  • 1. Data: 2012-11-28 11:02:24
    Temat: [mbank] było: brak blokad
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Swego czasu był poruszany temat braku blokad na rachunku przy
    płatnościach kartą debetową mBanku, otóż doszedł do tego tematu jeszcze
    jeden punkt: takie transakcje nie są uwzględniane w limitach, które
    ustala się dla danej karty, zarówno limitach ilościowych jak i
    kwotowych, dziennych i miesięcznych. Co zupełnie przekreśla użyteczność
    tej, skądinąd bardzo potrzebnej, funkcji (limitów).

    Czy w innych bankach też tak to działa? W tych, w których płatności
    kartą nie robią blokad.

    andy_nek

  • 2. Data: 2012-11-28 11:43:23
    Temat: Re: [mbank] było: brak blokad
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Kłos wrote:
> [...]
    > jeden punkt: takie transakcje nie są uwzględniane w limitach, które
    > ustala się dla danej karty, zarówno limitach ilościowych jak i

    Skoro nie ma blokady to jak maja byc?
    Beda wliczone po rozliczeniu transakcji.

    limitow kazdy pilnuje sobie sam.

    Bank pilnuje, zebys ich za bardzo nie przekroczyl i zeby moc cie łupnac
    karą jak przekroczysz.
    To co widzisz, to jest to co jest dla nich. Nie dla ciebie.

    ty masz sobie limitow pilnowac sam. metoda dowolna,
    mozesz korzystac z wartosci ktora pokazuje ci bank, mozesz chodzic do
    wrozki, mozesz tez prowadzic swoje wlasne notatki.

    A najlepiej nie robic problemu braku sznurka do snopowiazalek i uzywac
    karty, ktory ma wystarczajaco wysoki limit aby go nie przekraczac.

  • 3. Data: 2012-11-28 12:17:23
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    witek pisze:

    > Skoro nie ma blokady to jak maja byc?
    > Beda wliczone po rozliczeniu transakcji.

    Nie zrozumiałeś, limity nie ulegają zmianie nawet po rozliczeniu takiej
    transakcji (czyli po jej zaksięgowaniu).

    andy_nek

  • 4. Data: 2012-11-28 13:29:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Kłos wrote:
    > Nie zrozumiałeś, limity nie ulegają zmianie nawet po rozliczeniu takiej
    > transakcji (czyli po jej zaksięgowaniu).

    ktore limity?

  • 5. Data: 2012-11-28 16:47:01
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    witek pisze:

    > ktore limity?

    A o których tak bardzo stanowczo pisałeś? W mBanku, dla kart debetowych,
    istnieją tylko jedne limity: dotyczące transakcji tą kartą. Samodzielnie
    ustalasz ile transakcji i w sumie na jaką kwotę zgadzasz się
    zaakceptować dziennie i osobno miesięcznie. Taki ficzer. Dla tych
    ostrożnych, co lubią kontrolować swoje wydatki. Każda transakcja
    zmniejszała limit, ew. aż do zera.

    I teraz tę użyteczność szlag trafił. Transakcje bez blokad nie zmieniają
    dostępnego limitu, nawet po zaksięgowaniu. Ani ilościowego, ani
    kwotowego. Oczywiście chodzi o limit miesięczny, bo że nie działa to dla
    dziennego to już jest oczywiste.

    Krótko mówiąc w mBanku jedna z bardzo pożytecznych funkcji kart
    debetowych tak naprawdę przestała działać.

    andy_nek

  • 6. Data: 2012-11-28 18:06:40
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2012-11-28 16:47, Andrzej Kłos pisze:

> [...]
    > dziennego to już jest oczywiste.
    >
    > Krótko mówiąc w mBanku jedna z bardzo pożytecznych funkcji kart
    > debetowych tak naprawdę przestała działać.

    Ale w mbanku ustawiasz WYŁĄCZENIE limity autoryzacyjne więc jeśli jest
    autoryzacja to i limit się zmniejsza. Jeśli transakcja jest offline
    czyli bez autoryzacji to jakim cudem ten limit ma się zmniejszyć?

  • 7. Data: 2012-11-28 19:09:02
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    osa pisze:
> [...]

    Limit miesięczny? Po rozliczeniu/zaksięgowaniu. Dotychczas (do kiedy?)
    wszystkie transakcje taką kartą były autoryzowane, to i problemów nie
    było. Wprowadzili offline, to powiedz, po co komu limity, które
    obsługują tylko kawałek płatności? A już limity dzienne to kuriozum.
    Przecież przy płatności nie ty wybierasz, jak ta płatność ma się
    zrealizować, w ramach limitu, czy poza nim. Mam ustawione: limit
    ilościowy dzienny na 4. I co on mi obecnie daje?

    andy_nek

  • 8. Data: 2012-11-28 19:37:30
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2012-11-28 19:09, Andrzej Kłos pisze:
    > Limit miesięczny? Po rozliczeniu/zaksięgowaniu. Dotychczas (do kiedy?)
    > wszystkie transakcje taką kartą były autoryzowane, to i problemów nie
    > było.

    Do tej pory większość transakcji była online, a zauważyłem ostatnio że
    (nie tylko w mbnaku) coraz więcej transakcji idzie offline.

    > Wprowadzili offline, to powiedz, po co komu limity, które
    > obsługują tylko kawałek płatności?

    No tak to już jest z tymi kartami, że nie każda operacja musi być
    autoryzowana.

    > A już limity dzienne to kuriozum.
    > Przecież przy płatności nie ty wybierasz, jak ta płatność ma się
    > zrealizować, w ramach limitu, czy poza nim. Mam ustawione: limit
    > ilościowy dzienny na 4. I co on mi obecnie daje?

    Daje Ci tyle, że jeśli będą autoryzacje to piąta operacja jej nie
    dostanie. Tyle...

    Nie wiem jakich odpowiedzi oczekujesz, ale tak działa ten cały system.
    Operacja nie musi być autoryzowana, a Ty musisz zapewnić środki na
    rozliczenie transakcji nieutoryzowanych, których dokonałeś. Tak się
    umówiłeś z bankiem podpisując umowę.

  • 9. Data: 2012-11-28 20:21:24
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    osa pisze:

    > Daje Ci tyle, że jeśli będą autoryzacje to piąta operacja jej nie
    > dostanie. Tyle...
    >
    > Nie wiem jakich odpowiedzi oczekujesz, ale tak działa ten cały system.

    Ok., tak działa ten system. A działał inaczej. Może chcę zwrócić uwagę
    tym, którzy nadal myślą, że system działa jak dawniej. I teraz te
    limity, które miały w jakiś tam sposób przyczyniać sie do bezpieczeństwa
    użytkowania kart debetowych można sobie darować i poustawiać w nich
    999999 jak jest w defaulcie.

    andy_nek

  • 10. Data: 2012-11-29 22:23:18
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 28 Nov 2012 20:21:24 +0100, Andrzej Kłos napisał(a):

> [...]
    > limity, które miały w jakiś tam sposób przyczyniać sie do bezpieczeństwa
    > użytkowania kart debetowych można sobie darować i poustawiać w nich

    Pewnie ktoś policzył, że jak co czwarta/trzecia/czy tam co któraś
    transakcja pójdzie offline to tylko same zyski. Mniejsza liczba połączeń,
    odpytań systemów autoryzacyjnych, banków etc no i w bonusie może wpaść
    kasa za monit z info o wyjechaniu poza kreskę.

    --
    xbartx