  • 1. Data: 2006-03-14 09:22:27
    Temat: mBank - dlaczego zszedl na psy?
    Od: "Torex" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witajcie
    Mnie spotkała taka niespodziankaw mBanku podczas załatwienia kredytu hipotecznego:
    - termin załatwienia kredytu (wszystkie formalności do wypłaty) uzgodniony z
    konsultantem na 3
    tygodnie - taki zapis musiałem umieścić w umowie z developerem.
    - warunki uzgodnione z konsultantem: prowizja 0.8%, do sumy kredytu doliczony koszt
    wykończenia
    jako koszt poniesiony przeze mnie - w skutek czego mój udział własny się znacząco
    zwiększy- czyli
    kwata doubezpieczenia niskiego wkładu własnego dużo mniejsza

    A ostatecznie sprawa się tak zakończyła - umowa zrobiona po terminie ze zmienionymi
    warunkami:
    warunki w umowie: prowizja 1%!!!! koszt wykończenia nie uwzględniony - w sumie jakieś
    2000 w
    plecy!

    I tu mnie dręczy pytanie - dlaczego mbank tak zszedł na psy? dla moich głupich 2000
    zeta?
    Dla mnie to świadczy o tym, że jest skrajnie niewiarygodny! - to smutne, bo to był
    jedyny bank,
    który był inny, lepszy.
    Torex

  • 2. Data: 2006-03-14 09:37:37
    Temat: Re: mBank - dlaczego zszedl na psy?
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Torex" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > znacząco zwiększy- czyli
    > kwata doubezpieczenia niskiego wkładu własnego dużo mniejsza

    Sprzedawca obieca ci złote góry, a i tak analityk to potem weryfikuje. Jeden
    ma za zadanie sprzedać jak najwięcej, drugi pilnuje by bank nie stracił.
    Stąd masz powstałą różnicę.

  • 3. Data: 2006-03-14 09:44:58
    Od: Michal M JJ <w...@...pl>

    > Dla mnie to świadczy o tym, że jest skrajnie niewiarygodny! - to smutne, bo to był
    jedyny bank,
    > który był inny, lepszy.

    haslo "jak zaden inny", dla mnie, przestalo byc aktualne w momencie gdy
    wprowadzili oplate za przelewy - stali sie "jak kazdy inny" a nawet gorzej bo
    vw, lukas czy r-bank maja darmowe...
    aktualnie mam po 820zl na czterech eMaxPlusach w celu ominiecia belki i uwazam,
    ze tylko do tego sie ten bank nadaje...

    ps
    moze maja zbyt wielu klientow i zamalo okienek w marmurze...

  • 4. Data: 2006-03-14 09:57:57
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Sprzedawca obieca ci złote góry, a i tak analityk to potem weryfikuje.
    > Jeden
    > ma za zadanie sprzedać jak najwięcej, drugi pilnuje by bank nie stracił.
    > Stąd masz powstałą różnicę.

    Tu akurat analityk niewiele ma do sytuacji, bo jego rola to ograniczanie
    ryzyka.

    Moim skromnym zdaniem:

    a. nastąpił zwykły ludzki błąd tzn. w warunkach kredytu konsultant nie
    zaznaczyl kwoty prowizji 0.8% tylko poszlo standardowo 1%, ani nie zaznaczyl
    we wniosku dodatkowych wydatków, które mialy byc uwzglednione w kredycie,

    b. konsulatant zrobił to celowo jesli chodzi o prowizję, gdyz zapewne jego
    wynagrodzenie to czesc prowizji placona przez klienta, ale jesli chodzi o
    udzial wlasny to nie sądze, zeby mial tu jakis interes.

    Dla mnie bardziej prawdopodobna jest opcja a, ale pewnosc z opisu mam jedną,
    ze konsultant powienien zmienic zawód, bo tak sie po prostu tego nie robi.
    Dał ciała i tyle.

    W zaistnialej sytuacji proponuję złożyc reklamacje, opisac całą sprawę i
    zazadac:
    a. zwrotu czesci prowizji
    b. zwrotu czesci kosztu ubezpieczenia niskiego wkladu
    c. zwrotu utraconych odsetek od kwot z a i b.

    Mialem podobnie (nie identycznie) w Multibanku, złozylem reklamacje i
    zostala uznana w calosci.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 5. Data: 2006-03-14 10:46:23
    Od: "Torex" <t...@W...gazeta.pl>

    a...@t...pl (Bartek) napisał(a):

> [...]
    > c. zwrotu utraconych odsetek od kwot z a i b.
    >
    > Mialem podobnie (nie identycznie) w Multibanku, złozylem reklamacje i

    Reklamacje już oczywiście złożyłem - czekam na odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Torex

  • 6. Data: 2006-03-14 14:43:16
    Od: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl>

    Michal M JJ pisze:

    /ciach/
    > aktualnie mam po 820zl na czterech eMaxPlusach w celu ominiecia belki i uwazam,
    > ze tylko do tego sie ten bank nadaje...
    /ciach/

    Z odsetek na eMAX plus nie pobiera się 19% belkowego? Pierwsze słyszę...

    --
    Z poważaniem
    Grzegorz Kamionka

  • 7. Data: 2006-03-14 15:11:52
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    Grzegorz Kamionka wrote on 2006-03-14 15:43:
    > Michal M JJ pisze:
    >
    > /ciach/
    > /ciach/
    >
    > Z odsetek na eMAX plus nie pobiera się 19% belkowego? Pierwsze słyszę...

    Pobiera, ale od 820 zł na każdym miesięcznie narasta około 2,46 - a
    wtedy podatku nie ma (jest, ale po zaokrągleniu wynosi 0 zł) :-)
    Taki ficzer. Dlatego też niektórzy zakładają np kilka lokat 7-dniowych
    zamiast jednej (ale to już w innym banku).

    Michał M

  • 8. Data: 2006-03-14 15:15:55
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kamionka" <k...@T...data.pl> napisał w
    wiadomości news:4416d67b$1@news.home.net.pl...
    > Michal M JJ pisze:
    >
    > /ciach/
    > /ciach/
    >
    > Z odsetek na eMAX plus nie pobiera się 19% belkowego? Pierwsze
    > słyszę...

    Jak widac, uczyc sie mozna przez cale zycie. :-) Trzeba po prostu
    dbac, aby odsetki naliczone na koniec miesiaca nie przekroczyly 2,49
    zł. Dla jednego dnia odpowiada to (przy obecnej stopie procentowej),
    optymalnej kwocie salda na tym rachunku rownej: 25.195,14 zł. W
    przypadku utrzymywania salda dluzej, jest ono proporcjonalnie nizsze.

    marekz

    marekz

  • 9. Data: 2006-03-14 20:30:33
    Od: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl>

    MrMrooz pisze:

> [...]
    > Taki ficzer. Dlatego też niektórzy zakładają np kilka lokat 7-dniowych
    > zamiast jednej (ale to już w innym banku).

    Ah, no tak :) Z treści posta wyczytałem, że z odsetek kwoty na eMAX plusie
    nie pobiera się belkowego - jakoś nie zwróciłem uwagi na konkretną kwotę -
    820 PLN :)

    --
    Z poważaniem
    Grzegorz Kamionka

  • 10. Data: 2006-03-15 13:28:45
    Od: "tomaroc" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Torex" wrote:

    > I tu mnie dręczy pytanie - dlaczego mbank tak zszedł na psy? dla moich
    > głupich 2000 zeta?

    Może nieco z innej beczki, ale potwierdza to tylko moja opinie o mBanku :(

    Zlozylem wniosek o KK. Po kliku dniach dostaje emaila (sprawdzam status na
    www) ze wniosek rozpatrzony pozytywnie. Ze skontaktuje sie ze mna kurier
    (czy tam pracownik banku..) w celu podpisania umowy...

    Mijaja 2 tygodnie, dzwonie na mLinie i dowiaduje sie ze dokumenty zostaly
    przekazane, ale zebym poczekal jeszcze kilka dni na kontakt kuriera, i
    ewentualnie zadzwonił za kilka dni...

    Mijaja kolejne dni, znow dzwonie na mLinie i dowiaduje sie zebym zadzwonil
    do lokalnego oddzialu mBanku (w sz-nie) bo tam sa dokumenty... Wiec dzwonie
    i dowiaduje sie ze ktos jest na urlopie, ktos na zwolnieniu itp...
    Dobra - zeby nie fatygowac pracownikow umawiam sie ze sam przyjade do nich
    zeby podpisac umowe.

    Umowe podpisuje w 2 egzeplazach, przekazuje inne dokumenty (xero dowodu,
    ksiazeczki wojskowej itp...), wszystko podpisane - mam czekac ok 3-5 dni na
    KK przeslana poczta....

    Mijają 3 dni - dostaje emaila z wiadomoscia ze moj wniosek o karte kredytową
    zostal rozpatrzony negatywnie.

    I jak tu sie nie wkur.... ?

    pozdrawiam i polecam inne banki :)
    t.