  • 1. Data: 2012-11-01 08:00:43
    Temat: [mBank] brak blokady
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    No właśnie, przy płaceniu kartą 31.10 w Lidlu, nie pojawiła się na
    rachunku blokada. Nie ma też transakcji w historii, co akurat jest
    zrozumiałe. Ale brak blokady już nie.

    karta Visa debetowa, płatność "przez chip", PIN, kwota powyżej 50 zł.

    Ki czort?

    andy_nek

  • 2. Data: 2012-11-01 08:03:07
    Temat: Re: [mBank] brak blokady
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Andrzej Kłos <a...@w...pl> writes:

> [...]
    > zrozumiałe. Ale brak blokady już nie.
    >
    > karta Visa debetowa, płatność "przez chip", PIN, kwota powyżej 50 zł.

    Powrót do normalności ;) ?
    KJ

    TONY RANDALL! Is YOUR life a PATIO of FUN??

  • 3. Data: 2012-11-01 10:08:00
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Ja 31 w tej samej kasie /Lidl/ płaciłem kredytową MC i Visa. Na Visa jest
    blokada na MC nie ma.

    Bogdan

  • 4. Data: 2012-11-01 18:12:58
    Od: quiris <l...@b...biz>

    Miałem podobną sytuację niedawno z KK Mastercard Citibanku.
    Problem chyba dotyczy agenta rozliczeniowego Lidla.
    --
    Pozdrawiam,
    Robert Błaut

  • 5. Data: 2012-11-01 23:10:48
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 01 Nov 2012 08:00:43 +0100, Andrzej Kłos napisał(a):

    > karta Visa debetowa, płatność "przez chip", PIN, kwota powyżej 50 zł.
    >
    > Ki czort?

    Jeśli to była karta zbliżeniowa, to "ten typ tak ma".

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 6. Data: 2012-11-01 23:32:40
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Chris94 pisze:

    > Jeśli to była karta zbliżeniowa, to "ten typ tak ma".

    To rzeczywiście jest Visa payWave, ale "wykastrowana". Z innych sklepów
    blokady są. Ale właśnie dziś rozliczyła mi się transakcja z Lidla, tyle,
    że poprzednia, też bez blokady. I konto się zmniejszyło. I to jest, jak
    rozumiem, kolejny możliwy przyczynek, żeby zrobić saldo ujemne na koncie
    "debetowym". Czy mBank uznałby taką reklamację - saldo ujemne nie z
    mojej winy? A może jednak z mojej?

    Może naprawdę coś jest z tym agentem rozliczeniowym Lidla, jak pisał
    "quiris". Ogólnie - nie jest dobrze.

    andy_nek

  • 7. Data: 2012-11-01 23:59:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Kłos" 5092f883$...@n...home.net.pl

    > "debetowym". Czy mBank uznałby taką reklamację - saldo ujemne nie z mojej winy? A
    może jednak z mojej?

    Sprawdź i opisz. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2012-11-02 01:15:40
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 01 Nov 2012 23:32:40 +0100, Andrzej Kłos napisał(a):

    > To rzeczywiście jest Visa payWave, ale "wykastrowana".

    Wykastrowanie nie odgrywa tu żadnej roli. Ja takiej karty używam ponad
    miesiąc i jeszcze żadna operacja nie zrobiła mi blokady, również nie
    dostaję powiadomienia SMS-owego o dokonanej operacji, podczas gdy przy
    poprzedniej karcie Visa Electron dostawałem SMS-a za każdym razem.
    Właśnie dlatego w jednym z wcześniejszych postów napisałem, że ta karta
    jest traktowana jak karta kredytowa z zerowym kredytem i "grace period"
    wynoszącym zero dni.

> [...]
    > rozumiem, kolejny możliwy przyczynek, żeby zrobić saldo ujemne na koncie
    > "debetowym". Czy mBank uznałby taką reklamację - saldo ujemne nie z

    Absolutnie nic by nie uznał. Aktywując nową kartę potwierdziłeś, że
    zapoznałeś się z nowym, liczącym coś 25 stron "Regulaminem wydawania i
    używania debetowych kart płatniczych mBanku", który obliguje Cię do
    zapewnienia na koncie karty środków wystarczających na pokrycie
    wszystkich transakcji dokonanych kartą.
    Tak więc chcąc uniknąć debetu na koncie, w praktyce będziesz musiał
    trzymać tam na nieoprocentowanym rachunku więcej kasy niż masz zamiar
    wydać na płatności kartą.

  • 9. Data: 2012-11-02 20:17:34
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Chris94 pisze:

> [...]
    > Właśnie dlatego w jednym z wcześniejszych postów napisałem, że ta karta
    > jest traktowana jak karta kredytowa z zerowym kredytem i "grace period"

    No wiem, dziś ten sam sklep (Lidl), ta sama karta i blokada już jest.
    Nie ma prawidłowości, a to, niestety, dobrze nie wróży.

    andy_nek

  • 10. Data: 2012-11-03 09:52:45
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 02.11.2012 o 20:17 Andrzej Kłos <a...@w...pl> pisze:

    > No wiem, dziś ten sam sklep (Lidl), ta sama karta i blokada już jest.
    > Nie ma prawidłowości, a to, niestety, dobrze nie wróży.

    Kiedys byl floor limit, a teraz dla kart EMV mamy autoryzacje offline
    dawana przez mikroprocesor karty. W takim przypadku nie ma blokady.
    Wydawalo mi sie, ze kazdy bardziej zaawansowany uzytkownik kart o tym
    powinien wiedziec...

    MK