy przy próbie zwiększenia limitu z 1500zł do 8000zł bank
    zarządał:
    - zaświadczenia o zarobkach (od 1993r. dostawali moją wypłatę na konto),
    - "widzenia" z małżonką i jej autografem,
    - wypełnienia jakiejś durnej ankiety (pytania bardziej dociekliwe niż w
    Ankiecie Bezpieczeństwa).

    Następnie stwierdzili, że mogą dać max 3-krotność zarobków (6000zł).
    Czym prędzej zabrałem d... w troki ("dlaczego Pan Nas opuszcza? jaka
    szkoda..." etc.)i od tej pory żyję bezstresowo.

    Reasumując: nie warto tracić nerwów na tego molocha i zgłębiać jego
    politykę...

    Z harcerskim pozdrowieniem ;-)
    Rafi

  • 3. Data: 2003-11-04 16:40:00
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    "cisco" <c...@t...pl> wrote in message
> [...]

    Doradzam pozyteczniejsze spedzanie czasu :-)