  • 11. Data: 2002-02-15 14:13:27
    Temat: Re: konta dla mlodziezy w Euro?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    <n...@p...onet.pl> writes:

    > to straszne guwno.

    Pisze sie "gówno".

    > to jest subkonto przy koncie osoby pełnoletniej i to sybkonta tez
    > jest na nią i wtedy jest się tylko pełnomocnikiem szczególnym czyli
    > konto kartowe żadnych przelewów dostępu do saldo w banku karty ikm
    > nic, ale pomysł fajny (VC dolarowa)

    Akurat to konto od kart VC to jest wylacznie do karty i do niczego
    innego. Zadnych przelewow z tego konta czy IKM rzeczywiscie nie ma,
    ale nie dlatego, ze wiek nie ten, tylko dlatego, ze ten typ tak ma.

    Ale pytanie bylo o konto dla mlodziezy, w dolarach i z karta. Te
    warunki sa spelnione.

    MJ

  • 12. Data: 2002-02-15 14:19:46
    Od: <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > ale nie dlatego, ze wiek nie ten, tylko dlatego, ze ten typ tak ma.
    > Ale pytanie bylo o konto dla mlodziezy, w dolarach i z karta. Te

    mam jeszcze jedno pytanie
    czy tą kwotę pierwszej wpłaty 150USD można od razu wypłacić (np. w bankomacie
    lub zapłacić przez internet)?

  • 13. Data: 2002-02-15 14:29:00
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > mam jeszcze jedno pytanie
    > czy tą kwotę pierwszej wpłaty 150USD można od razu wypłacić (np. w
    bankomacie
    > lub zapłacić przez internet)?

    Nastepnego dnia. Pytasz dwa razy o to samo.

    Michal.

  • 14. Data: 2002-02-15 14:59:58
    Od: "Bartek" <b...@i...pl>

    Jeszcze raz. Mam troche Euro i chce wplacic je na konto. Nie jestem jeszcze
    pelnoletni. Czy da sie to zrobic tak zebym mial wszelkie pelnomocnictwa?

    --
    --[ priv: b...@i...pl ]--
    --[ Bartosz Grębowicz ]--

  • 15. Data: 2002-02-16 13:53:27
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 15 Feb 2002 13:44:04 +0100, <n...@p...onet.pl> wrote:

    >ja mówiłem o USD czyli United States Dollars.
    >i o kartcie visa (VE,...)
    >i chodzi mi oto żeby założyć tanie konto w polsce (lub zagranicą) w usd z kartą
    >VE (lub VC).

    O ile wiem karty VC podpiete do rachunkow w USD wydaje u nas tylko
    Pekao i BPH. W przypadku Pekao jest to odrebny rachunek walutowy, w
    BPH chyba prowadzny obok zwyklego RORu.
    Nie wiem czy moze je zalozyc osoba niepelnoletnia ale bardzo watpie
    zeby jakikolwiek bank dal karte wypukla osobie niepelnolentniej, chyba
    ze jako pelnomocnikowi do konta kogos dorosłego.
    O zadnych innych kart wydawanych w Polsce do rachunkow w innej walucie
    niz PLZ nie slyszalem.

    Jesli chodzi o samo oszczdzanie Euro to trzeba by pomailowac do
    bankow, zaden kont walutowych dla mlodziezy nie reklamuje ale mozliwe,
    ze w niektorych da sie takie konto otworzyc za zgoda opiekuna.
    Proponje popytac tam gdzie mozna otwierac samodzielne (niezalezne od
    RORu) konta walutowe, np w LG.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 16. Data: 2002-02-16 14:05:33
    Od: <n...@p...onet.pl>

    > O ile wiem karty VC podpiete do rachunkow w USD wydaje u nas tylko
    > Pekao.

    tak pekao. juz rozpoczynam procedurę otwierania karty visa classic walutowej w
    poniedziałek. (z ve inteligo rezygnuje ale konto zostawiam)

  • 17. Data: 2002-02-16 17:07:58
    Od: g...@t...net.pl (Grzegorz Dabrowski)

    Wojtek Frabinski napisal:
> [...]
    >[...]
    > O zadnych innych kart wydawanych w Polsce do rachunkow w innej walucie

    W pkobp sa mozna wydac dyspozycje "podpiecia" kart VC i VG do
    rachunkow walutowych; niestety w/w karty to obciazeniowki z 1%
    prowizja od transakcji bezgotowkowych.

    Pozdrawiam Grzegorz

  • 18. Data: 2002-02-16 17:31:22
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 16 Feb 2002 18:07:58 +0100, g...@t...net.pl (Grzegorz Dabrowski)
    wrote:

    >W pkobp sa mozna wydac dyspozycje "podpiecia" kart VC i VG do
    >rachunkow walutowych; niestety w/w karty to obciazeniowki z 1%
    >prowizja od transakcji bezgotowkowych.

    Do EURO tez ?!
    Na pewno takze dla zwyklej VC ?

  • 19. Data: 2002-02-16 20:55:16
    Od: g...@t...net.pl (Grzegorz Dabrowski)

    Wojtek Frabinski napisal:

    > Do EURO tez ?!
    Oczywiscie, ale trzeba pamietac, ze to visa i transakcje rozliczane sa
    via usd
    > Na pewno takze dla zwyklej VC ?
    Bez watpienia:
    http://217.153.56.187/mlode/pkovc.xml?id=3

    Pozdrawiam Grzegorz

  • 20. Data: 2002-02-16 23:31:23
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 16 Feb 2002 21:55:16 +0100, g...@t...net.pl (Grzegorz Dabrowski)
    wrote:

    >Oczywiscie, ale trzeba pamietac, ze to visa i transakcje rozliczane sa
    >via usd

    hmm, czy skoro karta bedzie podpieta do rachunku w Euro to transakcje
    w Euro nie powinny byc rozliczane bezposrednio bez przeliczenia przez
    USD ?
    Przeciez jak w Polsce placimy Visa to tez mamy obciazenie bez
    przeliczen w PLZ.