  • 1. Data: 2005-06-12 19:48:15
    Temat: nowicjusz i trudny wybor banku
    Od: Albeiro <a...@r...org>

    witam szanownych grupowiczow.

    jestem poczatkujacy w dziedzinie finansow. stanalem przed nastepujacym
    problemem: musze zmienic bank w ktorym do tej pory trzymalem pieniadze.
    jako ze wymagania byly niewielkie to i konto student w BS wystarczylo.

    czasy sie zmienily i wymagania wzrosly. oto one:

    - konto w "fizycznym" banku z dostepem przez internet. tak zebym mogl
    zarzadzac przez siec (wiekszosc czasu) ale zeby bylo sie gdzie udac /
    poradzic / dokonac wplaty.
    - mozliwosc przechowywania zarowno zlotowek jak i innych walut - w
    zasadzie interesuje mnie euro.
    - przelewy do i z za granicy bez problemu, w miare tanio.
    - karta kredytowa dla czlowieka ktory ma 23 lata. kupuje przez internet
    bilety lotnicze, czasem jakies drobiazgi. jesli chodzi o wysokosc
    przychodow, to powinienem dac rade, byle by wymogi nie byly
    astronomiczne. w BPH dowiedzialem sie ze KK nie otrzymam z powodu wieku
    (minimum 26 lat) jak i studiow (moga sie zgodzic na przed ostatni rok
    studiow, ja jestem w polowie).
    - KK wydana w miare szybko. watpie czy zejde ponizej 3 miesiecy tutaj,
    tyle moze byc.
    - z tego konta beda realizowane zlecenia stale (oplaty)

    raz w miesiacu na konto bedzie wplywala wyplata z niemiec, w euro.
    oprocz tego rowniez miesiecznie pewna kwota z polski, w pln oczywiscie.

    do tej pory rozwazalem konto Inteligo - wygodna obsluga przez internet,
    dobre zaplecze w postaci PKO BP (dla mnie dobre ;) - wiele placowek,
    bankomatow. wydaja karte visa electron z kodem cvv2 na ktora udalo mi
    sie zrealizowac transakce w sklepach internetowych. ale jak dlugo mozna
    wykorzystywac kolegow ;)
    niestety wyglada na to, ze na koncie tym nie mozna trzymac pieniedzy w
    obcej walucie, jest ona przeliczana na zlotowki. wydaje mi sie ze na
    tym trace - nie lepiej trzymac pieniadze w euro ? poza tym przy
    zakupach w sklepach internetowych bede placil w euro / dolarach. czyli
    ponowne przeliczenie, tym razem ze zlotowek do wymaganej waluty - trace
    drugi raz.
    PKO BP oferuje konto walutowe, ktore mogloby sie uzupelniac z Inteligo,
    przlewy sa bezplatne bo to w koncu ten sam bank.

    pytanie:
    jak powinienem postapic ? mieszane konto (czuje pismo nosem ze to
    jakies przekombinowane) Inteligo / walutowe w PKO BP. a moze jakis inny
    bank ma w swojej ofercie konto odpowiadajace moim wymaganiom ?

    bardzo prosze o porade co bedzie najbardziej korzystne w mojej sytuacji.

  • 2. Data: 2005-06-12 20:08:43
    Temat: Re: nowicjusz i trudny wybor banku
    Od: Gree <g...@T...o2.pl>

    Dnia 2005-06-12 21:48, Albeiro napisał(a):

> [...]
    > wystarczylo.
    >
    > czasy sie zmienily i wymagania wzrosly. oto one:

    Po przeczytaniu Twoich wymagań pomyślało mi się o Multibanku :-)

    Gree

  • 3. Data: 2005-06-13 00:35:52
    Od: konkurs <k...@a...pl>

    On Sun, 12 Jun 2005 21:48:15 +0200, Albeiro <a...@r...org> wrote:

    >- konto w "fizycznym" banku z dostepem przez internet. tak zebym mogl
    >zarzadzac przez siec (wiekszosc czasu) ale zeby bylo sie gdzie udac /
    >poradzic / dokonac wplaty.

    Jesli jestes w W-wie, to VW spelnia Twoje warunki.
    Teraz jest promocja e-direct za darmo dla nowych klientow:
    http://promocja.ir.pl

    >- mozliwosc przechowywania zarowno zlotowek jak i innych walut - w
    >zasadzie interesuje mnie euro.

    Tego zdaje sie w VW nie ma, ale mozesz sie bawic w tzw. wyjadacza wisienek
    i miec konta w kilku bankach z kazdego biorac co najlepsze... :) Czyli
    trzymac zlotowki w takim banki, ktory daje najlepsze warunki odnosnie
    zlotowek, a waluty w takim banku gdzie jest korzystna oferta na waluty
    itd.

    >- przelewy do i z za granicy bez problemu, w miare tanio.

    Np. Nordea.

    >- karta kredytowa dla czlowieka ktory ma 23 lata. kupuje przez internet

    W VW wszystkie VISY sa za darmo, rowniez GOLD.

    >- z tego konta beda realizowane zlecenia stale (oplaty)

    Polecenia zaplaty i zlecenia stale w VW sa bezplatne, jak rowniez przelewy
    krajowe i wyplaty z *dowolnych* krajowych bankomatow powyzej 400 zl
    (ponizej 400zl 1,5 zl).

    >bardzo prosze o porade co bedzie najbardziej korzystne w mojej sytuacji.

    IMHO badz wyjadaczem wisienek - miej konta w kilku bankach. :)

  • 4. Data: 2005-06-13 07:34:51
    Od: Albeiro <a...@r...org>

    On 2005-06-13 02:35:52 +0200, konkurs <k...@a...pl> said:

> [...]
    > :) Czyli trzymac zlotowki w takim banki, ktory daje najlepsze warunki
    > odnosnie zlotowek, a waluty w takim banku gdzie jest korzystna oferta

    nie mam nic przeciwko czemus takiemu, tylko:

    przelewy wchodzace tez podlegaja prowizji ? nie chcialbym tutaj zbyt
    duzo tracic.
    do takiego konta przydalaby mi sie KK - srodki wplacone w zlotowkach
    nie beda zbyt duze.
    czy do konta walutowego np w Multibanku mozna dostac KK ?

    prawdopodobnie nie wystarczy srodkow w zlotowkach wiec jedno zlecenie
    bedzie musialo byc realizowane z konta "euro". jest to mozliwe / ma to
    sens ?

    > IMHO badz wyjadaczem wisienek - miej konta w kilku bankach. :)

    nie mam nic przeciwko, ewentualnie mozna sie zastanowic tak jak na
    poczatku myslalem - Inteligo w PKO BP + walutowe tam. opcja druga -
    Multibank - Multikonto + Walutowe. W drugim przypadku dosc ciekawie
    wyglada oferta kart roznorakich. Ktory z tych dwoch tandemow bedzie
    bardziej korzystny ?
    A moze faktycznie zalozyc konta w dwoch bankach ? tylko w ktorych ?

  • 5. Data: 2005-06-13 08:18:11
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Albeiro napisał:

    > bardzo prosze o porade co bedzie najbardziej korzystne w mojej sytuacji.

    [ciach]

    Polecam Multibank. W zasadzie spelnia wszystkie kryteria.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-06-13 10:52:58
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 12 Jun 2005 21:48:15 +0200, w <d8i3hv$j5n$1@polsl.gliwice.pl>, Albeiro
    <a...@r...org> napisał(-a):

    > bardzo prosze o porade co bedzie najbardziej korzystne w mojej sytuacji.

    Multibank, z kartą 5zł/m-c, bez 3zł/m-c

    Możesz założyć sobie drugie konto w mBanku, tam dostaniesz kartę za darmo.

  • 7. Data: 2005-06-13 11:41:57
    Od: nod <n...@U...op.pl>

    VW Bankiem głowy sobie nie zawracaj. Dobrym wyborem dla Ciebie byłby
    Multibank.

    pozdr
    nod

  • 8. Data: 2005-06-13 20:42:53
    Od: Rafał madDuck Ochmański <m...@W...pl>

    Dnia Pa?skiego 2005-06-12 Albeiro napisa?(a);

    > ciach

    Twoje wymagania spelnia w pelni Multibank, ale jesli chcesz chodzi o
    KK i konto w EUR to lepszy wydaje sie ING:

    KK -- http://www3.ingbank.pl/u235/navi/32959 (w miare niskie
    oprocentowanie i wciskaja ja kazdemu :P)
    I 3 propozycje co do EUR:
    ROR -- http://www3.ingbank.pl/u235/navi/31355 ;
    OKO -- http://www3.ingbank.pl/u235/navi/32365 ;
    oraz karta do ROR w EUR, mysle ze przydatna sprawa jak jezdzisz do
    Niemiec -- http://www3.ingbank.pl/u235/navi/32328 .

    Z powyzszych 3 tylko karta jest platna i to dosc symbolicznie, wydaje
    mi sie ze 0,50 PLN (!) miesiecznie, ale nie chce mi sie juz
    sprawdzac. Wiec albo Multibank + ING, albo (mysle ze lepiej chociaz
    zalezy ile przelewow wykonujesz, no i musialbys sobie darowac
    "rzeczywistosc" jednego banku) mBank + ING. Wszystkie (MB, mB i ING)
    oferuja obsluge przez net.

    PS. Nie daj sobie wcisnac zlotowkowego ROR-u w ING! :P Najwyzej OKO.

    --
    m...@W...pl ][ http://www.againsttcpa.com