  • 1. Data: 2009-05-16 21:16:59
    Temat: mLokata - oprocentowanie
    Od: Michał <n...@n...pl>

    Hej,

    Czy ktoś wie jaka idea przyświcała, podczas ustanawiania oprocentowania
    lokaty jak poniżej:

    2 miesiące 5,45%
    3 miesiące 3,65%
    4 miesiące 5,60%
    6 miesięcy 3,80%
    9 miesięcy 3,85%
    12 miesięcy 5,75%

    Można podejść do tego tak, że nie chcą dać zarobić dlatego im dłuższy okres
    lokaty tym mniejsze oprocentowanie. Jednak 9 mcy a 12 to już nie jest taka
    wielka różnica jeśli chodzi o czas, w oprocentowniu natomiast dość
    konkretna.

    Z czego to może wynikać?

    --
    Pozdrawiam,
    Michał

  • 2. Data: 2009-05-16 22:25:43
    Temat: Re: mLokata - oprocentowanie
    Od: Ra <a...@a...com>

    Michał pisze:
> [...]
    > 12 miesięcy 5,75%
    >
    > Można podejść do tego tak, że nie chcą dać zarobić dlatego im dłuższy okres
    z tego że spodziewane są 1-2 obniżki stóp procentowych w tym roku

    >Jednak 9 mcy a 12 to już nie jest taka
    > wielka różnica jeśli chodzi o czas, w oprocentowniu natomiast dość
    > konkretna.
    >
    > Z czego to może wynikać?
    nie wiem może jednak cieżko przekonać ludzi do zablokowania kasy na
    12m-cy na 3%

  • 3. Data: 2009-05-17 05:58:19
    Od: "Lukasz W." <w...@i...pl>

> [...]
    > lokaty tym mniejsze oprocentowanie. Jednak 9 mcy a 12 to już nie jest taka
    > wielka różnica jeśli chodzi o czas, w oprocentowniu natomiast dość

    może sugerowali się okresami kiedy będą konczyć sie ludziom lokaty danego
    typy o określonym oprocentowaniu

    posiadają dane kiedy i jaka ilość pieniedzy wyparuje z depozytów - mowa np
    po lokatach rocznych zakładanych na wyjątkowo korzystnym oprocentowaniu w
    zadanym okresie czasu w przeszłości (np w przeciągu 2 msc)
    czyli ogółem taką tabelą oprocentowania sterują aby ilość w depozytach była
    powyżej jakiegoś określonego poziomu...

    Ł. W.

  • 4. Data: 2009-05-17 06:39:23
    Od: "azot" <z...@g...pl>

    Użytkownik "Lukasz W." <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czyli ogółem taką tabelą oprocentowania sterują aby ilość w depozytach
    > była powyżej jakiegoś określonego poziomu...

    A były wcześniej lokaty 2 i 4 miesięczne? To wyglada na to, że wcześniej nie
    było lokat 2 i 4 miesięcznych. Mechanizm moze być taki: wabimy nowych
    klientów przyzwoitym oprocentowaniem, bedą zakładać nowe lokaty na 2 i 4
    miesiace. Natomiast lokaty już istniejące, które beda się odnawiać, odnowią
    sie na niski procent. Te pieniądze bank już ma i część klientów zostawi
    odnowienie na poprzedni okres. Tylko pilnujący dobrze swojego interesu
    zadbają o to, żeby w dniu odnowienia zmienic okres lokaty.

    azot

  • 5. Data: 2009-05-17 06:47:03
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "azot" news:guobeq$1ko$1@news.task.gda.pl

    [ciach]

    2 - miesięczne lokaty były w mBanku od dawien dawna :)

  • 6. Data: 2009-05-18 22:02:38
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Michał" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś wie jaka idea przyświcała, podczas ustanawiania oprocentowania
    > lokaty jak poniżej:
    >
    > 2 miesiące 5,45%
    > 3 miesiące 3,65%
    > 4 miesiące 5,60%
    > 6 miesięcy 3,80%
    > 9 miesięcy 3,85%
    > 12 miesięcy 5,75%

    Też mnie to zastanowiło, nawet miałem założyć niemal identyczny wątek! :-)

    O ile dobrze policzyłem, to różnica w odsetkach pomiędzy
    lokatą 2- a 3-miesięczną (przy kwocie lokaty 10 000 zł)
    nie przekracza złotówki.

    Piotr

  • 7. Data: 2009-05-19 09:37:02
    Od: "xXx" <n...@o...pl>

> [...]
    > odnowienie na poprzedni okres. Tylko pilnujący dobrze swojego interesu
    > zadbają o to, żeby w dniu odnowienia  zmienic okres lokaty.

    Tylko czy takim marnym procentem mozna kogos zwabic ? Rozumiem takie
    oprocentowanie jakie jest na lokacie Rewolwer, do tego na 2 lata z mozliwoscia
    rezygnacji. Czyli jak stopy ida w dol to trzymamy do oporu, a jak do gory to
    zawsze co 3 miesiace mozna zrezygnowac bez strat, a w mBanku nedza straszna. W
    ogole to nie rozumiem polityki dlatego do tej pory lokaty w mBanku mialy nizsze
    oprocentowanie od eMaxPlusa, mimo ze z lokaty nie mozna w dowolnej chwili
    zrezygnowac bez utraty odsetek a z konta mozna.