  • 1. Data: 2002-05-14 20:30:07
    Temat: komputery dla Albanii
    Od: "Michal Chodakowski" <m...@p...pl>

    Witam,

    Jak pewnie wiecie Albania to prawdopodobnie najbiedniejszy kraj w Europie. W
    kraju tym sa miejsca gdzie umiejetnosc czytania i pisania jest wciaz jeszcze
    rzadkoscia a wiekszosc malzenstw jest aranzowana przez rodzicow tak, ze
    mlodzi poznaja sie na slubie.
    Do takiego wlasnie miejsc chcialbym wyslac kilka (np. 5 PC-tow), ktore beda
    sluzyly elementarnej edukacji mieszkancow. Komputery beda wyslane do wioski
    Shkrel w polnocnej - katolickiej czesci Albanii i przekazane polskiemu
    misjonarzowi - Salwatorianinowi ks. Krzysztofowi Przybylowiczowi, który w
    tej gorskiej wsi prowadzi parafie, a takze przekazuje wszelkie (nie tylko
    duchowe i katolickie) wartosci naszej cywilizacji. Potrzeba maszyn naprawde
    skromnych. Sadze, ze wystarczajace bylyby komputery oparte o Pentium
    powiedzmy z zegarem 166 Mhz i dyskiem chocby 2GB. Wazne jest, aby urzadzenia
    byly w pelni sprawne, wyposazone w klawiature, mysz, podstawowy monitor, CD
    Drive, stacje dyskietek, a takze karte sieciowa (chce zbudowac z nich
    najprostsza siec lokalna). Idealnym rozwiazaniem bylby sprzet wycofywany z
    jakiejs firmy jako przestarzaly, ale wciaz nie zuzyty. W najskrytszych
    marzeniach mysle sobie, zeby dolozyc do tego jeszcze jakas jedna drukarke.
    Zwracam sie do wszystkich, ktorzy maja pomysl w jaki sposob taki sprzet
    moznaby nieodplatnie zdobyc dla celow charytatywnych, o pomoc - wiadomosc do
    mnie (telefon i adres ponizej).

    Dla tych którzy chca sie dowiedziec wiecej o misji Salwatorianow w Albanii
    polecam (niestety dosc skromne) strony:
    http://www.sds.org/news/albania/pl.html
    http://salwatorianie.pl/aktual/pol/
    Lub tez kontakt ze mna pod adresem mailto:m...@p...pl lub telefonem
    0-606 833 133.
    Prawdopodbnie w ciagu tygodnia uda mi sie umiescic w sieci zdjecia wlasnie
    ze Shkrel pokazujace misje oraz prace ksiedza Przybylowicza.
    Zainteresowanych prosze o email, to przesle link gdy strona bedzie gotowa.

    Pozdrawiam serdecznie,

    Michal Chodakowski

  • 2. Data: 2002-05-14 20:49:14
    Temat: Re: komputery dla Albanii
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > komputery oparte o Pentium
    > powiedzmy z zegarem 166 Mhz i dyskiem chocby 2GB.

    A ja myslalem, ze biedny przyjma kazdy dar.
    Czesto bywa, ze Rumunki lub cyganki prosza o 2 zl na chleb. Kiedy pojdzie
    sie i kupi chleb, to kpia z naszego daru.

  • 3. Data: 2002-05-14 21:38:41
    Od: "Luzak" <nie_dam@bo_by_mnie.spamowali.pl>

    rozumiem że we wszystkich szkołach w Polsce działają już pracownie
    komputerowe i pora zacząć wspierać Albanię ?

  • 4. Data: 2002-05-14 21:44:56
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > rozumiem że we wszystkich szkołach w Polsce działają już pracownie
    > komputerowe i pora zacząć wspierać Albanię ?

    A sluzba zdrowia jak juz smiga na kompjuterach i nowym systemie
    informatycznym =)

  • 5. Data: 2002-05-14 22:18:14
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    nie_dam@bo_by_mnie.spamowali.pl (Luzak) wrote in <abs079$6kl$1@news.tpi.pl>:

    [national characters were removed]

    >rozumiem ze we wszystkich szkolach w Polsce dzialaja ju? pracownie
    >komputerowe i pora zaczac wspierac Albanie ?

    Nie badz zlosliwy. To nie ma nic do rzeczy. Gdyby ludzie wspierali innych
    dopiero wtedy gdy sami osiagna dobrobyt - to nie nazywaloby sie pomoca.

    Zastanow sie, ze byc moze taki komputer w Albanii ma dla spoleczenstwa
    wartosc edukacyjna wieksza niz 5 najnowszych Pentium III w Polsce ?
    Co sie u nas robi przez polowe czasu na informatyce ? Bawi, gra...
    A tutaj byla mowa o nieco inny wykorzystaniu sprzetu..

    Pozdrawiam,
    Wojek

    P.S. Cytuj tekst, na ktory odpowiadasz.

  • 6. Data: 2002-05-15 06:35:51
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "minik" <m...@m...net> napisał w wiadomości

    > A ja myslalem, ze biedny przyjma kazdy dar.
    > Czesto bywa, ze Rumunki lub cyganki prosza o 2 zl na chleb. Kiedy pojdzie
    > sie i kupi chleb, to kpia z naszego daru.

    Ja mam AMD386 40MHz i używam w domu, w tej chwili pracuję na Pentium 200MHz,
    więc jeśli Albania ma takie wygórowane wymagania, to chyba nie pod ten adres
    :-)).

    Pozdrawiam
    R.Wicik

  • 7. Data: 2002-05-15 06:46:03
    Od: "Luzak" <nie_dam@bo_by_mnie.spamowali.pl>

    > [national characters were removed]

    na polskojęzycznych grupach dyskusyjnych używaj języka polskiego

    > Nie badz zlosliwy. To nie ma nic do rzeczy. Gdyby ludzie wspierali innych
    > dopiero wtedy gdy sami osiagna dobrobyt - to nie nazywaloby sie pomoca.

    a jakby się nazywało ? jeżeli coś komuś dajesz pomimo tego że nie musisz, to
    jest to pomoc, i Twój stan posiadania nie ma nic do rzeczy, wręcz przeciwnie
    jeśli sam będziesz żył w dobrobycie to istnieje spora szansa że będziesz
    mógł oferować więcej niż ktoś kto sam żyje w biedzie.
    Pomoc biednego dla jeszcze bardziej biednego ma być może dla niektórych
    wspaniałą wartość symboliczną, ale zastanów się chłodno i logicznie : czy
    wysłanie 5 czy 10 komputerów do Albanii tak naprawdę coś w tym kraju zmieni
    ?

> [...]
    > Co sie u nas robi przez polowe czasu na informatyce ? Bawi, gra...
    > A tutaj byla mowa o nieco inny wykorzystaniu sprzetu..

    ciekawi mnie bardzo jak też ten sprzęt będzie wg. Ciebie wykorzystany, z
    pewnością istnieje olbrzymi wybór albańskich programów edukacyjnych z
    których dzieci będą mogły się uczyć biologii i fizyki.

    A jeśli rzeczywiście w polskich szkołach, połowę czasu dzieciaki grają ( w
    sumie nie wiem, 8 lat temu kończąc szkołę średnią komputerów w niej nie
    zauważyłem) to świadczy to źle tylko o szkole jako instytucji - co zresztą
    wcale by mnie nie zdziwiło,

  • 8. Data: 2002-05-15 10:53:55
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > wspaniałą wartość symboliczną, ale zastanów się chłodno i logicznie : czy
    > wysłanie 5 czy 10 komputerów do Albanii tak naprawdę coś w tym kraju

    no nie wiem, ale Jezus mowil cos w przypowiesci o wdowim gorszu...
    Ja sam musialem wywalac komputer - 486 - sprawny (bez dysku i CD). W sumie
    powionna byc jakas fundacja ktpora cos takiego zbieralaby. Tak zostawilem
    kolo kosza na smieci i moze sobie ktos wzial jak mu potrzeba. (ogolnie ze
    zdziwieniem stwierdzilem ze w Wawie ludzie jak cos dobrego jeszcze
    nadajacego sie do uzytku to klada na bok. W ten sposob czasami uzupelniam
    lekture przeorznych gazert i ksiazek, a nawet ladny obraz mam na scianie
    :)))

    Inna rzecz ze to nowy kompleks blokow to i smietnik ladny :)))

  • 9. Data: 2002-05-15 11:21:32
    Od: "Luzak" <nie_dam@bo_by_mnie.spamowali.pl>

    > no nie wiem, ale Jezus mowil cos w przypowiesci o wdowim gorszu...

    Amra bądź realistą, ja wszystko rozumiem ale wolałbyś dostać wdowi grosz od
    wdowy :-) która tym samym odbiera sobie od gęby, czy też wolałbyś otrzymac
    100 X więcej od bogatego wujka ?

    porównaj to do czego chcesz : my dostaliśmy w darze od związku radzieckiego
    pałac kultury w wawie, a zachodnia cześć Europy - miała plan Marschala - po
    której stronie wolałbyś się znajdować itp itd, przykłady można mnożyć

    czym innym jest wydźwięk społeczny, polityczny, medialny a czym innym
    realizm. Bądźmy więc realistami, bo fantastów u nas i tak nie brakuje.

    > Ja sam musialem wywalac komputer - 486 - sprawny (bez dysku i CD).

    no to i tak do Albanii byś go nie wysłał, bo za mała moc obliczeniowa jak na
    ich potrzeby i nie ma CD i hdd co go dyskwalifikuje.

    Dla pocieszenia wywaliłem w zeszłym mcu 15 płyt głównych 486 i 386, nie
    znalazłem chętnego żeby to wymienić na dobre piwo - więc wyrzucić musiałem
    żeby zrobić wolną półkę .

    > powionna byc jakas fundacja ktpora cos takiego zbieralaby.

    Dzisiaj na Onecie czytałem że NASA zbiera złom elektroniczny - szukają
    części zamiennych do sprawnie działąjących systemów opartych często na
    procesorach Intel 8086, skupują też stacje dysków 8 calowych itp zabytki -
    bo mają działające systemy i nie chcą ich przebudowywać - głównie dlatego że
    zależy im bardziej na stabilności działającego systemu niż na wodotryskach i
    szybkości, no ale Amerykańce się nie znają :-))

  • 10. Data: 2002-05-15 13:36:27
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    > Ja sam musialem wywalac komputer - 486 - sprawny (bez dysku i CD). W sumie
    > powionna byc jakas fundacja ktpora cos takiego zbieralaby.

    a ja właśnie szukam jakiegoś komputerka za 500 zł i jakoś nie mogę znaleźć
    nikogo chętnego do sprzedaży

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski