  • 1. Data: 2003-07-08 12:09:08
    Temat: kredyty mieszk. w walucie?
    Od: z...@p...onet.pl

    Witam,
    przymierzam się do kredytu hip. - jeżeli chodzi o PLN to sprawdziłem kilka
    banków i mogę powiedzieć jedno - Tensor1 ma rację: KB

    Teraz chciałbym zrobić ranking porównawczy z KH w walucie.
    Założenia:
    - kwota ok. 80tys.
    - chcę wziąć na 5 lat, ale spłacić w ok. 3
    - oczywiście jak najniższe oprocentowanie i opłaty.

    Zrobiłem dzisiaj porównanie ekstralokum KB w złotówkach i kredytu w CHF (3,2%)
    GE B.Mieszkaniowy i wychodzi że rata we frankach byłaby niższa o 30 kilka
    złotych (a to ze względu na spore widełki wypłata/spłata kredytu), więc moim
    zdaniem gra nie jest warta świeczki, ale może inne banki dają taniej?

    A może jest gdzieś kredyt "hybrydowy" - połowa w PLN, połowa w walucie - niższe
    odsetki (chociaż po powyższym przykładzie wnioskuję, że to raczej przeszłość) i
    połowiczne zabezpieczenie przed zmianą kursu?

    Zbig.