  • 1. Data: 2006-05-19 08:29:27
    Temat: kupno mieszkania z hipoteką
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Mam ofertę mieszkania, na które jest założona hipoteka, ok. 100.000PLN.

    Dzwoniłem już do mBanku, oni nie widzą problemu z udzieleniem kredytu na
    takie mieszkanie.

    Jakie mogą być problemy z kupnem takiego mieszkania?

    Czy spłacenie hipoteki wiąże się z jakimiś kosztami? Chyba tak, bo
    przecież niektóre banki biorą opłatę za wcześniejszą spłatę kredytu?

    Czy kupno takiego mieszkania oznacza załatwianie większej liczby rzeczy?

  • 2. Data: 2006-05-19 09:37:44
    Temat: Re: kupno mieszkania z hipoteką
    Od: "PBKR" <S...@S...pl>

    trochę większa ilość papierów - choćby deklaracja tego banku który ma wpis
    na hipotece że po wcześniejszej spłacie wycofają wpis

    do tego koszty - wykreślenie wpisu to bodajże 100 zł - ale uwaga niektóre
    sądy strasznie dziwnie interpretują nową ustawę która mówi o "połowie
    pobranej opłaty za wpis" , niektóre sądy wobec tak nieprecyzyjnej ustawy
    twierdzą że należy się połowa opłaty która była pobrana - a to mogło byc
    pare tysięcy złotych

  • 3. Data: 2006-05-19 09:43:27
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Jacek Popławski wrote:

    > Czy spłacenie hipoteki wiąże się z jakimiś kosztami? Chyba tak, bo
    > przecież niektóre banki biorą opłatę za wcześniejszą spłatę kredytu?

    Ale tu już problem obecnego właściciela mieszkania, nie twój. To jego
    obciąży ta opłata. Na wszelki wypadek możesz zapisać w umowie
    przedwstępnej że wszelkie koszty związane ze spłatą kredytu i
    wykreśleniem hipoteki ponosi obecny właściciel.

    Karol

  • 4. Data: 2006-05-19 09:58:21
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > przecież niektóre banki biorą opłatę za wcześniejszą spłatę kredytu?
    >
    > Czy kupno takiego mieszkania oznacza załatwianie większej liczby rzeczy?

    Hipoteka na mieszkaniu to rzecz normalna. W koncu po to są hipoteki, zeby
    byly obciążone.

    Jesli chodzi o formalnosci, to zazwyczaj bank nabywcy chce takie
    oswiadczenie, ze po splacie kredytu/zobowiazania, ktore obciaza hipotekę,
    bank/wierzyciel zbywcy zgodzi sie na wykreslenie hipoteki. Banki to robią
    bez problemu.

    Jesli chodzi o oplaty za wykreslenie hipoteki, to poniesie je zbywca, no
    chyba, ze bedziesz bardzo nalegal na ten dodatkowy koszt. To samo z
    wczesaniejsza splata kredytu: to problem kredytobiorcy.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 5. Data: 2006-05-19 09:59:00
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Karol S napisał(a):

> [...]
    > przedwstępnej że wszelkie koszty związane ze spłatą kredytu i
    > wykreśleniem hipoteki ponosi obecny właściciel.

    Ale jak to dokładnie wygląda od strony technicznej?
    Bank, który udzieli mi kredytu, przeleje na konto sprzedającego o tyle
    mniej, ile wynosi hipoteka.
    Natomiast kwotę z hipoteki pewnie przeleje do banku, u którego był
    poprzedni kredyt.
    Oba przelewy odbędą się juz _po_ podpisaniu aktu notarialnego, bo
    dopiero wtedy można uruchomić kredyt.
    Ale potem jeszcze muszę jakoś wyegzekwować to wykreślenie hipoteki? Bo w
    razie problemów to ja zostanę z rachunkami, a nie poprzedni właściciel.

  • 6. Data: 2006-05-19 10:41:13
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > Ale potem jeszcze muszę jakoś wyegzekwować to wykreślenie hipoteki? Bo w
    > razie problemów to ja zostanę z rachunkami, a nie poprzedni właściciel.

    Troszeczke inaczej.
    Bank Twój przeleje bankowi, w ktorym zbywca ma kredyt kwotę za nieruchomosc.
    Bank zbywcy potraci sobie pozostałą czesc kredytu i wystawi zgode/wniosek na
    wykreslenie hipoteki.
    Do czego takiego zbywca zobowiąze sie w akcie notarialnym, bank bez tego nie
    uruchomi Ci kredytu.

    Jenoczesci Ty zlozysz wniosek o wpisanie hipoteki Twojego banku po akcie
    notraialnym. To tak naprawde nic strasznego i normalna rzecz.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 7. Data: 2006-05-19 12:06:53
    Od: Bohdan 'Nexus' Horst <n...@i...pl>

    Jacek Popławski <j...@i...pl> wrote:
> [...]
    > na takie mieszkanie.
    >
    > Jakie mogą być problemy z kupnem takiego mieszkania?

    Technicznie nie ma problemu, ale jest to na pewno stresujące :)

    > Czy spłacenie hipoteki wiąże się z jakimiś kosztami? Chyba tak, bo
    > przecież niektóre banki biorą opłatę za wcześniejszą spłatę kredytu?

    To przecież nie ty będziesz spłacać tylko sprzedający? i Twój kredyt
    pójdzie w dwóch transzach: dla sprzedającego i dla banku w którym ma
    kredyt hipoteczny ? Nie napisałeś jak miałaby dokładniej wyglądać
    transakcja.

    > Czy kupno takiego mieszkania oznacza załatwianie większej liczby
    > rzeczy?

    Na pewno jest to sytuacja stresujaca i przynajmniej teoretycznie można
    się władować w mieszkanie z hipoteką..

    najlepsza byłaby procedura:

    notarialna umowa przedwstepna
    bank udziela na jej podstawie kredytu (pytanie czy udzieli..:)
    - transza kredytu idzie na spłacenie hipoteki
    notarialna umowa przyrzeczona - kupujesz mieszkanie juz bez hipoteki
    - transza kredytu idzie do kieszeni sprzedającego

    a to wszystko trwa i trwa i trwa

    wersja krótka jest taka, że kupujesz mieszkanie z hipoteką
    i spłacasz ją samemu - tu pewnie byłoby dobrze brać kredyt w tym samym
    banku który jest wpisany w hipotece i najwyżej potem przenieść..

    pozdrawiam

    p.s. sugeruję zacząć od wydania paru złotych i uzyskania odpisu z tej
    księgi wieczystej z hipoteką żeby moża było dokładnie sprawdzić co tam
    jest wpisane (albo poproś sprzedającego, żeby Ci to pokazał - przy
    umowach notarialnych notariusz i tak to potem wszystko sprawdzi)

    --
    Bohdan 'Nexus' Horst

  • 8. Data: 2006-05-19 17:03:55
    Od: "Darek" <0...@n...poczta.onet>

    > trochę większa ilość papierów - choćby deklaracja tego banku który ma wpis
    > na hipotece że po wcześniejszej spłacie wycofają wpis

    A powiedz mi na jakiej podstawie bank po spłacie całkowitej kredytu może nie
    zezwolić na wykreślenie hipoteki

    Darek

  • 9. Data: 2006-05-19 19:04:32
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > notarialna umowa przedwstepna
    > bank udziela na jej podstawie kredytu (pytanie czy udzieli..:)

    Kredyt pewnie udzieli, ale na pewno nie uruchomi środków.

    > - transza kredytu idzie na spłacenie hipoteki
    > notarialna umowa przyrzeczona - kupujesz mieszkanie juz bez hipoteki
    > - transza kredytu idzie do kieszeni sprzedającego

    Sie nie da ta.

    > wersja krótka jest taka, że kupujesz mieszkanie z hipoteką
    > i spłacasz ją samemu - tu pewnie byłoby dobrze brać kredyt w tym samym
    > banku który jest wpisany w hipotece i najwyżej potem przenieść..

    Zbyt skomplikowane. Gdy kupisz mieszkanie za cene mieszkania - kwota
    hipoteki, czyli akt na dużo niższą cene to masz od razu na karku urząd
    skarbowy.

> [...]
    > jest wpisane (albo poproś sprzedającego, żeby Ci to pokazał - przy
    > umowach notarialnych notariusz i tak to potem wszystko sprawdzi)

    Tak naprawdę to ci niewiele powie o rzeczywistym obciążeniu. Trzeba poprosić
    bank który wpisał hipoteke o zaświadczenie o rzeczywistym długu.

  • 10. Data: 2006-05-19 21:04:12
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    my newsreader told me that Bartek wrote:
    > Jenoczesci Ty zlozysz wniosek o wpisanie hipoteki Twojego banku po akcie
    > notraialnym. To tak naprawde nic strasznego i normalna rzecz.

    OK, już po fakcie. Będzie zaświadczenie o stanie hipoteki na dany dzień, a
    wszelkie koszty pokryje sprzedający. Bardzo dziękuję za pomoc.

    --
    Free Software - find interesting programs and change them
    NetHack - meet interesting creatures, kill them and eat their bodies