  • 1. Data: 2010-05-05 21:32:45
    Temat: millennium - zmiana daty splaty kredytu hipotecznego
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    HI

    W millennium pojawiła się ostatnio opcja zmiany dnia, w którym ściągana
    jest z konta rata kredytu. U mnie to jest aktualnie z tego co pamiętam
    3 czy 4 dzień miesiąca. Czy uważacie, że jest sens zmienić dzień, jeśli
    tak to na który? Kiedyś w jakimś artykule wyczytałem, że banki podnoszą
    spread/kursy w okresie gdy nadchodzi dzień spłaty kredytów w walutach,
    ale nie wiem na ile to jest aktualne i prawdziwe w przypadku millennium.
    Kredyt w CHF.
    Aha, próbowałem analizować wykresy kursów walut dostępne na www banku,
    ale bez skutku.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 2. Data: 2010-05-06 06:07:57
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    W dniu 2010-05-05 23:32, Zbylut pisze:
> [...]
    > Kredyt w CHF.
    > Aha, próbowałem analizować wykresy kursów walut dostępne na www banku,

    W Mille dniem spłaty jest dzień n-ca wypłaty pierwszej transzy, więc
    dość losowy (chyba, że manipulują tym dniem, ale to byłoby wcale nie łatwe).
    Banki, które mają inaczej rzeczywiście robią (robiły?) numery.

    Do pytania zasadniczo się przyłączam :)
    Kursy na przełomie m-ca mogą być zaburzone manipulowaniem wynikami? A co
    datami rozliczeń różnych instrumentów finansowych? Etc.

  • 3. Data: 2010-05-06 13:22:05
    Od: "atott" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ~|_ukasz <l...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > Kursy na przełomie m-ca mogą być zaburzone manipulowaniem wynikami? A co
    > datami rozliczeń różnych instrumentów finansowych? Etc.

    pierwotnie mialem date splaty 16 kazdego miesiaca , postanowilismy zmienic na
    1go dla wygody, niestety przez ostatnie 2 lata kurs przeliczenia CHF na PLN w
    okolicach srodka miesiaca zawsze byl korzystniejszy niz na przelomie miesiecy;
    zmiana daty splaty kosztuje 100PLN, przynajmniej juz aneksu do umowy nie
    trzeba leciec i podpisywac

  • 4. Data: 2010-05-06 18:47:44
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl>

    Dnia 2010-05-05 23:32, Użytkownik Zbylut napisał:
> [...]
    > spread/kursy w okresie gdy nadchodzi dzień spłaty kredytów w walutach,
    > ale nie wiem na ile to jest aktualne i prawdziwe w przypadku millennium.

    W Millenium nie ma to sensu, skoro każdy kredytobiorca ma datę raty w inny
    dzień (wg dnia pierwszej transzy, jak tu już napisano). Jeśli już to przesuń
    w przód, jeśli masz obawy, że z jakichś względów możesz nie zdążyć z
    wpłaceniem kasy przed terminem. Np. dostajesz wynagrodzenie 2. dnia
    miesiąca, a 3. dnia jest termin raty.

    --
    Sławomir Szyszło
    Primus inter FAQires & Grand Inquisitor no.0 of pl.comp.bazy-danych

  • 5. Data: 2010-05-08 16:17:54
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Zbylut wrote:

    > Kredyt w CHF.
    > Aha, próbowałem analizować wykresy kursów walut dostępne na www banku,
    > ale bez skutku.

    nie ma sensu analizowac kursow walut w mille. lepiej poswiec te 500pln
    na aneks do kredytu i podepnij pod splacanie rat bezplatne konto walutowe
    chf, ktore mozesz zasilac przelewem z zewnatrz. aktualnie deutsche bank
    oferuje jeszcze chyba promocje franka i alior ma ofercie konto kantor.
    oba te warianty dadza ci wieksza oszczednosc niz przesuniecie daty splaty.
    ja od 2008-go roku kupuje sobie franki na bufor z wyprzedzeniem gdy zloty
    jest mocny i przelewam na ror-chf w mille, a jak zloty slabnie tak jak
    teraz, to sie nie stresuje i pozwalam saldu spadac. kredyt walutowy w chf
    jest dobra sprawa o ile potrafi sie nim operowac :)