  • 1. Data: 2003-03-28 13:56:40
    Temat: mBank info o niewykonanych przelewach
    Od: "B.Szlachetko" <b...@i...pwr.wroc.pl>

    Hej!
    Gdzie w serwisie mBanku jest info na temat niewykonanych przelewów i
    przyczyn takiego stanu?
    Ja zleciłem przelew z Emax na Ekonto i potem na mBiznes (coby Vat
    zapłacić) a tu nici. Kapustka została na Ekoncie i w efekcie mam 3 dni
    opóźnienia w opłacie VAT. Jak mogła byc przyczyna?

    Zdrufko

    --
    B...@p...wroc.pl

  • 2. Data: 2003-03-28 14:19:35
    Temat: Re: mBank info o niewykonanych przelewach
    Od: Szymon Marjanski <s...@p...onet.pl>

    28 Mar 2003 13:56:40 GMT "B.Szlachetko" <b...@i...pwr.wroc.pl> wrote:

    > Hej!
    > Gdzie w serwisie mBanku jest info na temat niewykonanych przelewów i
    > przyczyn takiego stanu?
    > Ja zleci?em przelew z Emax na Ekonto i potem na mBiznes (coby Vat
    > zap?aci?) a tu nici. Kapustka zosta?a na Ekoncie i w efekcie mam 3 dni
    > opó?nienia w op?acie VAT. Jak mog?a byc przyczyna?
    >
    > Zdrufko

    Gdzies popelniles blad. mBank dziala teraz bardzo stabilnie.
    Gdzies po drodze zabraklo kasy, albo przelewy sa wykonywane w
    kolejnosci: z eKonta, z eMaksa.

  • 3. Data: 2003-03-28 14:55:03
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Ja zleciłem przelew z Emax na Ekonto i potem na mBiznes (coby Vat
    > zapłacić) a tu nici. Kapustka została na Ekoncie i w efekcie mam 3 dni
    > opóźnienia w opłacie VAT. Jak mogła byc przyczyna?

    zasada ogolna jest taka, ze mBank najpierw wykonuje przelewy wenetrzne,
    a potem zewnetrzne. Nie ma natomiast o ile sie orientuje zasady ustalajacej
    kolejnosci wykonywania przelewow wewnetrznych, wiec po prostu
    zanim pieniadze pojawily sie na eKoncie (z eMaxa) system podjal
    probe przelania z eKonta (pewnie jeszcze pustego) na mBiznes.
    Nie zdziwilbym sie gdyby przelewy wewnetrzne byly wykonywane w kolejnosci
    zlecania. Czy definiujac przelewy przyszle zdefiniowales najpierw eM->eK
    a potem eK->mB? czy moze najpierw mB->US potem eK->mB a na koncu eK->eM ?

    pozdrawiam

    romekk

  • 4. Data: 2003-03-28 15:14:49
    Od: Szymon Marjanski <s...@p...onet.pl>

    28 Mar 2003 14:55:03 GMT Roman Kubik <r...@p...com.pl> wrote:

> [...]
    > zanim pieniadze pojawily sie na eKoncie (z eMaxa) system podjal
    > probe przelania z eKonta (pewnie jeszcze pustego) na mBiznes.

    Taki wlasnie scenariusz obstawiam. Czy ktos wie w jakiej kolejnosci
    system mBanku wykonuje te przelewy?

    Szymon

  • 5. Data: 2003-03-28 16:43:20
    Od: "Jacek Orlowski" <J...@O...Com.SpamRemove>

    Użytkownik "B.Szlachetko" napisał w wiadomości

    > Gdzie w serwisie mBanku jest info na temat niewykonanych przelewów i
    > przyczyn takiego stanu?

    na mLinii :-(
    mialem podobny przypadek ze przelew nie poszedl (z mojej winy
    bo zapomnialem o zleceniu stalym i nie dolalem na mK odpowiedniej
    ilosci kazdy z mE) nie mnie w serwisie WWW nie ma sladu na ten
    temat - stosowna informacje uzyskalem na mLinii proszac by w
    przyszlosci uwzgledniono na stronie taka "szufladke".

    pozdr!
    jO.

  • 6. Data: 2003-03-28 16:59:08
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    Użytkownik "B.Szlachetko" <b...@i...pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > zapłacić) a tu nici. Kapustka została na Ekoncie i w efekcie mam 3 dni
    > opóźnienia w opłacie VAT. Jak mogła byc przyczyna?

    Może zlecałeś na sobotę/niedzielę ? a chciało wykonać się w piątek

    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=250
    06&t=25006

    4 Zlecenia stałe/przelewy z datą przyszłą, których data realizacji przypada
    na dzień wolny od pracy są realizowane w ostatni dzień roboczy przed
    wyznaczoną datą transakcji np: jeżeli data realizacji zlecenia
    stałego/przelewu z data przyszłą przypada na sobotę lub niedzielę to środki
    na realizację przelewu muszą być zapewnione już w piątek o godzinie 0:00
    gdyż o tej porze rozpoczyna się proces odpowiedzialny za realizację zleceń
    stałych/przelewów z datą przyszłą.

    nie lepiej założyć eMAX-2 i na nim zdefiniować przelew na mBiznes ?

    wtedy:
    eMAX-1-> eKonto ->eMAX-2 /jak masz czas, bez "utraty" odsetek/
    eMAX-2 -> mBiznes wg zlecenia.

    Do wykonania w przyszłości jeden wewnętrzny i jeden zewnetrzny.
    (poza nielicznymi wyjątkami kończyło się to powodzeniem).
    Przy naprawdę ważnych przelewach
    nie warto oszczędzać odsetek za jeden dzień.
    Nie ma w takim wypadku podstaw do reklamacji.

    BAH

  • 7. Data: 2003-03-28 20:19:52
    Od: "Maciej Matuszczyk \(2Mat\)" <m...@n...com.pl>

    Generalnie to jest skandal.
    Też miałem taki problem ze stałymi zleceniami (raty pożyczki,
    ubezpieczenie).
    Akurat w dzien kiedy mialem je ustawione na koncie bylo mniej kasy niz
    potrzeba.
    Dopiero telefon z ubezpieczalni dał mi do myślenia.
    Wysłałem do mbanku mejla, zeby cos z tym zrobili, bo faktycznie na stronie
    nie ma sladu, ze jakis przelew nie poszedl (np. Inteligo wysyla w takiej
    sytuacji sms-a). Odpisali, ze pracuja nad tym.... a bylo to chyba ze rok
    temu.

    Od tego czasu, wiem, ze nie mozna im ufac, wiec sprawdzam co miesiac, czy
    przelewy poszly.
    Taki paradoks. Ich komputer w ulamku sekundy moze taki martwy przelew
    wylapac i gdzies to zapisac. Ale nie, nie mozna.
    W sumie bank jako taki jest nizly, ale taki drobiazgi bardzo psuja
    wizerunek.
    ... drugi drobiazg to niski dzienny limit wyplat w bankmacie.

    --
    ---
    Maciej Matuszczyk

  • 8. Data: 2003-03-28 20:35:33
    Od: Arkadiusz Ryćkowski <a...@a...net>

> [...]
    > zapłacić) a tu nici. Kapustka została na Ekoncie i w efekcie mam 3 dni
    > opóźnienia w opłacie VAT. Jak mogła byc przyczyna?

    Ja raz na m-c robię przegląd historii i patrzę czy wyszły SZP i czy wszystko
    opłaciłem
    Parę dni temu pekao sa zrobiło na mnie duże wrażenie: przysłało mi list że
    dniu takim a takim nie wyszło ZSL
    bo zabrakło środków, pełne info

    ps jak już pisałem kiedyś konta nie mam tam od ponad roku ale i tak mnie
    mile zaskoczyło

    Pozdrawiam
    Arek

  • 9. Data: 2003-03-29 15:08:09
    Od: Radek B <r...@f...inv.pl>

    Szymon Marjanski pisze:
    >Czy ktos wie w jakiej kolejnosci system mBanku wykonuje te przelewy?

    Losowej ? :)

    --
    mailto:r...@f...inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !

  • 10. Data: 2003-04-03 06:52:33
    Od: "B.Szlachetko" <b...@i...pwr.wroc.pl>

    Dzięki wszystkim za głosy w tej sprawie.
    Niestety jak widać z dyskusji mBank ma ten problem głęboko w ... nosie.
    Szkoda.

    Pozdrawiam wszystkich
    --
    B...@p...wroc.pl