  • 1. Data: 2004-06-18 22:00:12
    Temat: opłata mBank
    Od: "JaKi" <j...@p...onet.pl>

    W pewnym miejscu ktore zwie sie Okeciem stoi termina lotniczy. W tym terminalu
    lotniczym w hali odlotow stoi sobie bankomat BPH. Bankomat ten jest o tyle
    sprytny, ze mozna wyplacic z niego walute obca Euro zwana.

    Zagadka:

    Czy bankomat jest ATM'em:

    a) krajowym
    b) zagranicznym

    odp.: wg mBanku - zagranicznym

    A jakby taki bankomat byl potraktowany w przypadku wyplaty PLN'ow i co jest
    podstawa ze mBank potraktowal ten bankomat jako zagraniczny? Znajduje sie na
    terytorium Polski, wyplaca jedynie obca walute, ktora jest przeliczanapo kursie
    sprzedazy banku BPH (BTW - bardzo ladnie ten kurs wyswietla sie na ekraniku
    bankomatu).

    Na jakiej podstawie mBanku zaliczyl ten bankomat jako bankomat zagranocznyi
    pobral nastepujaca prowizje:

    PROWIZJA - WYPŁATA Z ATM ZAGRANICĄ
    BANK BPH S.A./CSC64/WARSZAWA
    -10,00

    --
    JaKi

  • 2. Data: 2004-06-18 22:49:43
    Temat: Re: opłata mBank
    Od: "Pawel" <p...@t...pl>

    > PROWIZJA - WYPŁATA Z ATM ZAGRANICĄ
    > BANK BPH S.A./CSC64/WARSZAWA
    > -10,00

    ROTFL

  • 3. Data: 2004-06-19 08:51:01
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

    "JaKi" <j...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Na jakiej podstawie mBanku zaliczyl ten bankomat jako bankomat
> [...]

    tu wlasnie ujawnia sie slabosc mbanku.
    pewnie bedziesz sie wozil z reklamacja przez 3 miechy, a oni beda musieli
    zmieniac system nie wiadomo jak dlugo.
    bedziesz dzwonil do mlinek - zadna nie bedzie wiedziala o co chodzi, kazda
    bedzie Cie przekonywac ze to w Euro i tak ma byc.
    za kazdym razem bedziesz musial wyjasniac sprawe od nowa (na szczescie ten
    przypadek nie jest zbyt skomplikowany)

    a w tak ewidentnych przypadkach reklamacja powinna zostac uznana
    natychmiast.
    nie trzeba tegich glow i zebrania zarzadu, zeby dojsc do faktu ze Wawa lezy
    na terenia PL.

    rafal urbanelis
    http://szus.info

  • 4. Data: 2004-06-19 09:30:18
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana "JaKi" <j...@p...onet.pl> napisała:

> [...]
    >lotniczym w hali odlotow stoi sobie bankomat BPH. Bankomat ten jest o tyle
    >sprytny, ze mozna wyplacic z niego walute obca Euro zwana.

    Czy stoi on w części ogólnodostępnej, czy już za odprawą paszportową ?

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.gumasy.w.pl | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 5. Data: 2004-06-19 09:37:49
    Od: T...@s...co.uk

    In article <cb0uph$cv7$1@news.onet.pl>,
    "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl> wrote:

    [ciach nt metod dzialania mbanku]

    ... zgadzam sie

    > nie trzeba tegich glow i zebrania zarzadu, zeby dojsc do faktu ze Wawa lezy
    > na terenia PL.

    No tak, ale ja tu widze analogie do Pewexu/Baltony i terminu exportu
    wewnetrznego...

    TA

  • 6. Data: 2004-06-19 09:47:27
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    gornik wrote:
    > Czy stoi on w części ogólnodostępnej, czy już za odprawą paszportową ?

    A jakie to ma znaczenie?

    KG

  • 7. Data: 2004-06-19 09:49:17
    Od: "kursor" <mKursor@_USUN_wp.pl>

    > A jakie to ma znaczenie?

    moze to jest tak jak ze sklepami wolnoclowymi?

    kursor

  • 8. Data: 2004-06-19 10:18:47
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sat, 19 Jun 2004 11:49:17 +0200, "kursor" <mKursor@_USUN_wp.pl>
    wrote:

    >moze to jest tak jak ze sklepami wolnoclowymi?

    znaczenie ma takie, ze za odprawa paszportowa formalnie juz nie jest
    Polska :)
    pamietacie ahmeda-terroryste, ktorego ostatnio wydalili? mial
    przekroczyc granice do polnocy, przed polnoca odprawil sie paszportowo
    i nastepna dobe spedzil czekajac na samolot na "ziemi niczyjej".

    natomiast z tego co pamietam to ten bankomat jest w czesci
    ogolnodostepnej, wiec to nie ten przypadek.

    PG

  • 9. Data: 2004-06-19 10:21:42
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sat, 19 Jun 2004 10:18:47 GMT, g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)
    wrote:

    >natomiast z tego co pamietam to ten bankomat jest w czesci
    >ogolnodostepnej, wiec to nie ten przypadek.

    aaa, jeszcze jedno. nie winilbym tutaj mbanku, tylko BPH. przeciez
    mbank sobie tego z powietrza nie wzial... jak ktos ma ochote to moze
    przetestowac karta innego banku i jestem sie gotow zalozyc, ze bedzie
    tak samo.

    PG

  • 10. Data: 2004-06-19 10:22:13
    Od: d...@p...onet.pl (Adam S.)

    Hmm :) A co o tym myślą inne banki ? I jaka jest wg mbanku regulaminowa
    definicja bankomatu zagranicznego ???